اندازه و ابعاد عکس در اینستاگرام به چه صورت است؟

رعایت برخی فاکتور ها مانند اندازه و ابعاد عکس در اینستاگرام از اهمیت خاصی برخوردار است و موجب تولید یک محتوای با کیفیت می شود. چنانچه محتوای تولید شده دارای کیفیت لازم نباشد، نمی تواند توجه مخاطبان و فالوور های پیج را جلب کند؛ بنابراین با شناخت الگوریتم های پلتفرم اینستاگرام برای انتشار پست و استوری در این شبکه اجتماعی، می توانید باعث رشد پیج خود شوید. یکی از این الگوریتم ها اندازه مناسب پست اینستاگرام، عکس ها و ویدیو هایی می باشد که به عنوان محتوا در پیج بارگذاری می شود. بهترین اندازه و ابعاد عکس در اینستاگرام به صورتی است که باید با برنامه اینستاگرام و استاندارد های آن تطابق داشته باشد. کاربران می توانند سه نوع عکس در اینستاگرام منتشر کنند. ابعاد این عکس ها می‌ تواند مربعی، عمودی و افقی باشد. در صورت آشنایی با چگونگی استفاده از عکس ها با سایز های مختلف در پست های اینستاگرام می توانید از تغییر سایز آن جلوگیری کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام انتشار پست در اینستاگرام عکس هایی که انتخاب می کنید، به صورت کشیده به نظر می ‌رسند و یا بیش از حد فشرده می شوند. این مشکلات به خاطر همین استاندارد های برنامه اینستاگرام است. در ادامه درباره ابعاد عکس و استاندارد اندازه تصاویر اینستاگرام بیشتر توضیح می دهیم.

اندازه و ابعاد عکس در اینستاگرام به چه صورت است؟

استاندارد اندازه تصاویر اینستاگرام

در گذشته کاربران اینستاگرام هنگام قرار دادن پست برای استفاده از عکس های افقی و عمودی نیاز داشتند تا عکس های خود را با ابزار های ویرایش برش دهند تا به سایز مناسب و استاندارد اینستاگرام بخورد؛ اما در حال حاضر اینستاگرام این مشکل را حل کرده است و ابزار های مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند با استفاده از آن ها به راحتی پست ‌های خود را منتشر کنند.

  • با برداشتن این محدودیت سایز مناسب برای عکس مربعی در اینستاگرام px * 1080 px 1080
  • عکس های افقی با اندازه px px* 608 1080
  • عکس های عمودی نیز دارای استاندار سایز px px*1350 1080 هستند.

اگر با اندازه ها و استاندارد های اینستاگرام بر برای ابعاد یک پست مربعی آشنا باشید هنگام انتشار پست دیگر دچار مشکل نخواهید شد و به راحتی می توانید پست خود را در اینستاگرام منتشر کنید. اگر تمایل دارید که عکس هایی با عرض و ارتفاع بیش از این حد را منتشر کنید، باید آن را برش دهید. بهترین اندازه برای عکس هایی که به عنوان پست در اینستاگرام منتشر می‌ شوند همان اندازه پست مربعی است.

اندازه و ابعاد عکس در اینستاگرام به چه صورت است؟

اندازه پست های اسلایدی در اینستاگرام چقدر است؟

اندازه پست های اسلایدی در اینستاگرام به این بستگی دارد که شما می خواهید عکس های خود را به چه صورت در اینستاگرام منتشر کنید. سه حالت برای انتشار عکس در اینستاگرام وجود دارد.

  • عکس مربعی
  • عکس عمودی
  • عکس افقی

اگر بخواهید عکس ها را به صورت مربعی منتشر کنید که سایز آن را در بخش استاندارد اندازه تصاویر اینستاگرام عنوان کردیم؛ اما برای انتشار عکس ها به صورت عمودی و افقی، باید استاندارد های ابعاد عکس را رعایت کنید. پست های اسلایدی به این صورت است که کاربر چندین عکس را انتخاب می‌ کند تا پشت سر هم و به ترتیب به نمایش در بیایند؛ اما انتخاب ابعاد و سایز آن ها بستگی به کاربر دارد که چه سایزی را برای انتشار پست های اسلایدی انتخاب می کند.

اندازه و ابعاد عکس در اینستاگرام به چه صورت است؟

ابعاد استوری اینستاگرام چقدر است؟

استوری یکی از آپشن های جدید پلتفرم اینستاگرام است که توانسته به رشد کسب و کار های اینترنتی کمک شایانی کند. با توجه به اینکه افراد ممکن است زیاد به اینستاگرام خود مراجعه نکنند و پست های پیج های دیگر را نبیند، اما دیدن استوری که در بالای صفحه نشان داده شده کار زمان بری نیست و نیازی به لایک کردن و کامنت گذاشتن نیز ندارد. به همین جهت بسیاری از کاربران و پیج هایی که از راه اینستاگرام به صورت اینترنتی تبلیغ می کنند، از استوری استفاده می کنند؛ اما شناخت اندازه و ابعاد استوری اینستاگرام برای کاربران لازم است. اگر تصمیم داشته باشید که عکسی با ابعاد استاندارد را در استوری اینستاگرام منتشر کنید، اندازه استاندارد استوری px 1920 * 1080 px است. در واقع اندازه استوری اینستاگرام 28.57 50.8 سانتی متر است.

ابعاد و اندازه ویدئو های IGTV

کاربران اینستاگرام برای اینکه ‌بتوانند فیلم ها و ویدیو های خود به صورت پست در اینستاگرام منتشر کنند، باید ابعاد و استاندارد های فیلم در اینستاگرام را رعایت کنند. در غیر این صورت اپلیکیشن اینستاگرام مطابق با اندازه های در نظر گرفته شده در الگوریتم خودش سایز ویدیو شما را فشرده یا کشیده می کند. همین امر ممکن است دلیل پایین آمدن کیفیت ویدیو های شما شود. بهترین اندازه برای انتشار ویدیو در اینستاگرام مانند عکس است. اگر تمایل داشته باشید که ویدیو های خود را به صورت مربعی، افقی و یا عمودی بارگذاری کنید، باید اندازه هایی که در بالا ذکر کردیم را برای ویدئو نیز رعایت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ابعاد و اندازه ویدیو های IGTV، اندازه پست های اسلایدی در اینستاگرام و همچنین استاندارد اندازه تصاویر اینستاگرام می توانید به وب سایت فالو با ما مراجعه نمایید.
اخیراً امکان انتشار ویدیو های IGTV نیز به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده و شما می توانید با رعایت استاندارد های اندازه کاور IGTV از این نوع امکانات اینستاگرام نیز استفاده کنید. ابعاد و اندازه کاور ویدیو های IGTV، 654 * 420 پیکسل است. هنگام بارگذاری ویدیو های IGTV می توانید فیلم‌ های خودتان را هم به صورت افقی و هم عمودی منتشر کنید. ابعاد ویدیو های IGTV به صورت عمودی 42:5 و 9:16 است؛ اما ابعاد ویدیو های IGTV افقی 5:4 و 16:9 است. لازم به ذکر است که در آپدیت های جدید اینستاگرام ویدیو های IGTV کمتر استفاده شدند و اینستاگرام TV به جای آن ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما همچنان کاربران امکان استفاده از چنین آپشن هایی را دارند. سایز IGTV اینستاگرام px 1920 * 1080 px است.

اندازه و ابعاد عکس در اینستاگرام به چه صورت است؟

اندازه ریلز اینستاگرام چقدر است؟

یکی از امکانات موجود در شبکه اجتماعی اینستاگرام ویدیو های کوتاه مدت ۱۵ ثانیه ای هستند که به آن ها ریلز گفته می شود. قالب جدیدی از محتوا در اینستاگرام که دارای مدت زمان کوتاهی است و کاربران می توانند با استفاده از ابزار های خلاقانه ویدیو های مختلف کوتاه و سرگرم کننده ای را در اینستاگرام تهیه و منتشر کنند. امکان استفاده از جلوه های ویژه و همچنین برچسب ‌های مختلف روی ریلز وجود دارد و افراد می توانند با استفاده از این امکانات به فالوور های خود اضافه کنند. شاید تصور کنید که ریلز با استوری اینستاگرام شباهت دارد. درست است که شباهت هایی بین این دو آپشن پلتفرم اینستاگرام وجود دارد؛ اما ریلز دارای افکت ها و ویرایش های مختلفی است که برای قرار دادن ویدیو های سریع کاربرد دارد و می توان ریلز را در اکسپلورر و حتی استوری نیز به اشتراک گذاشت. البته تفاوت های دیگری نیز میان ریلز و استوری اینستاگرام وجود دارد که خارج از بحث ما است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه ریلز اینستاگرام ‌چیست، به وب سایت فالو با ما مراجعه کنید. با استفاده از ریلز، امکان ضبط کردن این ویدیو های کوتاه مدت و ادیت آن ها در در اینستاگرام وجود دارد. با توجه به اینکه این ویدئو ها عمودی بوده و تمام صفحه هستند ابعاد مناسب برای آن ها 16:9 است.
برای کسب اطلاعات تکمیلی نسبت به اندازه و سایز عکس و فیلم در اینستاگرام می توانید با فالو با ما همراه باشید و از خدمات ما در این زمینه بهره ببرید.

 

نوشتن دیدگاه