دنبال کننده در اینستاگرام یعنی چه؟

اینستاگرام یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی در دنیا و به خصوص ایران است. روزانه هزاران کاربر جدید وارد دنیای گسترده اینستاگرام شده و حتی کسب و کار و آموزش های خود را راه اندازی می کنند. پلتفرم اینستاگرام به صورتی است که به طور خودکار تولید محتوا را انجام نداده و کاربران باید ویدئو و عکس های خود را به اشتراک بگذارند. فیس بوک و توییتر بر پایه محتوای متنی است، در حالی که در اینستاگرام اولویت بر محتوای تصویری و ویدئویی است. اینستاگرام نوعی نرم افزار مالکیتی است که در نسخه های گوناگونی منتشر شده است. برنامه کاربردی اینستاگرام معیارهای زیادی را برای سنجیدن عملکرد کاربران در نظر می گیرد. اینستاگرام یک سری مشخصات عمومی برای هر کاربر و صفحه مربوط به آن در نظر می گیرد. اگر با فضای اینستاگرام آشناییت داشته باشید قطعا با اصطلاحات دنبال کننده و دنبال شونده مواجه شده اید. از جمله مشخصات عمومی هر کاربر می توان به تعداد دنبال کننده، تعداد دنبال شونده، پروفایل شخصی هر فرد، تعداد پست ها و بازدید آن ها و ... اشاره کرد. اگر در پلتفرم اینستاگرام دارای نمایه همگانی و یا public باشید، هر کسی به راحتی می تواند فعالیت های شما را مشاهده کند، اما با انتخاب نمایه خصوصی، امکان مشاهده صفحه تنها برای افراد دنبال کننده شما مجاز خواهد بود. اولین سوالی که در مبحث اینستاگرام مطرح می گردد تعداد دنبال کننده و دنبال شونده است اما آیا می دانید دنبال کننده در اینستاگرام یعنی چه؟ پس تا آخر مقاله همراه تیم محتوایی فالو با ما باشید.

 دنبال کننده در اینستاگرام یعنی چه؟

دنبال کننده در اینستاگرام

Follower یا همان دنبال کننده، به معنای پیج یا فردی که یک صفحه اینستاگرام را دنبال می کند. به طور کلی هنگامی که فردی پیج شما را دنبال می کند، جزء دنبال کنندگان شما به شمار رفته که بعد از آن تمام محتوای ارسال شده اعم از پست، استوری و دیگر فعالیت های شما برای آن فرد قابل مشاهده است. دنبال کننده در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار بوده و پیج های مطرح تعداد دنبال کننده بسیار بیشتری نسبت به تعداد دنبال شونده دارند. افزایش تعداد دنبال کننده در اینستاگرام، اعتبار پیج را به همراه خواهد داشت.

دنبال شونده در اینستاگرام

Following یا همان دنبال شونده، فرد یا پیچی است که شما آن را دنبال کرده و تمامی فعالیت های آن پیج اعم از پست، استوری و دیگر فعالیت های آن برای شما نشان داده می شود. تعداد دنبال شونده در اینستاگرام در رشد پیج تاثیر داشته اما نسبت به تعداد دنبال کننده مهم نیست. بر خلاف دنبال کننده، اگر تعداد دنبال شونده در اینستاگرام زیاد باشد، اعتبار پیج کاهش می یابد.

دنبال شونده در اینستاگرام

حذف دنبال کننده در اینستاگرام

شاید برای شما نیز پیش آمده است که افرادی جزء لیست دنبال کننده در اینستاگرام شما باشند و بعد از مدتی تمایلی نداشته باشید تا آن فرد یا پیج فعالیت های شما را کنترل کند. اما اگر به دنبال راهکار این موضوع هستید نگران نباشید. شما تنها با یک گزینه می توانید فرد را از لیست دنبال کننده های خود در اینستاگرام حذف کنید. در اینجا به دو روش حذف دنبال کننده در اینستاگرام اشاره می کنیم:

  • در قدم اول وارد پروفایل شخصی خود شوید.

  •  قدم بعدی از لیست تعداد دنبال کننده ها، اکانت و پیج شخص مورد نظر را پیدا کنید.

  • در قدم آخر، گزینه روبروی نام اکانت که به نام remove است، کلیک کنید. 

به همین سادگی شما تنها با انتخاب یک گزینه، فرد را از دنبال کنندگان خود حذف کردید. اما گاهی اوقات ممکن است فرد باعث ایجاد مزاحمت کرده از همین رو تنها گزینه ای که در این باره به شما کمک خواهد کرد، گزینه بلاک(bloke) است.

  • در قدم اول، از لیست دنبال کنندگان وارد اکانت مورد نظر شوید.
  • قدم بعدی، از قسمت بالای صفحه سمت راست، از منوی کشویی بالای صفحه، گزینه مسدود کردن کاربر را انتخاب کنید. در این روش کاربر از لیست دنبال کننده در اینستاگرام شما حذف شده و دیگر قابلیت ارسال پیام را نیز ندارد. 

 
 حذف دنبال کننده در اینستاگرام

 

برگرداندن دنبال کننده در اینستاگرام

گاها ممکن است فردی را به اشتباه از لیست دنبال کننده در اینستاگرام خود حذف کرده باشید و یا گوشی خود را به دست فرزندتان داده اید و او این کار را انجام داده است. حال برای برگرداندن دنبال کننده در اینستاگرام چه باید کنید؟ شما هیچ گاه نمی توانید شخص حذف شده از لیست دنبال کننده های خود را دوباره دنبال کنید؛ مگر اینکه خود شخص دوباره درخواست دوستی برای شما ارسال کند.
اما برای بازگرداندن فردی که از لیست دنبال شونده های خود حذف کرده اید، دو نکته قابل ذکر است؛ پیج و صفحه ای که حذف شده عمومی یا خصوصی بوده است؟
در ابتدا برای فهمیدن این که چه کسانی شما را از لیست دنبال کننده های خود حذف کرده اند، باید به نمایه یا پروفایل خود رفته، سپس با انتخاب گزینه تعداد دنبال کننده ها، در قسمت بالای صفحه، لیست افرادی که درخواست شما را قبول نکرده و یا شما را از لیست دنبال کننده های خود حذف کرده اند، موجود است. اگر پیج و صفحه ای که از لیست دنبال شوندگان خود حذف کرده باشید، عمومی(Public) باشد، خیلی راحت می توانید دوباره آن را فالو کرده و یا بدون دنبال کردن تمامی فعالیت های آن را زیر نظر داشته باشید. در صورتی که صفحه حذف شده، شخصی(Private) باشد، باید دوباره درخواست دوستی داده و تائید شود.
در مجموع، اینستاگرام بستری برای تعاملات اجتماعی در سراسر جهان است. جذابیت و کاربری آسان این برنامه، سبب شده تا افراد با هر سن و هر سلیقه ای، در محیط کاربری آن فعالیت داشته باشند. ایسنتاگرام بر پایه افراد دنبال کننده و افراد دنبال شونده مطرح می شود. اصولا در پلتفرم اینستاگرام بر خلاف فیس بوک، دنبال کردن صفحات یا اشخاص، مسیری یک طرفه است و شما می توانید پیجی را تنها به عنوان فالوور و یا فقط در لیست فالووینگ داشته باشید. شخصی که شما آن را از لیست فالوکننده ها حذف کرده اید، می تواند دوباره برای شما درخواست دوستی ارسال نماید؛ مگر در مواردی که فرد را به طور کل بلاک کرده باشید، که دیگر امکان مشاهده پیج شما برای فرد مورد نظر نیست.
شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتقا فالور و فالویینگ های خود و پیشرفت در فضای مجازی با همکاران ما در سایت رسمی فالو با ما در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه