چگونه گروهی را در روبیکا مخفی کنیم

اپلیکیشن روبیکا یکی از اپلیکیشن های داخلی است که در ماه‌های اخیر استفاده از آن به بالاترین میزان خود رسیده است. در هنگام استفاده از این اپلیکیشن در برخی از موارد ممکن است دوست نداشته باشید گروه یا چت شما در اپلیکیشن نمایش داده شود و بخواهید آن را مخفی کنید. در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال که چگونه گروهی را در روبیکا مخفی کنیم بپردازیم، به همین دلیل اگر به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه هستید در این مقاله با فالو با ما همراه باشید. 

چگونه در روبیکا چت هارو مخفی کنیم

مخفی کردن چت در اپلیکیشن روبیکا دقیقاً مانند مخفی کردن گروه است. در اپلیکیشن های مشابه اپلیکیشن روبیکا مانند تلگرام این عملکرد در دسترس است و افراد می توانند از آن استفاده کنند. برای مخفی کردن چت و گروه در روبیکا باید گام های زیر را به ترتیب انجام داد: 

۱. بعد از ورود به اپلیکیشن روبیکا روی گزینه edit که در قسمت بالا سمت چپ صفحه قرار دارد، بزنید. با فشار دادن این گزینه برای شما این امکان فراهم می شود که بتوانید کنار چت یا گروه تیک بزنید. 

۲. چت یا گروهی که قصد دارید آن را مخفی کنید را انتخاب کنید. در این مرحله هر چت یا گروهی که انتخاب شده باشد با تیک سبز مشخص میشود. اگر در هنگام انتخاب دچار اشتباه شدید، با فشار دادن مجدد کنار گزینه ها گروه یا چت از حالت انتخاب شده خارج می شود و به حالت اصلی در می آید.

چگونه در روبیکا چت هارو مخفی کنیم

۳. بعد از انتخاب چت یا گروه متوجه می شوید که در قسمت پایین صفحه گزینه ای به نام archive نمایان می شود. با لمس این گزینه چت شما به قسمت آرشیو برده می شود. قسمت آرشیو قسمتی مخفی است که به شما این امکان را می دهد که چت خود را از دیگران مخفی کنید. 

۴. بعد از انجام مرحله بالا چت شما مخفی می شود و در صورتی که نیاز داشته باشید چت مخفی را ببینید، می توانید با کشیدن صفحه به سمت پایین چت های مخفی شده را مشاهده کنید. 

مخفی کردن چت ها در روبیکا

برخی از گروه ها یا چت ها در اپلیکیشن روبیکا مختص به خود شما هستند و دوست ندارید فرد دیگری آنها را ببیند. در این صورت مخفی کردن چت ها در روبیکا بهترین راه حلی است که می توانید از آن استفاده کنید. یکی از مشکلاتی که در هنگام مخفی کردن چت ها در روبیکا ممکن است با آن روبرو شوید این است که زمانی که چت ها را مخفی می کنید، در صورتی که افراد مختلف که چت های آنها پنهان شده است برای شما پیامی بفرستند، هیچگونه نوتیفیکیشنی برای شما ارسال نمی شود. این مسئله کاملا طبیعی است زیرا در صورتی که برای شما نوتیفیکیشن بیاید، افراد به‌راحتی می‌توانند از قسمت بالای صفحه چت شما را بخوانند و حتی وارد چت شما شوند.

مخفی کردن چت ها در روبیکا

به همین دلیل در اپلیکیشن روبیکا برای چت های مخفی شده هیچ نوتیفیکیشنی ارسال نمیشود و افراد باید برای مشاهده چت های ارسال شده مجددا وارد اپلیکیشن شوند و آن را بررسی کنند. در صورتی که چت یا گروه مهمی را مخفی کرده اید، برای اطمینان خاطر از اینکه پیام جدیدی برای شما ارسال نشده است، می توانید هر یک ساعت یک بار به اپلیکیشن مراجعه کنید. صفحه چت را رو به پایین بکشید و با مشاهده چت های آرشیو شده در مورد عدم ارسال پیام جدید اطمینان خاطر پیدا کنید. در برخی از موارد ممکن است بعد از مخفی کردن چت یا گروه متوجه شوید که اشتباه چت را انتخاب کرده اید یا بعد از مخفی کردن مواردی از انتخاب خود پشیمان شوید.

در این صورت افراد دوست دارند چت یا گروه مجدداً به صفحه اصلی بازگردد و مانند سایر چت ها معمولی باشد. برای این منظور کافی است به قسمت های آرشیو شده مراجعه کنید و دست خود را روی گروهی که از مخفی کردن آن پشیمان هستید، فشار دهید. بعد از فشار دادن انگشت روی هر گروه گزینه هایی برای شما نمایش داده می شود که گزینه exit یکی از آنهاست. زمانی که این گزینه را می زنید چت شما از قسمت آرشیو بیرون می آید و مجددا به صفحه اصلی باز می گردد.

 

نوشتن دیدگاه