دیلیت اکانت تلگرام

تلگرام یکی از پیام رسان های محبوب در جهان است که با ارائه امکانات کامل توانسته جزء کاربردی ترین پیام رسان ها نیز باشد. در بسیاری از پیام رسان های موجود، دیلیت اکانت به سادگی امکان پذیر بوده و بدون اینکه نیازی به ورود به گوگل و سایت های مختلف داشته باشید، می توانید اکانت خود را حذف کنید. اما دیلیت اکانت تلگرام چنین وضعیتی را ندارد و شما باید یک سری مراحل را قدم به قدم انجام دهید تا اکانت خودتان را به صورت کامل از تلگرام حذف نمایید. به طور کلی، شما با حذف نرم افزار و برنامه تلگرام، اطلاعات خود را در تلگرام حذف نمی کنید. بلکه فقط برنامه را حذف کرده اید. هر زمانی که مجددا برنامه را نصب نمایید و شماره تلفن خود را وارد کنید، اطلاعات تلگرام برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

تنها راه برای حذف تمامی اطلاعات از روی سرور تلگرام، دیلیت اکانت تلگرام است. در این صورت اکانت و اطلاعات آن به طور کامل پاک می شود و امکان بازیابی آن وجود ندارد. بنابراین، برای حذف اکانت تلگرام حتما احتیاط لازم را داشته باشید و اگر اطلاعاتی در تلگرام وجود دارد که نیاز به آن دارید، حتما قبل از دیلیت اکانت آن اطلاعات را در جای مطمئن تر ذخیره کنید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با نحوه حذف اکانت تلگرام اصلی و تلگرام های دیگر آشنا کنیم.

آیا با حذف برنامه تلگرام اکانت ما حذف می شود؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه دیلیت اکانت صحبت کنیم، باید این موضوع را یادآوری کنیم که با حذف برنامه تلگرام اکانت حذف می شود یا خیر؟ عده ای از افراد تصور می کنند که با حذف برنامه تلگرام، همه اطلاعات روی آن از جمله شماره تلفن، مخاطبین، پیام ها، عکس ها و... پاک می شوند و نیازی به دیلیت اکانت آن نیست. اما واقعیت این است که هر پیام رسانی خود را موظف می داند که اطلاعات کاربر را به بهترین شکل حفظ کند. به همین خاطر حذف برنامه تلگرام باعث دیلیت اکانت نشده و شما باید مراحل حذف اکانت که منجر به حذف اطلاعات مختلف می شود را از طریق سایت تلگرام و یا خود برنامه انجام دهید. در این صورت هیچ اکانتی با شماره تلفن شما در تلگرام وجود نخواهد داشت.

آیا با حذف برنامه تلگرام اکانت ما حذف می شود؟

چگونه دیلیت اکانت تلگرام انجام بدیم؟

حذف اکانت تلگرام یکی از اقدامات مناسبی است که می توانید برای حذف کامل اکانت و شماره تلفن خودتان در تلگرام انجام دهید. اگر می خواهید اطلاعات شما در تلگرام حذف شود و دیگر نیازی به پیام ها، اطلاعات و ... ندارید، کافیست که اکانت خودتان را به صورت کامل از تلگرام حذف کنید. از طریق اپلیکیشن و وب امکان دیلیت اکانت تلگرام وجود دارد. اگر به اکانت تلگرام خودتان در گوشی دسترسی ندارید و مدت ها است که از تلگرام استفاده نمی کنید، می توانید دیلیت اکانت تلگرام را از طریق لینک اصلی تلگرام انجام دهید. اما باز هم به دلیل اینکه کد به تلگرام شما ارسال می شود، باید اکانت خودتان را در اپلیکیشن فعال نگه دارید. مراحل حذف اکانت تلگرام به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا وارد لینک دیلیت اکانت تلگرام شوید. این سایت فیلتر است و باید از ابزارهای مناسب برای باز کردن آن استفاده کنید.
  • شماره تلفن اکانت خودتان که قصد دیلیت آن را دارید، وارد نمایید.
  • باید وارد برنامه تلگرام و اکانت خودتان شوید و کد ارسال شده را پیدا نمایید. این کد را در باکس نمایش داده شده در سایت وارد کرده و گزینه Sign In را بزنید.
  • در بخش Why are you leaving از شما سوال پرسیده می شود که چرا قصد دیلیت اکانت تلگرام را دارید. می توانید هر دلیلی را در این بخش وارد نمایید و سپس روی Delete My Account کلیک کنید.
  • مجددا گزینه Yes, Delete My Account را بزنید تا دیلیت اکانت برنامه تلگرام به صورت کامل انجام شود.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام پس از مدتی فعال نبودن

تلگرام پیام رسانی است که دیتاها و اطلاعات مهم شما را نگهداری می کند. ممکن است شما پس از حذف نرم افزار تلگرام، نگران باقی ماندن این اطلاعات در آن باشید. به طور کلی، دیتاهای مهم و کلیدی تلگرام می توانند پس از مدتی فعال نبودن، حذف شوند. این قابلیت از سوی تلگرام برای افرادی که مدت زمان زیادی در این مسنجر فعال نبودند، در نظر گرفته شده است.

شما نیازی به هیچ نرم افزاری برای دیلیت اکانت تلگرام پس از مدتی فعال نبودن ندارید. اگر 6 ماه از زمان فعال نبودن شما در تلگرام می گذرد، می توانید مراحل حذف اکانت تلگرام را به صورت زیر انجام دهید. دقت کنید که این مراحل فقط برای زمانی قابل انجام هستند که شما 6 ماه در تلگرام فعالیتی نداشته باشید.

  • ابتدا وارد تلگرام شوید و روی سه خط بالای نمایشگر کلیک نمایید.
  • حال به بخش Settings یا تنظیمات وارد شوید.
  • گزینه Privacy and Security را لمس کنید.
  • از بخش Delete My Account روی گزینه if away for بزنید.
  • حال شما می توانید یکی از گزینه های 1 ماه، 3 ماه، 6 ماه و یا 1 سال را انتخاب کنید.

این روش دیلیت اکانت تلگرام شما، روشی است که باید قبل از اینکه از تلگرام استفاده نمی کنید، انجام شده باشد. بنابراین، اگر مدتی است که در تلگرام فعالیت نمی کنید و این گزینه برای شما فعال نیست، برای حذف اکانت باید با روش قبلی پیش بروید. با این حال اگر این گزینه را فعال کنید، در صورتی که 1 ماه، 3 ماه، 6 ماه و یا 1 سال در تلگرام فعال نشوید، تلگرام این اجازه را دارد که اکانت شما را به صورت خودکار از بین ببرد.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام پس از مدتی فعال نبودن

دیلیت اکانت تلگرام فوری     

دیلیت اکانت تلگرام فوری به همان سادگی که قبلا توضیح دادیم، قابل انجام است. روش های متنوعی برای حذف اکانت تلگرام وجود ندارند، ولی شما می توانید اکانت خودتان را از طریق سایت تلگرام حذف کرده و سریعا اطلاعات خودتان را پاک کنید. برای دیلیت اکانت تلگرام فوری حتما کیفیت و سرعت اینترنت خودتان را چک کنید تا اطلاعاتی مانند رمز با سرعت بیشتری برای شما ارسال شوند.

لینک دیلیت اکانت تلگرام     

در ابتدای مقاله روش حذف اکانت تلگرام را به شما توضیح دادیم. طبق توضیحات داده شده همه افراد برای اینکه بتوانند اکانت تلگرام خودشان را حذف کنند، باید به سایت اصلی تلگرام وارد شوند. در این صورت بدون هیچ محدودیتی امکان دیلیت اکانت برای افراد وجود دارد. لینک مربوط به دیلیت اکانت تلگرام در زیر آورده شده و می توانید با کلیک روی آن به سایت وارد شوید.

https://my.telegram.org/auth?to=delete

هیچ گاه از طریق سایت های غیر معتبر برای دیلیت اکانت تلگرام اقدام نکنید. متاسفانه یکی از روش های هک کردن گوشی تلفن همراه، همین است که به افراد سایت هایی را معرفی می کنند که می توانند در عرض چند ثانیه مراحل دیلیت اکانت را انجام دهند، ولی با وارد کردن شماره تلفن و رمز تلگرام، شاهد مشکلات بسیار زیادی در گوشی خودتان خواهید بود. بنابراین، فقط به لینک اصلی حذف اکانت تلگرام وارد شوید و مراحل حذف اکانت را انجام دهید.

لینک دیلیت اکانت تلگرام     

دیلیت اکانت تلگرام با گوگل

برای حذف اکانت تلگرام با گوگل باید به سایت تلگرام وارد شوید یا اینکه عبارت delete account telegram را در گوگل تایپ کنید تا سایت تلگرام و بخش مربوط به دیلیت اکانت برای شما باز شود. دقت کنید که فقط وارد سایت رسمی تلگرام شوید. از طریق سایت های دیگر، امکان حذف اکانت تلگرام وجود ندارد و ممکن است کلاهبرداری باشد.

دیلیت اکانت تلگرام اصلی

در صورتی که تلگرام اصلی روی گوشی خودتان نصب کرده اید، می توانید برای دیلیت اکانت از خود برنامه استفاده کنید. بدین ترتیب که روی گوشی آیفون، شیائومی و سامسونگ برنامه تلگرام را نصب نمایید و مراحل حذف اکانت تلگرام را به شرح زیر انجام دهید.

  • ابتدا اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی خودتان باز کنید.
  • سپس روی گزینه تنظیمات بزنید و وارد بخش Telegram FAQ شوید.
  • این بخش مربوط به سوالات متداول و رایج تلگرام است که می توانید از طریق آن به بخشyour account وارد شوید.
  • حال روی Delete Telegram Account و سپس deactivation page بزنید.
  • حالا شما به وب سایت تلگرام برای حذف اکانت وارد می شوید و می توانید با وارد کردن شماره موبایل خودتان برای دیلیت اکانت تلگرام، اقدام کنید.
  • کد تایید مرتبط با حذف تلگرام برای شما ارسال می شود و باید آن را وارد نمایید.
  • حالا می توانید روی Delete account ضربه بزنید و دیلیت اکانت خودتان را نهایی نمایید.

دیلیت اکانت تلگرام های غیر اصلی

با مشکلات فیلترینگ تلگرام اصلی، تلگرام های دیگری با پروکسی های اختصاصی روی کار آمدند تا کاربران بتوانند بدون محدودیت از آن ها استفاده کنند. موبوگرام، تلگرام x و بسیاری از نسخه های غیر اصلی تلگرام که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. بدیهی است که با حذف این برنامه ها از روی تلفن همراه شما، اکانتتان حذف نمی شود و پس از ورود مجدد به تلگرام اصلی و غیر اصلی، اطلاعات بازگردانی می شوند.

برای دیلیت اکانت تلگرام های غیر اصلی نیز می توانید طبق مراحل ذکر شده پیش بروید. فقط باید تلگرام شما فعال باشد تا بتوانید کد مربوط به تایید حذف اکانت را دریافت کنید. پس از انجام این کار اکانت شما به طور کامل از تلگرام حذف خواهد شد. در واقع باید این نکته را یادآوری کنیم که شما با ساخت اکانت در تلگرام های غیر اصلی، یک اکانت در سرور تلگرام خواهید داشت و این موضوع تفاوتی ایجاد نمی کند.

دیلیت اکانت تلگرام های غیر اصلی

آیا امکان حذف اکانت تلگرام با برنامه وجود دارد؟

حتما تا به حال برنامه های مختلف ایرانی و خارجی را دیده اید که برای حذف اکانت تلگرام مورد استفاده قرار می گیرند. این روزها بسیاری از افراد که درگیر حذف اکانت تلگرام هستند، ترجیح می دهند که این کار را با سرعت انجام دهند و دیگر نیازی به ورود به سایت و برداشت کد از طریق برنامه تلگرام نداشته باشند. همین موضوع هم باعث روی کار آمدن برنامه های مختلف تحت عنوان دیلیت اکانت برنامه تلگرام به صورت چند ثانیه ای شده است؛ اما آیا می توان به این برنامه ها اعتماد کرد؟

اولا باید توجه داشته باشید که اکثر این برنامه ها، به ویژه برنامه های ایرانی برای حذف اکانت تلگرام اصلی از شما پول دریافت می کنند. اگرچه مبلغ دریافت شده ناچیز است، اما چرا وقتی امکان حذف اکانت تلگرام به صورت اینترنتی و رایگان وجود دارد برای حذف اکانت هزینه زیادی کنید؟ موضوع دیگر اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که این برنامه ها امن باشند و پس از دریافت شماره تلفن شما حذف اکانت را انجام دهند. حتی ممکن است برخی از برنامه ها برای هک کردن اطلاعات گوشی شما ساخته شده باشند.

از این رو باید حتما برای دیلیت اکانت این برنامه از طریق سایت تلگرام یا اپلیکیشن آن اقدام کنید. همانطور که متوجه شدید، حتی امکان دیلیت اکانت از طریق خود اپلیکیشن تلگرام وجود ندارد و تلگرام برای افزایش امنیت از کاربران درخواست می کند که از طریق سایت این مراحل را انجام دهند. از این رو فقط کافیست که 2 دقیقه وقت بگذارید و مراحل حذف اکانت را از طریق خود سایت تلگرام انجام دهید.

آیا امکان حذف اکانت تلگرام با برنامه وجود دارد؟

پس‌ از حذف اکانت در تلگرام چه می شود؟

قبل از پایان مقاله باید این موضوع را به شما متذکر شویم که با دیلیت اکانت تلگرام دیگر امکان بازیابی اطلاعات شما در اکانت وجود ندارد. با حذف آن تمامی پیام ها، عکس ها، ویدیوها، شماره تلفن ها و مخاطبین و داده های دیگر از سرورهای تلگرام حذف می شوند. فقط باید دقت کنید که گروه ها و کانال هایی که خودتان آن ها را باز کرده اید، در تلگرام باقی خواهند ماند و فقط شما از آن ها حذف می شوید. بنابراین، اگر می خواهید این گروه ها و کانال ها نیز به طور کامل حذف شوند باید قبل از دیلیت اکانت آن ها را به صورت دستی پاک کنید. در غیر این صورت دیگر پس از حذف اکانت به آن ها دسترسی نخواهید داشت.

اگر نیاز به ساخت اکانت جدید با همان شماره تلفن را دارید، بهتر است که چند روزی صبر کنید. ممکن است پیام رسان تلگرام شماره تلفن را پس از حذف اکانت، مسدود نگه دارد. تا رفع مسدودی می توانید منتظر بمانید و سپس مراحل ساخت اکانت جدید را انجام دهید. همچنین متذکر می شویم که هیچ گاه به سایت ها و یا برنامه های غیر معتبر برای حذف اکانت در تلگرام اعتماد نکنید و فقط طبق راه های قابل اعتماد پیش بروید.

 

نوشتن دیدگاه