از کجا بفهمیم فالوور فیک داریم
امروزه استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام رونق بسیاری پیدا کرده است به گونه ای که بیشتر افراد از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. یکی از راه های پیشرفت در برنامه اینستاگرام افزایش فالوور است که برخی از افراد با روش های مختلف و ایجاد فالوور فیک این کار را انجام می دهند. در واقع اینستاگرام توانسته در سال های اخیر کسب و کارهای بسیاری را ایجاد کند و داشتن فالوور زیاد می تواند اعتماد مشتری ها را جلب کند و کاربرد پیج را بالا ببرد.
امروزه بیشتر افراد برای کسب و کاری بهتر و بالا بردن کاربری پیج خود به دنبال پیدا کردن فالوورهای فیک و حذف آن ها هستند، در واقع اگر پیجی دچار فالوورهای فیک شود باید آن ها را شناسایی و حذف کرد. فالوور فیک با توجه به نامی که دارد غیر واقعی است و توسط افرادی ناشناس و ربات اداره می شوند و اغلب توسط ربات های حرفه ای ساخته می شوند، این پیج ها هیچ سودی ندارند و برای بسیاری از افراد ناخوشایند هستند.
راه های بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان فالوورهای فیک را شناسایی کرد. بهترین راه برای شناسایی فالوورهای فیک بررسی میزان مشارکت فالوورها است، فالوورهای فیک اغلب ربات هستند و نمی توانند به طور طبیعی در اینستاگرام فعالیت داشته باشند از این رو تعداد لایک، کامنت، سیو و ... پیج پایین می آید و تعامل در پیج به شدت کاهش می یابد. در کل مهم ترین راه شناخت فالوور فیک میزان فعالیت در پیج با توجه به نسبت کل فالوورها است و هرچه این میزان کم تر باشد احتمال داشتن فالوور فیک بیشتر است.
بهترین برنامه تشخیص فالوور فیک

بهترین برنامه تشخیص فالوور فیک

همانطور که در بالا اشاره شد روش های مختلفی برای شناسایی فالوور فیک وجود دارد، اگر پیج شما دنبال کنندگان کمی داشته باشد پیدا کردن این فالوورهای فیک بسیار آسان خواهد بود اما در صورت وجود فالوورهای زیاد تشخیص و شناسایی پیج های فیک تقریبا دشوار خواهد بود. امروزه با پیشرفت علم و فناوری روش های نوینی برای تشخیص فالوور فیک ارائه شده است که با استفاده از آن ها می توان اکثر فالوورهای فیک را شناسایی و آن ها را حذف کرد.
در کل بهترین برنامه برای تشخیص فالوور فیک ابزارهای اتوماتیک هستند، با استفاده از این برنامه ها می توان معیارهای فالوور فیک را بررسی کرد، این برنامه ها سرعت و دقت بالایی دارند و در کمترین زمان اغلب فالوورهای فیک را شناسایی می کنند. اما دقت داشته باشید هیچ اپلیکیشنی به صورت مستقیم نمی تواند فالوورهای فیک را از پیج شما حذف کند و شما هستید که باید لیستی از فالوورهای فیک خود را تهیه کنید، هیچ یک از برنامه های شناسایی فالوور فیک به صورت 100 درصدی کار را انجام نمی دهند و نباید خیلی به آن ها اعتماد کرد علاوه بر این به هیچ عنوان اطلاعات شخصی پیج خود را مانند نام کاربری و رمز ورود را در اختیار آن ها قرار ندهید.
بهترین راه تشخیص فالوور فیک چیست؟

بهترین راه تشخیص فالوور فیک چیست؟

برای تشخیص و شناسایی فالوور فیک راه های بسیاری وجود دارد یکی از آن ها شناسایی دستی است که با بررسی برخی از ویژگی ها می توان واقعی یا فیک بودن پیج را تشخیص داد، در زیر به برخی از المان های شناسایی فالوور فیک اشاره می کنیم:
- نام کاربری: مهم ترین و ساده ترین معیار برای شناسایی پیج فیک یوزرنیم آن است، در واقع نام کاربری هویت فالوور را مشخص می کند و اغلب نام اصلی شخص یا برند آن است. اگر در فالوورهای خود نام های کاربری عجیبی دیدی که ناخوانا، بی معنی، ترکیبی و ... بود بدانید آن پیج فیک است.
- عکس پروفایل: اغلب فالوورهای فیک عکسی برای پروفایل ندارند و یا از عکس های بی مفهوم و نا معلومی استفاده می کنند.
- اطلاعات مهم: در اینستاگرام بخشی به نام بیو وجود دارد که در آن می توان اطلاعاتی مانند محل زندگی، علاقه مندی ها و ... اضافه کرد و فالوورهای فیک به دلیل اینکه ربات هستند و خودکار ساخته می شوند قسمت بیو آن ها خالی است یا از کلمات شانسی استفاده شده.
- میزان تعامل: برای تشخیص فالوور فیک می توان از نرخ تعامل استفاده کرد و چون پیج فیک توسط افراد حقیقی اداره نمی شود هیچ تعاملی ندارد و پست های شما را لایک نمی کنند و در صورت کامنت گذاشتن متوجه بی ربط و بی معنی بودن کامنت و پست خواهید شد.
- اشتراک گذاری پست و استوری: فالوورهای فیک اغلب هیچ پستی در صفحه خود ندارند و هیچ استوری را به اشتراک نمی گذارند. پیج های فیک پست ویدئویی را به اشتراک نمی گذارند و در مواردی نادر ممکن است پست های عکس داری را منتشر کنند.
چگونه بفهمیم یک پیج فالوورهای فیک دارد؟

چگونه بفهمیم یک پیج فالوورهای فیک دارد؟

برای مطلع شدن از این موضوع می توان مواردی را مورد بررسی قرار داد و به آسانی از داشتن فالوور فیک یک پیج مطمئن شد، در زیر به برخی از این موارد اشاره می شود.
- بررسی میزان لایکی های یک پست و کاربری هایی که پست را لایک کرده اند
- بررسی تعداد کامنت ها با توجه به تعداد فالوورها و بررسی کیفیت کامنت های زیر هر پست
- بررسی تایم بالا رفتن تعداد لایک ها و کامنت ها
نوشتن دیدگاه