چرا بعضی از پست ها در اینستاگرام پاک می شوند؟
 
انتشار محتوا در اینستاگرام روشی برای افزایش فالوور و رشد پیج محسوب می شود اما گاهی کاربران پس از به اشتراک گذاری یک پست در این پلتفرم، در کمال ناباوری شاهد حذف سریع آن هستند. این اتفاق که اغلب بدون اعلام قبلی و هشدار صورت می گیرد، موجب نارضایتی کاربران شده و ابهامات زیادی را برای آنان ایجاد می کند. چرایی بروز این مسئله و شیوه های پیشگیری از آن، عناوینی هستند که در ادامه به آن پرداخته شده است.

مشکل پاک شدن پست ها بدون هشدار قبلی

پاک شدن پست ها در اینستاگرام بدون صدور پیغام هشدار دهنده، مشکلی است که افراد زیادی آن را تجربه کرده اند. چنانچه این مسئله به صورت اتفاقی و خیلی نادر رخ دهد، نگرانی برای کاربر ایجاد نخواهد کرد. مشکل اصلی زمانی بروز می کند که حذف پست در موارد متعدد و به طور مستمر و مداوم صورت گیرد. در این حالت کاربر باید با بررسی عللی که منجر به بروز این اتفاق می شود، مسئله را ریشه یابی نموده و در گام بعد با حذف عوامل و مولفه های به وجود آورنده مشکل، مانع از افت پیج خویش شود.

چرا برخی پست ها در اینستاگرام پاک می شوند؟

چرا برخی پست ها در اینستاگرام پاک می شوند؟

پاک شدن پست ها در اپلیکیشن اینستاگرام در موارد مختلفی صورت می گیرد و عوامل گوناگونی باعث به وجود آمدن این مشکل می شوند. برخی از دلایل حذف یک پست در این پلتفرم محبوب عبارتند از:
• عدم رعایت ضوابط اعلامی اینستاگرام از سوی کاربر: اینستاگرام نیز مانند بسیاری از اپلیکیشن های دیگر، در بدو ورود هر کاربر جدید به مجموعه خود، قوانین و ضوابطی را که رعایت آن برای همه ضروری است را اعلام می کند. چنانچه محتوای انتشار یافته توسط یک حساب کاربری، قوانین را نقض کرده باشد، پست مربوطه بلافاصله و بدون ارسال پیغام هشدار به کاربر، پاک می شود. 
• باگ اینستاگرام: گاهی حذف یک پست در اینستاگرام به دلیل بی توجهی به قوانین نیست و تنها مشکلات فنی باعث بروز این مسئله هستند. در این مورد کاربر هیچ نقشی در به وجود آمدن مشکل ندارد و به همین علت نیز قادر به رفع آن نیز نیست. حذف پست ها به این دلیل اغلب به ندرت صورت می گیرد و تداوم ندارد.

مشکل پاک شدن پست ها بدون هشدار قبلی

• انتشار محتواهای نامناسب که از نظر اینستاگرام ممنوع هستند: از نظر اینستاگرام مبادله سلاح، الکل و مواد دخانی در این فضا ممنوع است و پست هایی که در آنها این مضمون وجود داشته باشند، حتما حذف خواهند شد. همچنین محتواهایی که دربرگیرنده مسائل خطرناکی هستند و انتشار آنها باعث ترویج خودکشی در جوامع می شود نیز در این فضا ممنوع است. انتشار مطالب خشونت آمیز، فروش حیوانات زنده و موارد دیگری از این دست نیز در این فضا غیر مجاز محسوب می شود. 
• بی توجهی به قوانین مربوط به کپی رایت: چنانچه در یک محتوا از مطالب دیگران بدون کسب اجازه از ایشان استفاده شود، اینستاگرام به جهت رعایت موازین اخلاقی، محتوا را حذف خواهد نمود.
• مورد تائید نبودن شماره تلفن و یا آدرس ایمیل اکانت: یکی از مراحلی که کاربران برای ثبت نام در اینستاگرام آن را طی می کنند، تائید کردن آدرس ایمیل درج شده برای یک اکانت و شماره تلفن قید شده در فیلد مربوطه است. چنانچه کاربری به هر شکل این مرحله را به اتمام نرسانده باشد، ممکن است برای انتشار پست با مشکل مواجه شود.
• اجرا شدن قانون شادوبن در مورد یک حساب کاربری: چنانچه اکانت یک کاربر شادوبن شده باشد، پست های وی در اینستاگرام نمایش داده نخواهند شد. 

برای رفع مشکل حذف شدن پست اینستاگرام چه باید کرد؟

برای رفع مشکل حذف شدن پست اینستاگرام چه باید کرد؟

یکی از سولات پرتکرار کاربرانی که پست اینستاگرام خود را از دست داده اند این است که؛ مشکل چگونه مرتفع می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که در ابتدا بهتر است عامل زمینه ساز بروز این مسئله مشخص گردد تا با روش های مناسب و ایده آل بتوان شرایط اکانت را به حالت نرمال برگرداند. اما به طور کلی لازم است کاربران با قوانین اینستاگرام آشنا شده و به آن احترام بگذارند تا از بروز اتفاقات ناخوشایند و ناخواسته جلوگیری به عمل آید.
چنانچه پستی در اینستاگرام به دلیل نقض قوانین کپی رایت حذف شده باشد، کاربر می تواند با استفاده از گزینه Appeal و تکمیل فرم مربوط به آن، درخواست استیناف نماید. البته روش ساده تر در این مورد، کسب رضایت از خالق موسیقی و اثر است. در صورت حذف پست ها به دلیل نقص فنی و باگ اینستاگرام، چنانچه این مسئله در میان تعداد زیادی از کاربران عمومیت داشته باشد باید ورژن های جدید اپلیکیشن جایگزین پلتفرم های قدیمی شود. در صورتی که برنامه به روز رسانی نشده باشد و نسخه جدید در دسترس نباشد، چاره ای جز انتظار برای معرفی ورژن جدید نخواهد بود. همچنین اگر حذف پست ها در اینستاگرام به دلیل استفاده از آدرس ایمیل و شماره نامعتبر صورت گرفته باشد، با برطرف کردن این مشکل، مسئله به راحتی حل می شود.

 

نوشتن دیدگاه