زمان‌بندی لایو و لایو تمرینی در اینستاگرام؛ دو ویژگی جدید که باید با آن ها آشنا شوید

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مورد در استفاده در سراسر جهان با معرفی قابلیت‌های منحصر به فرد خود توانسته است نیازهای مختلف کاربرانش را برطرف سازد. در حالی که قابلیت‌های کاربردی جدیدی به اینستاگرام اضافه می‌شود، همگام شدن با آخرین آپدیت‌های این پلتفرم به یکی از چالش‌های اصلی کاربر تبدیل شده است. یکی از این امکانات لایو اینستاگرام است که نقش مهمی در افزایش تعداد فالوورها بازی می‌کند.

لایو اینستاگرام امکان اشتراک گذاری ویدیوها را برای کاربران فراهم می‌سازد. جالب است بدانید که به تازگی میزان تعامل با لایوهای اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفته و نتایج بدست آمده بسیار غافلگیر کننده است: ۸۰ درصد از مخاطبان تماشای لایو اینستاگرام را به خواندن پست‌های وبلاگ‌ها ترجیح می‌دهند. ۸۲ درصد از مخاطبان تماشای لایو اینستاگرام را به خواندن پست‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند. نرخ تبدیل در لایو اینستاگرام چیزی بیش از ۶۰ درصد است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، لایو اینستاگرام در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است پس نحوه استفاده از آن، آگاهی از زمان‌بندی لایو و لایو تمرینی در اینستاگرام که دو ویژگی جدید این پلتفرم هستند اهمیت بسیار بالایی دارند: زمان‌بندی و تمرین.

زمان بندی لایو اینستاگرام چیست؟

زمان بندی لایو اینستاگرام چیست؟

از ویژگی‌های اینستاگرام می‌توان به ارائه قابلیت‌هایی اشاره کرد که به طور تخصصی برای افزایش تعامل طراحی می‌شوند. زمان بندی لایو اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که ۹۰ روز پیش از اجرای لایو به برنامه ریزی آن بپردازید و از طریق استوری به فالوورهای خود اطلاع رسانی کنید. به‌روز رسانی‌های این چنینی نشان دهنده این موضوع هستند که تقاضا و علاقه فزاینده‌ای برای لایو اینستاگرام ایجاد شده است.

این قابلیت علاوه بر این که با یادآوری لایو شما به مخاطبانتان باعث می‌شود زحمت شما دیده شود، امکان تعامل بیشتری را برای پست‌های شما فراهم می‌کند. این یادآوری به دلیل برخورداری از قابلیت به اشتراک گذاری باعث می‌شود توجه بیشتری به لایو شما شود. علاوه بر این، مخاطبان شما می‌توانند پیام‌ها و پیوندهای مورد نظر خود را به شمارش معکوس لایو شما اضافه کرده و برای شما تبلیغ کنند.

لازم به ذکر است که زمان بندی اینستاگرام محدود به حساب‌های کاربری پابلیک نیست و هر کاربر اینستاگرام می‌تواند از این قابلیت منحصر به فرد استفاده کند. اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد دیگر کاربران را به تماشای لایو مورد علاقه خود دعوت و اضافه کنند. 

چگونه لایو اینستاگرام را زمان بندی کنم؟

چگونه لایو اینستاگرام را زمان بندی کنم؟

قابلیت زمان بندی لایو اینستاگرام همانند دیگر قابلیت‌های کاربردی و محبوب این پلتفرم بسیار ساده است به طوری که کاربران غیر متخصص نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. اینستاگرام معتقد است ویژگی زمان بندی لایو اینستاگرام می‌تواند کاربران فراوانی را به سمت پروفایل‌های اجراکنندگان لایوها هدایت کند. علاوه بر این که کاربران می‌توانند زمان بندی لایو را از طریق پست و استوری به اشتراک بگذارند، هر کسی که وارد صفحه کاربری شما شود به راحتی می‌تواند از جزئیات لایو و زمان دقیق برگزاری آن اطلاعات کسب کند.

برنامه ریزی لایو اینستاگرام به شما کمک می‌کند که خود را در بازه ۹۰ روز برای لایو آماده کنید و در این میان لایوهای دیگری را نیز در دستور کار خود قرار دهید. برای زمان بندی لایو اینستاگرام کافی است از مراحل زیر پیروی کنید: 

• اینستاگرام را باز کنید و صفحه را به سمت چپ بکشید. 

• دکمه استوری را در قسمت پایین صفحه پیدا کنید و گزینه‌ها را با چپ و راست کشیدن تغییر دهید. 

• گزینه لایو را انتخاب کنید.  

• علامت تقویم را در سمت چپ صفحه پیدا و انتخاب کنید. 

• عنوان لایو را در قسمت Video Title تایپ کنید. 

• برای انتخاب زمان شروع لایو بر روی Start time کلیک کنید و زمان مورد نظر را تعیین کنید. 

• گزینه Schedule live video را انتخاب کنید.

• اگر قصد دارید هم اکنون زمان بندی لایو را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید گزینه  Share as a Postدر غیر این صورت گزینه Share Later را انتخاب کنید.

پس از اتمام مراحل ذکر شده زمان بندی لایو اینستاگرام در پروفایل شما ظاهر می‌شود. برای افزایش جذابیت بنر لایو از استیکر و گیف‌ مرتبط استفاده کنید، رنگ‌های شاد و جذاب را فراموش نکنید و از همه مهمتر اینکه عنوانی برای لایو انتخاب کنید که توجه مخاطبانتان را به خود جذب کند. اگر به هر دلیل قصد دارید زمان بندی لایو اینستاگرام را ویرایش یا حذف کنید، کافی است با ضربه زدن بر روی بنر لایو گزینه Edit را انتخاب کنید و تغییرات مورد نظر را اعمال فرمایید.

اگر زمان بندی لایو را تغییر دهید اعلان‌هایی که توسط مخاطبان شما ذخیره شده‌اند به صورت خودکار تغییر خواهند کند. برای حذف لایو نیز می‌توانید با انتخاب گزینه Cancel Live Video لایو را به طور کامل حذف کنید. در صورت حذف لایو با ارسال اعلان خودکار به تمامی مخاطبان شما اعلان اطلاع رسانی خواهد شد.  

با ویژگی لایو تمرینی در اینستاگرام آشنا شوید

با ویژگی لایو تمرینی در اینستاگرام آشنا شوید

برای جذب و افزایش تعداد فالوور و دریافت ترافیک ارگانیک هیچ راهی بهتر از همکاری با تولید کنندگان، اینفلوئنسرها و افرادی که دارای فالوورهای بیشتری از شما هستند وجود ندارد. این افراد افرادی هستند که فالوورهای شما آنها را می‌شناسند، به آن‌ها احترام می‌گذارند و به آن‌ها اعتماد دارند. در صورتی که بتوانید خود را در زنجیره این افراد معتمد قرار دهید، کاربران اینستاگرام شما را با آن‌ها هم رده شناسایی می‌کنند و دریافت محصولات و خدماتتان اقدام می‌کنند.

برای دستیابی به نفوذ این افراد و کسب درآمد بیشتر لازم است مواردی را مدنظر قرار دهید و مراحلی را پشت سر بگذارید. به عنوان مثال، اولین و مهمترین معیار همکاری شما با تولید کنندگان و  اینفلوئنسرها زمینه فعالیت شما است. این بدان معناست که شما باید در یک صنعت مشترک و یا مشابه به فعالیت بپردازید. به عنوان مثال اگر شما به عنوان یک بیوتی بلاگر در اینستاگرام فعال هستید، می‌توانید با طراحان لباس همکاری کنید. اما بیشترین نرخ تبدیل را زمانی مشاهده خواهید کرد که با تولید کنندگان لوازم آرایشی یا دیگر اینفلوئنسرها همکاری کنید.

لایو اینستاگرام بهترین و حرفه‌ای‌ترین بستری است که با ارائه امکاناتی نظیر فیلترهای جذاب چهره و یا بهبود نور محیط به شما می‌کند با افراد شناخته‌ شده‌تر از خود ارتباط برقرار کنید. برای این کار کافی است افراد یاد شده را برای گفتگو حول محور یک موضوع خاص، ارائه پاسخ به سوالات فالوورها و یا معرفی یک محصول به لایو اینستاگرام دعوت کنید.

گاهی اوقات شرایط محیطی وجود دارند که شما تا هنگامی که وارد لایو اینستاگرام شوید از آن‌ها اطلاع پیدا نمی‌کنید. به عنوان مثال نور محیط چیزی است که می‌تواند به راحتی شما را فریب دهد، به طوری که پس از ورود به لایو متوجه شوید نور بسیار کم است و در پی آن تصویر از کیفیت بسیار پایین برخوردار است. یکی دیگر از عواملی که با چشم قابل مشاهده نیست و در طول لایو می‌تواند بسیار آزاردهنده شود نویزهای موجود در محیط هستند. اینستاگرام برای جلوگیری از مشکلات این چنین راه‌حل ساده‌ای را به کاربران خود ارائه داده است.

ویژگی لایو تمرینی اینستاگرام یکی از دو ویژگی جدید اینستاگرام است که با هدف ارتقا تولید محتوا برای کاربران فعال ارائه شده است. این ویژگی به سازندگان لایوها اجازه می‌دهد پیش از شروع لایو صدا، نور و تمامی عوامل محیطی و محتوایی خود را مورد بررسی قرار دهند و از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری کنند. ویژگی لایو تمرینی در اینستاگرام به شما کمک می‌کند پیش از اجرای لایو مشکلات فنی را رفع کنید. شما می‌توانید با خیال آسوده با میزبان یا مهمان خود به لایو تمرینی در اینستاگرام بپردازید؛ زیرا در این زمان هیچ یک از مخاطبان شما و فرد مقابلتان قادر به مشاهده شما نخواهد بود.

این ویژگی به شما کمک می‌کند سطح لایو خود را ارتقا دهید و با تولید محتوای درجه یک و حرفه‌ای مخاطبان خود را افزایش دهید. 

چگونه از لایو تمرینی اینستاگرام استفاده کنم؟

چگونه از لایو تمرینی اینستاگرام استفاده کنم؟

در حال حاضر ویدیو یکی از مورد توجه‌ترین فرمت‌های محتوا است و در میان این ویدیوها لایوهای اینستاگرام بیشترین تأثیر را بر مخاطبان خود می گذارند. لایو اینستاگرام یک فرصت بي‌نظیر برای ایجاد تعامل با مخاطبان واقعی به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از طریق لایو اینستاگرام با مخاطبان گفتگو کنید، به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهید، از نیازمندی‌هایشان مطلع شوید و با پاسخگویی صحیح اعتماد آن‌ها را به خود جذب کنید.

با توجه به این که لایو اینستاگرام بهترین پلتفرم برای افزایش نرخ تبدیل است به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اجرای توانایی ‌های خود به مخاطبانتان از ویژگی لایو تمرینی اینستاگرام استفاده کنید. اهمیت برگذاری لایو بی‌ایراد و حرفه‌ای باعث شده است اینستاگرام از قابلیت جدیدی رونمایی کند که روند لایو را برای میزبانان و مهمانان ساده می‌کند. این ویژگی که لایو تمرینی اینستاگرام نام دارد علاوه بر این که به افراد کمک می‌کند اجرای خود را در برابر مخاطبانشان تقویت کنند، به آنها در زمان بندی، تصحیح نور محیط و رفع مشکلات صدا یاری می‌رساند.

برای استفاده از لایو اینستاگرام کافی است وارد قسمت استوری شوید و گزینه لایو را انتخاب کنید. سوس از منوی سمت راست گزینه Audience را انتخاب کنید. در این بخش دو گزینه به شما نشان داده می‌شود که گزینه دوم همان گزینه لایو تمرینی است. 

اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و هر رسانه اجتماعی دیگر نقش کانال ارتباطی کسب و کارها با مخاطبانشان را ایفا می‌کند. به همین دلیل پلتفرم‌های محبوب تغییرات فراوانی را در طول یک سال تجربه می‌کنند به طوری که اطلاع از این تغییرات می‌تواند برای ما چالش برانگیز باشد. برای اطلاع از آخرین تغییرات رسانه‌های اجتماعی و نحوه استفاده از آن‌ها با فالو با ما همراه باشید. 

 

نوشتن دیدگاه