کلوز فرند اینستاگرام (close Friends) چیست | آموزش تصویری تنظیم کلوز فرند در اینستاگرام

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تمایل داشته باشید برخی از استوری های صفحه شخصیتان را فقط دوستان مخصوص و خانواده ببینند. بدین منظور می توانید به راحتی یک لیست کلوز فرند، یعنی دوستان نزدیک، تنظیم کنید و رویداد ها و استوری های خود را صرفا با آن ها در میان بگذارید. قابلیت کلوز فرند در واقع تفکیک فالوور های شما برای مشاهده کردن استوری های آپلود شده توسط شما است. شاید شما فالوورهای زیادی داشته باشید که تمایل ندارید همه آن ها استوری خاص شما را مشاهده کنند. به همین جهت نیز می ‌توانید صرفا فالوور های خود را گلچین کرده و آن‌ ها را در لیست کلوز فرند قرار دهید. در این صورت به هنگام آپلود استوری می توانید انتخاب کنید که چه کسانی استوری شما را ببینند. البته شما برای آپلود استوری خود در اینستاگرام دو راه پیش رو دارید. وقتی که استوری خود را انتخاب کردید اینستاگرام از شما می پرسد که استوری را برای عموم و تمام فالوور ها به اشتراک می گذارید و یا صرفا قصد اشتراک گذاری آن برای کلوز فرند خود را دارید. در صورت انتخاب لیست کلوز فرند، استوری شما فقط برای این افراد قابل مشاهده خواهد بود.

کلوز فرند چیست و از چه زمانی به اینستاگرام اضافه شد؟

قابلیت ایجاد لیست کلوز فرند چند وقتی است که در آپدیت های اخیر اینستاگرام به آن اضافه شده است. شما می توانید به راحتی از طریق این لیست مخاطبین مورد نظر خود را گلچین نموده و آن ها را در لیست کلوز فرند جمع کنید. البته قابلیت ویرایش این لیست نیز برای شما فراهم شده است و شما می توانید در صورت نیاز اسم برخی از فالوور ها را از داخل این لیست حذف نموده و یا اینکه اسم برخی دیگر را به آن اضافه نمایید. لیست کلوز فرند برای شخصی سازی اکانت اینستاگرام شما بسیار موثر و مفید است. اگرچه که صفحات شما می ‌تواند به دو صورت عمومی و خصوصی تنظیم شود، اما در برخی از مواقع صفحات خصوصی نیز نیاز به حریم بیشتری دارند و افراد احساس می‌ کنند که خصوصی سازی بیشتری برای صفحه خود احتیاج دارند. در این صورت لیست کلوز فرند می تواند کمک بسیار زیادی برای این افراد باشد.

کلوز فرند چیست و از چه زمانی به اینستاگرام اضافه شد؟

قابلیت های کلوز فرند اینستاگرام

از جمله قابلیت های بسیار عالی کلوز فرند اینستاگرام میتوان به محدود کردن بازدیدکنندگان استوری اشاره کرد. شما می توانید با این قابلیت بازدیدکنندگان استوری خود را محدود کنید و تنها لیست مورد علاقه خود را برای بازدید کردن استوری تنظیم نمایید. دومین قابلیت امکان تنظیم یک لیست دستی مطابق با درخواست شما است. همانطور که قبلا هم اشاره کرده ایم؛ شما می توانید تنها لیست همکاران و یا خانواده و دوستان خود را به عنوان کلوز فرند تنظیم کنید، تا صرفا همان افراد فعالیت های شما را در اینستاگرام رصد کنند. یکی دیگر از قابلیت های کلوز فرند امکان ویرایش این لیست است. شما می توانید تعدادی از این افراد را حذف کرده و یا اینکه تعداد دیگری را به لیست خود اضافه نمایید. اصلی ترین قابلیت کلوز فرند امکان نمایش استوری شما با رنگ سبز است. در واقع هنگامی که شما استوری خود را منتشر می ‌کنید مخاطبین شما که در لیست کلوز فرند شما هستند، استوری شما را با رنگ متفاوتی نسبت به استوری های دیگر مشاهده می کنند و متوجه می شوند که در لیست کلوز فرند شما قرار دارند.

چگونه لیست کلوز فرند اینستاگرام را ایجاد کنیم ؟

برای اینکه لیست کلوز فرند اینستاگرام خود را ایجاد کنید باید به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید و سپس از طریق صفحه پروفایل گزینه سه نقطه بالای صفحه را لمس کنید.

  1. مرحله اول:

چگونه لیست کلوز فرند اینستاگرام را ایجاد کنیم ؟ 

  1. مرحله دوم:

زمانی که گزینه سه نقطه را لمس کردید باید روی آیکون close friends ضربه بزنید. این آیکون شما را به لیست فالوور های تان هدایت خواهد نمود.

چگونه لیست کلوز فرند اینستاگرام را ایجاد کنیم ؟

  1. مرحله سوم:

در نهایت شما از بین فالوور های خود می توانید گزینه های متعددی را به عنوان کلوز فرند انتخاب کنید.

البته راه دیگری نیز برای تنظیم لیست کلوز فرند وجود دارد. هنگامی که شما قصد آپلود و یا به عبارتی اشتراک گذاری استوری خود را دارید، با دو گزینه مواجه می شوید. یک گزینه مربوط به اشتراک گذاری همگانی و گزینه دیگر مربوط به اشتراک گذاری با کلوز فرند است. در صورتی که لیست کلوز فرند شما تنظیم نشده باشد، می توانید از طریق انتخاب آیکون اشتراک گذاری با کلوز فرند؛ لیست خود را در همان لحظه تنظیم نموده و سپس استوری را  با این افراد به اشتراک بگذارید. در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه می توانیم لیست کلوز فرند را تنظیم و از آن استفاده کنیم. شما می ‌توانید با استفاده از این روش لیست دلخواه خود را تنظیم نموده و به خصوصی سازی بیشتر صفحه اینستاگرام خود کمک کنید.

نوشتن دیدگاه