چگونه عکس در اکسپلور اینستاگرام بگذاریم

واقعیت این است که تنظیم محتوای اکسپلور در اختیار شما نیست. الگوریتم‌های اینستاگرام تصمیم می‌گیرند کدام پست‌ها در بخش اکسپلور نمایش داده شوند. بنابراین اگر می‌خواهید محتوای شما را در اکسپلور قرار بگیرد، باید نکاتی را در نظر داشته باشید و بر اساس آن‌ها، محتوا تولید کنید. شاید برای شروع، رفتن به اکسپلور کاری دشوار باشد اما اگر این کار را به درستی انجام دهید، هر بار تجربه بیشتری به دست می‌آورید و محتوای شما خیلی سریع تر به اکسپلور راه پیدا می‌کند. می‌توانید آموزش گذاشتن عکس در اکسپلور اینستاگرام را در ادامه بخوانید.

آموزش گذاشتن عکس در اکسپلور اینستاگرام

اجازه بدهید ابتدا بررسی کنیم اکسپلور، کدام بخش از اینستاگرام است و چه کاربردی دارد. در اینستاگرام، پایین صفحه در کنار آیکون خانه (Home)، آیکون ذره بین را مشاهده می‌کنید. اگر روی این بخش کلیک کنید، پست‌هایی را مشاهده خواهید کرد. هیچ یک از اکانت‌هایی که پست آن‌ها را در اکسپلور می‌بینید، توسط شما فالو نمی‌شوند. بنابراین می‌توان گفت اکسپلور اینستاگرام برای معرفی پست‌ها و اکانت‌های بیشتر به کاربران، طراحی شده است.

اینستاگرام به صورت رسمی درباره روش عملکرد الگوریتم‌های اکسپلور صحبت نکرده است اما بر اساس تجربه کاربران می‌توان گفت پست‌های موجود در اکسپلور با توجه به موارد زیر انتخاب می‌شوند:

  • پست‌هایی که قبلا لایک کرده‌اید، برای دیگران دایرکت فرستاده‌اید، کامنت نوشته‌اید، ذخیره کرده‌اید و به طور کلی به نوعی شما را درگیر خود کرده‌اند.
  • با توجه به افراد و پیج‌هایی که فالو می‌کنید.
  • ویدیو‌هایی که تماشا کرده‌اید.
  • و...

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
سایت های معتبر خرید فالوور

how to post photo in instagram explorer1 

در نظر داشته باشید الگوریتم‌های اینستاگرام، علاوه بر موارد ساده‌ای که نام بردیم، می‌توانند روش‌های پیچیده‌تری را برای انتخاب پست‌های اکسپلور کاربران به کار ببرند. برای مثال از علاقه مندی‌های شما در موتور جستجوی گوگل، شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند یوتیوب و... خبر داشته و پست‌های اکسپلور را متناسب با آن‌ها نمایش دهند.

با این حساب، محتوای اکسپلور هر کاربری با دیگری متفاوت است. حال می‌خواهیم بدانیم چگونه عکس در اکسپلور اینستاگرام بگذاریم. با توجه به اینکه بررسی عملکرد الگوریتم‌های اینستاگرام به صورت دقیق ممکن نیست، مهم‌ترین نکته‌ها را جمع آوری کرده‌ایم تا با عمل کردن به آن‌ها، پست‌های خود را در اکسپلور ببرید. این شما و این آموزش رفتن به اکسپلور اینستاگرام:

  • عکس‌ها یا ویدیو‌ها را زمانی در زمانی در اینستاگرام پست کنید که فالوور‌ها فعال باشند
    معمولا با بررسی زمان کامنت‌ها، لایک‌ها و view‌ها می‌توانید بازه‌های زمانی تقریبی از فعالیت فالوور‌ها به دست بیاورید. همچنین اکانت‌های بیزینسی (Business Account) دارای قابلیتی هستند که فعالیت‌های کاربران در رابطه با پست‌های شما را نمایش می‌دهند. اگر حساب کاربری شما از نوع Business است به Setting مراجعه کنید و گزینه Insight view را کلیک نمایید. در این بخش زمان بیشترین فعالیت کاربران را مشاهده خواهید کرد. بر اساس این بازه‌های زمانی، عکس یا ویدیو پست کنید.
  • ببینید فالوورها و به طور کلی کاربران هدف شما، به چه نوع محتوایی علاقه دارند
    به یاد داشته باشید که اکسپلور اینستاگرام، اغلب جای پست‌های محبوب و پر بازدید است. بنابراین سلیقه کاربران را بررسی کنید و بر اساس آن، محتوای مناسب تولید نمایید. البته در جریان تولید پست‌های پربازدید به اعتبار برند خود صدمه نزنید و به هر قیمت لایک جمع نکنید.
  • از پست‌های محبوب در پیج رقبا الهام بگیرید
    برای مثال اگر در زمینه پوشاک فعالیت می‌کنید به پیج رقیا سر بزنید و محبوب‌ترین محتوای آن‌ها را بررسی کنید. از کپی کردن محتوا خودداری کنید و ایده‌های تکراری به کار نبرید بلکه با توجه به سلیقه کاربران، محتوای پرطرفدار تولید کنید. محتوایی که لایک زیادی بگیرد، توسط کاربران بیشتری دیده می‌شود.

آموزش گذاشتن عکس در اکسپلور اینستاگرام 

  • از هشتگ‌ها استفاده کنید
    هشتگ‌ها، قابلیت بسیاری مهمی هستند که موضوع پست شما را مشخص می‌کنند. الگوریتم‌های اینستاگرام در بسیاری موارد از هشتگ‌ها کمک می‌گیرند تا محتوای مورد علاقه کاربر را در اکسپلور نشان دهند. استفاده از ۴ تا ۹ هشتگ، منطقی به نظر می‌رسد. هشتگ‌های ترند را جستجو کنید و برای پست خود به کار ببرید.
  • از قابلیت location کمک بگیرید
    لوکیشن کسب و کار خود (یا لوکیشن پست) را در Location tag مشخص کنید. این نکته می‌تواند در معرفی شما به کاربران در شهر یا منطقه مورد نظر کمک کند. به عبارتی استفاده از قابلیت location احتمال نمایش پست‌ها در اکسپلور کابران منطقه شما را افزایش می‌دهد.
  • کابران را به عمل فرا بخوانید
    باید محتوای شما به گونه‌ای باشد که کابران را مستقیم یا غیر مستقیم برای انجام عملی تشویق کند. لایک کردن، نوشتن نظرات، ذخیره کردن پست، فرستادن پست به دایرکت دیگران و... از جمله کارهایی هستند که به پست شما اعتبار می‌دهند و به نمایش آن در اکسپلور کمک می‌کنند.
  • از جدیدترین امکانات اینستاگرام مطلع باشید و فرم‌های جدید از محتوا را پست کنید. برای مثال در گذشته IG TVها محبوب بودند و اخیر Reel‌ها محبوب شده و جدیدترین فرم پست‌های ویدیویی هستند. الگوریتم‌های اینستاگرام، فرم‌های جدید محتوا را در اولویت قرار می‌دهند.
  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید
    اینفلوئنسرها، فالوورهای زیادی دارند و می‌توانند بر آن‌ها تاثیر بگذارند. بنابراین تبلیغ کسب و کار یا پیج اینستاگرام شما، باعث جذب مخاطبان و مشتریان بیشتری می‌شود. همچنین به اشتراک گذاشتن پست‌ها و استوری‌های شما توسط اینفلوئنسرها، موجب افزایش بازدید و ورود به اکسپلور است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
آموزش زدن فالوور فیک

آموزش گذاشتن عکس در اکسپلور اینستاگرام 

از کجا بفهمیم پستمون رفته اکسپلور

با افزایش لایک‌ها و کامنت‌ها یا View‌های یک پست متوجه می‌شوید که پست شما به اکسپلور راه پیدا کرده است. همچنین اگر اکانت اینستاگرام شما از نوع بیزینسی است می‌توانید با استفاده از بخش Insight view ببینید کاربران از چه طریقی پست شما را دیده‌اند.

چرا پستام اکسپلور نمیره؟

۲ عامل مهم مانع از ورود پست شما به اکسپلور می‌شود. اول اینکه محتوای جذاب و محبوبی تولید نکرده‌اید. دوم در زمان مناسبی محتوا پست نشده است. برای مثال اگر جذاب‌ترین محتوا را ساعت ۴ صبح یا در وقت اداری پست کنید، احتمال بازدید آن کمتر خواهد شد چرا اکه در این ساعات کاربران زیادی فعال نیستند.

دقت کنید برای نمایش پست‌ها در اکسپلور، با تبلیغات پوچی مانند هک اکسپلور اینستاگرام یا ثبت نام آسان اکسپلور اینستاگرام از شما سودجویی نکنند. برای موفقیت بیشتر در اینستاگرام، معرفی گسترده‌تر کسب و کار، نمایش پست‌ها در اکسپلور و... می‌توانید از مشاوران مجرب فالو با ما مشاوره بگیرید.

نوشتن دیدگاه