جایگزین اینستاگرام در طرح صیانت

با توجه به شواهد روزهای اخیر و وقایعی که مشاهده می کنیم، بخش زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال پاسخ این سوال هستند که تکلیف اینستاگرام چه می شود؟ آیا یک جایگزین مناسب برای این شبکه اجتماعی وجود دارد؟ طرح صیانت شامل کدام یک از کسب و کارهای اینترنتی و وبسایت ها می شود؟ تمام این ها سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشند. با توجه به اینکه اجرای طرح صیانت ممکن است فضای کسب و کار و درآمد اینترنتی را به شدت دچار اختلال کند باید به دنبال راهکارهای جایگزین برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار باشید. قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین جایگزین اینستاگرام برویم، بهتر است ابتدا در خصوص طرح صیانت اطلاعاتی به دست آورید.

اظهارنظرهای چند روز اخیر مسئولان در خصوص فیلترینگ پیام رسان های خارجی و شبکه های اجتماعی را که مرور می‌ کنیم، متوجه می‌ شویم که باید به دنبال استفاده از نمونه‌ های داخلی باشیم. در واقع طرح صیانت از فضای مجازی به گونه‌ ای است که در آن بخش زیادی از شبکه‌های اجتماعی خارجی دچار فیلترینگ می شوند. در این بین برای اجرای طرح صیانت باید همچنان منتظر نظر نهایی نهادهای امنیتی و نهادهای ذی صلاح باشیم. در این میان مانور بر روی برخی از شبکه‌ های اجتماعی بیش از سایر پلتفرم ها بوده است. به عنوان مثال شبکه اجتماعی روبیکا در چند روز اخیر توسط کاربران مختلف دانلود و نصب شده و جایگزینی برای اینستاگرام شده است.

«جایگزین اینستاگرام»؛ ردایی که به تن روبیکا زار می زند

بعد از فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام برخی از کارشناسان به دنبال بررسی کیفیت شبکه های اجتماعی داخلی رفته اند. در ابتدا پیام رسان ایرانی ایتا را یک گزینه مناسب برای واتساپ معرفی کردند. با این حال با توجه به اینکه اینستاگرام یک فضای کسب و کار بی نظیر است، طیف گسترده‌ای از کاربران به دنبال یک جایگزین مناسب برای آن هستند.

روبیکا یک سوپر اپلیکیشن ایرانی است که با نظر شرکت ارتباطات سیار و توسط شرکت توسکا طراحی شده است. با وجود اینکه اپلیکیشن روبیکا امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد ولی به بخش هایی از آن نیز انتقاد فراوان می توان وارد کرد. به عنوان مثال کارشناسان اعلام کرده‌اند که بخش‌ های ویترین و روبینو در اپلیکیشن روبیکا دقیقا از اپلیکیشن اینستاگرام کپی برداری شده و بر روی آن قرار گرفته است. روبیکا با هدف جذب کاربران تلاش کرده قابلیت‌های متعدد و امکانات بی شماری را بر روی خود ارائه دهد. به عنوان مثال تماشای فیلم و سریال، ارائه محتوای آموزشی و همچنین خرید شارژ و بسته اینترنت از دیگر ویژگی‌ های اپلیکیشن ایرانی روبیکا است. کاربر می تواند با مراجعه به این اپلیکیشن داخلی نیازهای گسترده خود را برطرف نماید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
بهترین سایت خدمات اینستاگرام

«جایگزین اینستاگرام»؛ ردایی که به تن روبیکا زار می زند

بدون تردید نمی توان اعلام کرد که عدم استقبال از پلتفرم های ایرانی و اپلیکیشن روبیکا تنها با توجه به چالش های روز و امنیت کاربران اتفاق افتاده است. با بررسی نحوه طراحی و ساخت این شبکه اجتماعی متوجه می‌شویم که مشکلات زیرساختی و ضعف هایی نیز در این پلتفرم به صورت جدی وجود دارد. با وجود اینکه کاربران چندین سال است که از پیام رسان های خارجی و شبکه های اجتماعی فوق العاده سریع و باکیفیت خارجی استفاده کرده‌اند، به محض نصب اپلیکیشن های داخلی متوجه می شوند که امکانات مناسبی در آنها وجود ندارد. اخیرا کاربران در خصوص اپلیکیشن روبیکا اعلام کرده اند که حتی سرعت ارسال پیام نیز در آن به شکل قابل ملاحظه‌ای نسبت به نمونه‌ های خارجی کمتر است. با توجه به این موارد و ویژگی های دیگر روبیکا، می توان انتظار داشت که همچنان استقبال برای به کار بردن vpn و فیلتر شکن ها برای استفاده از اینستاگرام نسبت به نصب اپلیکیشن داخلی های بیشتر باشد.

پلتفرمی گران تر از نمونه های خارجی

مدتهاست که توسعه دهندگان اپلیکیشن روبیکا اعلام می ‌کنند که حجم اینترنت مصرفی با استفاده از این سوپر اپلیکیشن در مقایسه با نمونه های خارجی کمتر است. با این حال بررسی های انجام گرفته نشان داده که استفاده از این سوپر اپلیکیشن نسبت به نمونه های خارجی گران تر خواهد بود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ساعت طلایی اینستا

پلتفرمی گران تر از نمونه های خارجی

این پلتفرم که از سال گذشته مورد توجه کاربران قرار دارد، گاهی اوقات به گونه ای عمل می کند که کاربران با طیف وسیعی از تخلفات در آن روبرو می شوند. به نظر می رسد تخلفات ترافیکی در اپلیکیشن روبیکا همچنان وجود دارند. بد نیست بدانید در ابتدا اعلام شد که استفاده از خدمات اپلیکیشن روبیکا برای کاربرانی که از اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بهره می برند، رایگان است.

 

نوشتن دیدگاه