دلیل صفر شدن ریچ اینستاگرام

رشد چشمگیر تعداد کاربران فعال در اینستاگرام موجب شده که امروزه بسیاری از مدیران کسب و کارها، فعالیت خود را در این پلتفرم برای ارتقاء موقعیت شغلی خود بالا ببرند. بد نیست در این زمینه بدانید، بیش از ۶۰ درصد از افراد بزرگسال، امروزه در اینستاگرام یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده اند. علاوه بر این، از ۸۰۰ میلیون کاربر در این پلتفرم که دارای حساب هستند، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر به صورت روزانه فعالیت خود را در آن انجام می دهند. بررسی آمار جمعیتی اینستاگرام نشان می دهد که بخش عمده‌ای از افراد فعال در شبکه های اجتماعی، این نرم افزار را به عنوان مهمترین شبکه اجتماعی می شناسند. علاوه بر این رشد چشمگیر درآمدزایی از پلتفرم اینستاگرام نیز مزید بر علت می‌شود که شما را متقاعد کند تا با ارائه پست و استوری در اینستاگرام بتوانید هم پای سایر رقبا، فعالیت گسترده ای را در این زمینه انجام دهید.

دلیل صفر شدن ریچ اینستاگرام


در این بین توسعه‌ دهندگان اینستاگرام نیز به صورت روزانه با اضافه کردن الگوریتم های هوشمند، سعی در کنترل فعالیت کاربران دارند. به عنوان مثال با وجود اینکه بسیاری از کاربران سعی بر این دارند تا با ارائه پست در این پلتفرم دسترسی های ارگانیک برای خود ایجاد کنند، ولی به دست آوردن این شرایط با دشواری‌هایی همراه شده است. فراموش نکنید که در فیس بوک نیز دسترسی ارگانیک با کاهش چشمگیری مواجه شده است. با توجه به اینکه فیسبوک صاحب اینستاگرام است، این انتظار وجود دارد که نرخ دسترسی ارگانیک اینستاگرام نیز برای کاربران به صفر برسد. اما این اتفاق به چه دلیلی رخ می دهد. حال سوالاتی در ذهن پیش می آید که آیا اینستاگرام مخالف رشد مخاطبان است؟ آیا اینستاگرام برای جلوگیری از رشد حساب کاربران، از الگوریتم ‌های خاصی استفاده می کند؟ پاسخ این سوال دو بخشی است. ابتدا باید بدانید که اینستاگرام مکان بدی برای ارتقاء موقعیت مخاطبان نیست، یعنی به خوبی می توانید فعالیت خود را در این پلتفرم انجام دهید و به جایگاه ایده آلی دست پیدا کنید. برای بخش دوم نیز بد نیست بدانید، برای دسترسی ارگانیک، روش هایی وجود دارند که از این امر جلوگیری می‌کنند.

دلیل صفر شدن ریچ اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه به دلایل صفر شدن ریچ اینستاگرام بپردازیم، بهتر است تعریفی از این قابلیت بیان کنیم. در ابتدا باید بدانید که این سرویس مختص به پروفایل های تجاری یا بیزینس اکانت در اینستاگرام است. با وجود اینکه بسیاری از کاربران ریچ را با ایمپرشن یکی می دانند، ولی باید بدانید که این دو سرویس با هم تفاوت دارند. در واقع قابلیت ایمپرشن به شکلی است که اگر کاربر چندین بار اقدام به بازدید از پست شما کند، هر بازدید آن یک عدد به تعداد بازدیدها اضافه می کند. در طرف مقابل، ریچ به تعداد اکانت هایی گفته می‌شود که به صورت یکتا پست شما را خواهند دید. تفاوت این دو به این نقطه ختم می شود که در ریچ اینستاگرام، چنانچه یک مخاطب چندین بار اقدام به بازدید از پست شما کند، تنها یک کلیک برای حساب شما محسوب می شود. این شرایط نشان می‌دهد که کم شدن ‌ریچ اینستاگرام می‌تواند مرگ کسب و کار شما را رقم بزند. دلایل مختلفی وجود دارد که منجر به رسیدن به این نقطه می شوند. آگاهی شما از این موارد کمک می‌کند تا بتوانید با جلوگیری از آن ها، به خوبی کسب و کار خود را رونق بخشید.

دلیل صفر شدن ریچ اینستاگرام چیست؟

حال سوال پیش می آید چرا سازندگان و صاحبان اینستاگرام به دنبال رساندن شما به این درجه هستند. پاسخ این سوال بسیار واضح است. بدون تردید صاحبان اینستاگرام و سازندگان آن نیز به دنبال درآمدزایی خود هستند. آن ها قصد ندارند افرادی که فعالیت تجاری خود را بر پلتفرم اینستاگرام انجام می دهند، بدون پرداخت هزینه به هدف خود دست پیدا کنند. در واقع اینستاگرام با سنگ اندازی سعی بر این دارد که رشد ارگانیک شما را به پایین‌ترین حد برساند. شرایطی که موجب می شود برای رسیدن به اهداف خود با پرداخت هزینه هایی، تبلیغات محصولات و خدمات خود را انجام دهید. بدون شک این حقیقت پیش روی شما برای ارتقاء کسب و کار وجود دارد که به هیچ عنوان، توسعه دهندگان و صاحبان اینستاگرام مایل به رسیدن شما به اهدافتان، بدون پرداخت پول نیستند. شرایطی که موجب می شود شما برای مقابله با این حالت، راهکارهایی را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید دسترسی ارگانیک را با رشد فزاینده ای برای کسب و کار خود تجربه کنید.

چه عواملی باعث دلیل صفر شدن ‌ریچ اینستاگرام می شوند؟

همانگونه که بیان شد، اگر دارای یک حساب تجاری در اینستاگرام باشید، سیگنال‌هایی را به سرور اینستاگرام ارسال می کنید که مشغول به کسب و کار در این پلتفرم هستید. در واقع افرادی که حساب تجاری در اینستاگرام دارند در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند. برای مقابله با بهانه‌ های اینستاگرام می ‌توانید اقداماتی انجام دهید. خوشبختانه با وجود اینکه اینستاگرام سعی می کند تا حدی مانع از پیشرفت شما شود و دسترسی شما به مخاطبان ارگانیک را کوتاه کند، ولی به صورت ۱۰۰% نمی تواند مانع فعالیت شما شود. سعی کنید راهکارهای زیر را در نظر بگیرید تا به خوبی بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید.

 چه عواملی باعث دلیل صفر شدن ریچ اینستاگرام می شوند؟

  • افزایش کیفیت محتوا: هر اندازه مطالب شما بهتر و جذاب تر باشند، می ‌توان گفت که مخاطبان بزرگ‌تری را جذب می کنید. اینستاگرام به صورت روزانه الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند و قصد دارد مردمی را که قصد دیدن از محتواهای کاربردی دارند را آگاه کند. در حالت نرمال باید با پست کردن مطالبی، مخاطب را درگیر کنید تا بتوانید لایک و کامنت را از آن ها دریافت نمایید. اگر نتوانید به این خواسته دست پیدا کنید، اینستاگرام نیز به عنوان یک مانع پیش روی شما قرار می گیرد. بهترین کار این است که با افزایش کیفیت محتوای ارسال شده بتوانید مخاطبان را مجاب کنید که روی به بازدید از پست های شما بیاورند. پس سعی کنید محتواهای جذاب و شگفت انگیز را به صفحه کاربری خود اضافه کنید، از محتوای جذاب تولید شده توسط سایر مخاطبان استفاده نمایید و یا با انتشار استوری و لایو، دسترسی ارگانیک اینستاگرام را به شکل فزاینده ‌ای افزایش دهید.
  • افزایش مقدار محتوا: طبق گزارش ‌های Adweek ، کاربران اینستاگرام پست هایی که در فید آن ها منتشر می شود را به صورت کامل مورد بازدید قرار نمی‌دهند. در ادامه این گزارش آمده است که ۳۰ درصد از پست هایی که در فید کاربران وجود دارد را مورد بازدید قرار می دهند. واضح است که ۷۰ درصد از فرصت‌ های موجود در فید توسط کاربران دیده نمی شوند. پس شما باید با افزایش تعداد محتواهای خود سعی کنید که شانس خود را نیز ارتقا دهید. سعی کنید با افزایش مقدار محتوا، کیفیت آن را نیز مد نظر داشته و به هیچ عنوان تنها هدف خود را افزایش مقدار محتوا در نظر نگیرید. در این شرایط با حفظ کیفیت قبلی، کمیت را نیز به صورت روزانه افزایش دهید.
  • ارسال مطالب در بهترین زمان: با توجه به سختی کار در اینستاگرام، باید تمام جوانب را در نظر بگیرید. برای ارسال پست های مد نظر خود، علاوه بر کیفیت محتوا، بهترین زمان را نیز انتخاب کنید. بدون تردید بهترین زمان برای مخاطبان هر برند و کسب و کاری متفاوت است. سعی کنید بهترین زمان برای ارسال پست را با توجه به تجربه ای که داشته‌اید به دست آورید و مطالب خود را در زمان ایده آل ارسال کنید.

 چه عواملی باعث دلیل صفر شدن ریچ اینستاگرام می شوند؟

  • تشویق سهام اجتماعی محتوا: هر اندازه بتوانید مخاطبان خود را مجاب کنید که محتواهای شما را در فید اینستاگرام به اشتراک بگذارند، به دسترسی ارگانیک نیز نزدیک تر خواهید شد. با توجه به اینکه اینستاگرام به شدت در تلاش است تا دسترسی ارگانیک شما را خراب کند، برای مقابله با آن می‌توانید مخاطبان خود را تشویق کنید تا مطالب شما را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. راهکارهای مختلفی برای این امر وجود دارند. بسیاری از مدیران کسب و کارها سعی می‌کنند با برگزاری مسابقات، مخاطبان خود را به انجام این امر تشویق کنند.

نتیجه تمام نکات گفته شده نشان می دهد که ممکن است به زودی رشد ارگانیک شما به صفر برسد. شرایطی که نشان می‌دهد برای رسیدن به مخاطبان و مشتریان بالقوه، نیاز به پرداخت هزینه‌ هایی دارید. 

نوشتن دیدگاه