k در اینستاگرام به چه معناست؟

اینستاگرام از روش های مخصوص به خود برای نشان دادن مشخصات و اطلاعات کاربران به یکدیگر استفاده می کند. k یکی از علائم و نشانه هایی است که در برخی پیج ها و صفحات اینستاگرام دیده می شود. شاید برای تعداد زیادی از ما این عبارت آشنا و قابل تفسیر باشد. اما ما مطالب این بخش را برای آن دسته از افرادی آماده کرده ایم که به تازگی به گروه کاربران اینستاگرام پیوسته اند و یا با وجود فعال بودن در این بستر، آشنایی چندانی با عناوین، علائم و اصطلاحات آن ندارند. اگر می خواهید بدانید k در اینستاگرام به چه معناست احتمالا مطالبی که در ادامه به آن ها می پردازیم می تواند برای شما جالب باشند.

معنی اصطلاح  K در اینستاگرام

سرچ ها و جستجوهای زیادی در گوگل، برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات به کار رفته در اینستاگرام مشاهده می شوند. یکی از این نمونه سرچ ها، جستجو برای معنی اصطلاح  K در اینستاگرام است. این علامت را قطعا در بخش فالوورهای یک پیج دیده اید و حالا به دنبال تفسیر آن هستید. علامت K در اینستاگرام معادل و برابر با عدد 1000 است. از آنجایی که برخی پیج ها تعداد فالوور بسیار بالایی دارند، اینستاگرام برای راحتی کار و نمایش بهتر این تعداد دنبال کننده از عبارت خلاصه شده K استفاده می کند. بنابراین به عنوان مثال، اگر در قسمت دنبال کننده های صفحه شخصی یا کاری فردی با  مقدار 30K مواجه شدید، این یعنی تعداد فالوورهای این پیج 30 هزار (30000) نفر هستند. حرف K شاید برای خیلی از شما آشنا باشد و تا قبل از ورود به اینستاگرام نیز آن را از طریق علم فیزیک شناخته باشید. در فیزیک از K (کا) به معنی کیلو یاد می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت اینستاگرام از عباراتی با محتوا و اصولی برای اطلاعات خود استفاده می کند.

علاوه بر K اصطلاح M نیز حتما به چشمتان خورده است. سلبریتی ها، افراد مشهور و گاهی همان شاخ های مجازی فعال و پرطرفدار در اینستاگرام به فالوورهای میلیونی دست پیدا می کنند و در این موارد به جای ارقام طولانی و غیرقابل فهم از علامت  Mبرای نمایش دادن تعداد دنبال کننده ها استفاده می شود. تا اینجای کار با معنی اصطلاح K در اینستاگرام آشنا شدید. در بخش بعدی در خصوص چگونگی تشخیص دقیق پیج هایی که K فالوور دارند صحبت می کنیم.

k در اینستاگرام به چه معناست

چطور تعداد فالوورهای دقیق پیج هایی که K دارند را بفهمیم؟

اگر می خواهید بدانید پیج های مختلف فعال در اینستاگرام چه تعداد فالوور یا دنبال کننده دارند، تنها کافیست سری به صفحات آن ها زده و در بالاترین قسمت، بخش Followers (دنبال کننده ها) را مشاهده کنید. عددی که در این قسمت مشاهده می شود، نمایانگر تعداد افرادی است که در حال حاضر جزء دنبال کنندگان پیج مورد نظر هستند. گاهی این تعداد فالوور مقدار کم و مشخصی دارند. به گونه ای که تشخیص دقیق آن ها بسیار راحت است. اما در مواردی ما با عبارات 150k، 2.5M و... مواجه می شویم. اینجاست که تشخیص دقیق تعداد فالوورها کمی سخت می شود.

در این بخش می خواهیم بدانیم چطور تعداد فالوورهای دقیق پیج هایی که K دارند را بفهمیم؟ ممکن است یک فرد در صفحه خود دارای 73640 نفر دنبال کننده باشد اما اینستاگرام این مقدار را به همین صورت به کاربران نشان نمی دهد، بلکه این تعداد فالوور را بر عدد 1000 تقسیم کرده و به صورت یک عدد رند شده آن را در قسمت فالوورها ثبت می کند. به عنوان مثال برای پیج ذکر شده، تعداد فالوورها بر عدد 1000 تقسیم شده و 73640 نفر فالوور به صورت عدد رند 73K نمایش داده می شوند. اینجاست که این سوال به وجود می آید که پیج مورد نظر به طور دقیق چند فالوور دارد؟

 تا این لحظه آموزش دقیقی برای مشخص کردن رقم اصلی فالوورها در اینستاگرام ارائه نشده است. اما برخی روش ها وجود دارند که می توان به کمک آن ها به هدف خود رسید. یکی از این روش ها این است که از طریق سیستم کامپیوتری یا لپتاپ شخصی خود وارد صفحه اینستاگرام مورد نظر شده و به صفحه اصلی آن مراجعه کنید. همانطور که مشاهده می کنید، تعداد دنبال کنند ها همچنان به شکلی ارائه شده اند که در گوشی موبایل خود می توانستید ببینید.

k در اینستاگرام به چه معناست

اگر برای مدت زمان کوتاهی نشانگر موس خود را بر روی این تعداد فالوور نگه دارید، رقم دقیق و اصلی آن به شما نمایش داده خواهد شد. در صورتی که به لپتاپ یا کامپیوتر دسترسی ندارید، می توانید از طریق گوشی موبایل هم این کار را انجام دهید، اما تنها نکته ای که توجه به آن اهمیت دارد این است که حتما برای وارد شدن به اینستاگرام، می بایست از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید و با نگه داشتن انگشت خود برای چند ثانیه روی فالوورهای پیج، به عدد اصلی آن برسید.

سایت فالو با ما مفتخر است با همراهی تیمی متخصص و حرفه ای، جدیدترین تکنیک های کاربردی اینستاگرام و سایر خدمات مربوط به آن را در اختیار علاقمندان قرار دهد. با مراجعه به این سایت از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

نوشتن دیدگاه