بازیابی رمز اینستاگرام

تا زمانی که شما از اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی خود استفاده می کنید نیازی به رمز و یا به عبارتی نیازی به پسورد آن نخواهید داشت. اما اگر مجدد بخواهید با یک دستگاه دیگر به اینستاگرام خود وارد شوید حتما نیاز به پسورد خواهید داشت و در این صورت باید پسورد خود را به صورت کامل بدانید. در غیر این صورت امکان ورود به حساب کاربری خود را نخواهید داشت. بسیاری از ما با این مسئله مواجه شده ایم. برای اینکه رمز اینستاگرام را بازیابی کنیم سه راه اصلی و کاربردی وجود دارد. ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم به هر سه راه اشاره کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد روش های ساده برای بازیابی رمز اینستاگرام اطلاعات کاملی دریافت نمایید.

بازیابی رمز اینستاگرام

روش هایی ساده برای بازیابی رمز اینستاگرام

هنگامی که شما رمز ورود اینستاگرام خود را فراموش کرده باشید می توانید از سه راه نسبت به بازیابی مجدد رمز اقدام نمایید. این سه راه را ما در ادامه این مقاله به صورت مختصر و مفید و کاربردی ارائه داده‌ ایم.

  • اولین راه برای بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت اینستاگرام می باشد. شما می توانید از طریق وبسایت رسمی اینستاگرام نسبت به بازیابی رمز خود اقدام کنید. بدین طریق که از گوگل وب سایت رسمی اینستاگرام را جستجو کرده و به صفحه ورود دسترسی پیدا کنید. در این صفحه گزینه یا عبارت forgot password در ذیل فیلد ورود وجود دارد. با لمس این گزینه شما به صفحه ای هدایت می شوید که می‌ بایست شماره تلفن همراه و یا ایمیل خود را جهت بازیابی رمز ورود وارد نمایید. لازم به ذکر است که این ایمیل و یا این شماره تلفن می بایست دقیقا همان گزینه ای باشد که هنگام ثبت نام در اینستاگرام از آن استفاده کرده اید. در گام بعدی شما باید آدرس ایمیل و یا شماره تماسی که برای ثبت اینستاگرام خود از آن استفاده کرده اید را در فیلد مخصوص به آن وارد نمایید. پس از طی کردن این مراحل کد تایید ایمیل و یا به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد، که با استفاده از آن می توانید به اینستاگرام خود وارد شوید. البته شما می توانید این کد را تغییر داده و کد دیگری برای اینستاگرام خود تعریف کنید.
  • دومین راه بازیابی رمز از طریق برنامه اینستاگرام می باشد. شما باید خود برنامه اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود نموده و در تلفن همراه خود نصب کنید. وقتی که از طریق برنامه به صفحه لاگین وارد شدید گزینه get help with logging in را انتخاب نموده و سپس در فیلد باز شده پیش روی خود شماره تلفن و یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. سپس سه گزینه پیش روی شما وجود خواهد داشت. شما می توانید با ایمیل و یا با پیامک رمز عبور خود را بازیابی نمایید. البته بازیابی با فیسبوک نیز به عنوان گزینه سوم امکان پذیر می باشد، که اگر پیش تر اکانت اینستاگرام خود را به اکانت فیسبوک خود متصل کرده باشید می توانید از این طریق نیز رمز خود را بازیابی کنید.
  • گزینه بعدی ریست پسورد نام دارد. قبل از حذف اپلیکیشن اینستاگرام شما می توانید رمز اینستاگرام خود را تغییر دهید، تا در صورت نصب مجدد اینستاگرام رمز آن را از پیش بدانید. ما این گزینه را به صورت مفصل تر در تیتر بعدی توضیح خواهیم داد.

بازیابی رمز اینستاگرام


ریست پسورد اینستاگرام از طریق تنظیمات برنامه

همانطور که گفتیم ممکن است که شما پسورد اینستاگرام خود را از یاد برده باشید. شما می توانید قبل از اینکه نیاز به بازیابی آن داشته باشید آن را از طریق خود تنظیمات برنامه ریست نمایید.

  1. به این منظور شما می بایست به قسمت تنظیمات اینستاگرام خود رفته و سپس قسمت امنیت و یا به عبارتی security را انتخاب نمایید.
  2. وقتی که به قسمت امنیت رفتید، گزینه پیش روی شما رمز ورود و یا پسورد می باشد.
  3. در این قسمت شما آدرس ایمیل خود را وارد می کنید. البته دقت داشته باشید که این آدرس ایمیل باید دقیقا همون آدرسی باشد که در روز اول به واسطه آن اکانت اینستاگرام خود را ایجاد کرده اید.
  4. سپس به ایمیل خود مراجعه نمایید و لینک مخصوص که در ایمیل شما ارسال شده است را کلیک کنید.
  5. پس از کلیک کردن این لینک، شما مجدد به فیلد خالی مخصوص پسورد هدایت خواهید شد.
  6. این فیلد نیز شامل دو قسمت می باشد که شما در درجه اول می‌ بایست پسورد جدید خود را وارد کرده و سپس مجدد این پسورد را تکرار کنید تا پسورد جدید شما ذخیره بشود. حال دیگر می توانید در هر دستگاه دیگری با استفاده از نام کاربری و پسورد و یا با استفاده از ایمیل و پسورد به اکانت اینستاگرام خود متصل شوید.
  7. سوالی که بسیاری از کاربران همیشه با آن مواجه هستند این است که در صورت ری استارت شدن اینستاگرام آیا اطلاعات آن نیز از بین می‌ رود یا خیر؟ پاسخ این است که اطلاعات اینستاگرام با تغییر پسورد و ریست شدن آن از بین نمی‌ روند و تمامی این اطلاعات اعم از دایرکت ها، پست ها و همچنین مشخصات پروفایل شما حفظ خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از شرایط ریست پسورد اینستاگرام می توانید با فالو با ما همراه باشید و در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با مشاوران متخصص ما در تماس باشید.

نوشتن دیدگاه