قابلیت جدید اینستاگرام


امروزه اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل شده است. اینستاگرام علاوه‌بر جنبه سرگرمی می‌تواند یک ابزار سودمند برای توسعه و رشد کسب و کار شما به حساب بیاید؛ اما به شرطی که با سازوکار و قابلیت‌های آن به خوبی آشنا باشید. دیدن این‌که چگونه اینستاگرام به سرعت سعی در توسعه قابلیت‌ها و عملکردهای جدید برای راحتی کاربران دارد، باعث شگفتی است. اینستاگرام تقریباً به‌صورت هفتگی نسبت به ارائۀ آپدیت‌های جدید اقدام می‌کند. بنابراین، برای این‌که از رقیبان خود در این عرصه عقب نمانید باید نسبت به افزایش اطلاعات خود درمورد جدیدترین ویژگی‌های اینستاگرام اقدام کنید.
همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم اینستاگرام به طور مداوم در حال افزودن و حذف ویژگی های خود است؛ اما نگران نباشید. در این مقاله قصد داریم شمارا با آخرین تغییرات و آپدیت‌های ارائه شدۀ اینستاگرام در سال 2021 آشنا کنیم.

قابلیت جدید اینستاگرام

با ویژگی‌های هیجان انگیز اینستاگرام در سال 2021 آشنا شوید

ریلز (Reels) اینستاگرام چیست؟ بالاخره ریلز اینستاگرامی در سطح جهانی راه‌اندازی شد. اواسط سال 2020 بود که اینستاگرام در یکی از به‌روزرسانی‌های خود قابلیت ریلز را به این اپلیکیشن اضافه کرد. ریلز، یکی از هیجان انگیزترین آپدیت‌های اینستاگرام به شمار می آید. قابلیتی که به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای کوتاه سرگرم کننده‌ را تولید یا دنبال کنید.
ابتدا این قابلیت فقط برای برخی از کاربران و تنها در 50 کشور قابل استفاده بود. پس از استقبال بسیار زیاد کاربران از این ویژگی، این قابلیت در اکثر نسخه‌های اینستاگرام فعال شد. لازم به ذکر است که فیسبوک، یکی دیگر از پلتفرم‌های متا، اخیراً اعلام کرده است که ریلز را در بیش از 150 کشور برای کاربران iOS و Android راه‌اندازی می‌کند.
در اوایل سال جاری، اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد تمرکز خود را بر روی محتوای ویدیویی دو برابر کند و همه فرمت‌های ویدیویی را حول محور ریلز یکپارچه کند. درواقع، ویدئوهای 60 ثانیه‌ای که در ابتدا برای رقابت با TikTok طراحی شدند، در آینده نقشی پررنگ‌تر خواهند داشت.
قابلیت بعدی اینستاگرام، ترجمۀ خودکار در استوری است. درواقع می‌توان گفت یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اینستاگرام ابزاری است که شاید یک تغییر خوشایند برای میلیون ها نفر در سراسر جهان به‌شمار بیاید. این ابزار ترجمۀ متن در استوری است. کاربران اکنون می‌توانند «See translation» را در گوشۀ سمت چپ بالای «نمایشگر داستان‌ها» ببینند. با ضربه زدن روی این گزینه، یک زبان خارجی در استوری به زبان مادری شما ترجمه می‌شود. بیش از 90 زبان مختلف در این ویژگی گنجانده شده است.


قابلیت جدید اینستاگرام

قابلیت (Vanish) یا محو کردن پیام های دایرکت یکی دیگر از ویژگی‌های عالی و کاربردی اینستاگرام است که کمبود آن کاملاً حس می‌شد. گزینۀ حذف خودکار پیام‌ها پس از یک مدت زمان خاص می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب به‌نظر بیاید.
اینستاگرام اعلام کرده است که حالت Vanish Mode در آپدیت جدید ارائه شده است و کاربران با بروزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام خود می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. عملکرد این قابلیت به‌این صورت است که پیام‌های دیده شده، پس از ترک چت ناپدید می‌شوند. در نظر داشته باشید که این قابلیت تنها برای کسانی که فعالی می‌شود که یک‌دیگر را دنبال کنند.
شاید یک قابلیت با توانایی پین‌ کردن کامنت‌های دلخواه بتواند روی میزان دیده شدن پست شما تأثیر بگذارد. بخش کامنت در زیر پست‌ها همیشه حاوی نظرات دلخواه شما نیست؛ اما کاربران می‌توانند با پین کردن نظرات مثبت، وجهۀ مثبت‌تری از پست خود را در معرض دید عموم بگذراند. به‌علاوه، می‌توانید پاسخ سؤالات پرتکرار مخاطبان را نیز پین کرده و در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید.
کاربران می توانند حداکثر سه کامنت را پین کنند. در این صورت هنگام مشاهده پست، کامنت‌های پین شده به‌عنوان اولین کامنت‌ها برای سایر کاربران قابل مشاهده خواهنند بود. اینستاگرام آزمایش این ویژگی را در ماه مرداد آغاز کرد و در مهرماه آن را برای همۀ کاربران عرضه کرد.
اضافه شدن پوشۀ اخیرً حذف شده (Recently Deleted) یکی دیگر از قابلیت‌های جدید اینستاگرام است. شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که به طور تصادفی یک پست را حذف کرده باشید. دیگر نگران این موضوع نباشید؛ چراکه یکی از قابلیت‌های جدیدی اینستاگرام این مشکل را برطرف کرده است. این اپلیکیشن پوشه‌ای جدید به نام Recently Deleted را اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد، به محتوای حذف شده قبلی دسترسی پیدا کنند.
هرزمان که عکس یا ویدئویی را حذف کنید، تنها از قسمت پست‌های شما حذف می‌شود و به پوشۀ Recently Deleted انتقال می‌یابد. با مراجعه به این پوشه می‌توانید محتواهای حذف شدۀ اکانت خود را بررسی و در صورت نیاز بازیابی کنید.
در ادامه مراحل دسترسی به پوشه Recently Deleted ذکر شده است:

  1.  ابتدا به پروفایل خود بروید و روی آیکون منو در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.
  2. به مسیر Settings > Account > Recently Deleted Folder بروید.
  3. در آن‌جا می‌توانید پوشه را بیابید و تنظیمات خود را اعمال کنید.
  4. آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام در بخش ارسال پیام، در مجموع شش ویژگی جدید را شامل می‌شود.
  5. پاسخ در حین کاوش: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون رفتن به صندوق ورودی خود به پیامی پاسخ دهید. به عبارتی دیگر شما می‌توانید در حین گردش در اکسپلور خود فوراً به پیام اشخاص پاسخ دهید.
  6. ارسال سریع به دوستان: اکنون می‌توانید با ضربه زدن و نگه داشتن دکمۀ اشتراک‌گذاری، پست‌ها را بدون دردسر با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
  7. مشاهدۀ افراد آنلاین: در بالای صندوق ورودی خود، می‌توانید ببینید چه کسی آنلاین است و در آن لحظه برای چت با مخاطب مورد نظر خود اقدام کنید.

قابلیت جدید اینستاگرام

آشنایی با قابلیت های جدید اینستاگرام

پخش، مکث و پخش مجدد: ادغام‌های جدید با Apple Music، Amazon Music و Spotify بدین معنی است که اکنون می‌توانید یک پیش‌نمایش 30 ثانیه‌ای از آهنگ‌های محبوب خود را با دوستان خود در DM به اشتراک بگذارید.
ارسال پیام‌ها به صورت بی‌صدا: اکنون می‌توانید بدون اینکه دیگران مطلع شوند، با افزودن «Silent@» در پیام‌رسان خود پیام بی‌صدا ارسال کنید.
قرار دادن چت در حالت lo-fi: تم جدید چت lo-fi به شما این امکان را می‌دهد تا پس زمینۀ چت خود را به تصویری آرامش بخش از غروب خورشید یا یک گربه ملوس تغییر دهید.
اضافه شدن فونت‌های جدید به قسمت استوری اینستاگرام یک قابلیت کارآمد برای کاربران اینستاگرام است. همگی شاید برای مدت زیادی منتظر این قابلیت بودیم تا فونت‌های جذاب بیشتری را در اختیار داشته باشیم. و خبر خوب این است که این ویژگی بالاخره اضافه شد!
در آپدیت جدید، اینستاگرام چهار فونت Stories را به سایر فونت‌ها اضافه کرد. این فونت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند محتواهایی جذاب‌تر تولید کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند! برای دسترسی به این فونت‌های جدید به ویرایش‌گر Story بروید. در آن‌جا می‌توانید قفل فونت‌های جدید را باز کرده و همچنین برخی از آثار کلاسیک قدیمی را که تغییر نمایه داشته‌اند، ببینید.
لایو روم چهار کاربره ((Multi-Participant Live Streams دیگر ویژگی اینستاگرام است که به تازگی عرضه شده است. اینستاگرام به حداکثر ۴ نفر اجازه می‌دهد به صورت زنده در در یک لایو حضور داشته باشند. در این قابلیت‌های جذاب و کاربردی اینستاگرام، ظرفیت پخش زنده دو برابر شده است و در نتیجه، به چهار نفر اجازه داده‌ می‌شود تا به صورت همزمان پخش لایو یا زنده داشته باشند. اکنون، یک کاربر می تواند سه نفر دیگر را در طول لایو خود دعوت کند تا به او بپیوندند.
میزبانان Live Rooms به همان ویژگی‌هایی که در جریان پخش انفرادی دارند دسترسی خواهند داشت. این ویژگی‌ها شامل گزارش و مسدود کردن نظرات و اعمال فیلترهای کامنت گذاری است. فضای لایو روم‌ها با استفاده از تنظیمات امنیتی می‌تواند به طور کامل تحت کنترل باشد و کاربرانی که توسط هر یک از چهار شرکت کننده مسدود شوند، نمی توانند وارد لایو شده و آن را مشاهده کنند.

قابلیت جدید اینستاگرام


برای ایجاد یک لایو روم چهار نفره باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخۀ منتشر شده آپدیت کنید.
  2. صفحۀ فید را از چپ بکشید تا وارد قسمت دوربین شوید.
  3. سپس به بخش لایو رفته و پس از وارد کردن عنوان، لایو خود را شروع کنید.
  4. روی آیکون Room در پایین صفحه کلیک کنید. این آیکون به شکل یک دوربین است که یک علامت مثبت «+» برروی آن وجود دارد.
  5. سپس گزینه «Go Live in a Room» نمایان می‌شود. با کلیک بر روی این گزینه صفحه ای باز می‌شود که شما را بع لایو روم انتقال می‌دهد. حالا می‌توانید افراد مورد نظر را برای پیوستن به لایو روم خود دعوت کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا در طی لایو، از بین کسانی که به شما درخواست می‌دهند برای پیوستن به لایو روم خود انتخاب کنید.
  6. بعد از قبول کردن کاربران یا تایید درخواست دهندگان، شخص به لایو روم شما اضافه می شود.

در سری جدید اینستاگرام، در قسمت کامنت‌ها، گزینۀ Message یا «پیام» در زیر کامنت هر شخص به صورت کاملا هوشمندانه و کاربردی گنجانده شده است. بار‌ها پیش آمده است که در بین کامنت‌ها بخواهید به شخصی، پیام خصوصی بدهید ولی جز Reply کردن آن کامنت گزینه ی دیگری وجود نداشته باشد. اما حالا با این آپدیت می‌توانید بدون مراجعه به پروفایل کاربر، بر روی Message یا «پیام» کلیک کرده و وارد دایرکت شده و پیام خود را ارسال کنید.
در این مقاله تلاش بر این بود که شما را با جدیدترین قابلیت‌های هیجان انگیز و کاربردی اینستاگرام آشنا کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

نوشتن دیدگاه