معرفی ویژگی کولب Collab اینستاگرام و آموزش کار با آن

ویژگی جدید اینستاگرام به نام کولب یک ویژگی بسیار کاربردی است که به تازگی به منظور تغییر نحوه همکاری کاربران اینستاگرام با یکدیگر ایجاد شده است. پیش از ارائه ویژگی کولب بسیاری از پست‌ها و استوری‌ها اینستاگرام که با زحمت زیادی ساخته شده‌ بودند توسط کاربران دیده نمی‌شدند. با وجود اینکه آمارهای مرتبط با میزان استفاده از اینستاگرام نشان می‌دهد هر کاربر بالای ۲۵ چیزی بیش از ۳۲ دقیقه در روز را در این فضا سپری می‌کند، عدم نمایش پست‌های اشتراکی به عنوان یکی از کمبودهای اینستاگرام شناخته می‌شد. ویژگی کولبCollab اینستاگرام این امکان را برای ما فراهم می‌سازند که بتوانیم پست‌ها و استوری‌های خود را برای افراد بیشتری به نمایش بگذاریم. ویژگی کولب Collab اینستاگرام به دو حساب کاربری اجازه می‌دهد در یک Reel یا پست با یکدیگر همکاری کنند. این پست‌ها به صورت مشترک برای فالوورهای هر دو کاربر نشان داده می‌شود. جالب است بدانید که تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک گذاری‌ها و به طور کلی هر گونه تعامل با پست‌ها، استوری‌ها و لایوهایی که به وسیله کولب ایجاد می‌شوند برای هر دو کاربر یکسان است. شما می‌توانید به وسیله ویژگی کولب از کاربران بیشتری برای همکاری دعوت به عمل آورید، فعالیت خود را در این پلتفرم محبوب به میزان قابل توجهی افزایش دهید و محتوای بی‌نظیر خود را با فالوورهای چند حساب کاربری به اشتراک بگذارید. اگر از اینستاگرام به عنوان بستری برای کسب درآمد استفاده می‌کنید بی‌شک این مطلب که به معرفی ویژگی کولب Collab اینستاگرام و آموزش کار با آن می‌پردازد برای شما مفید خواهید بود. با فالو با ما همراه باشید.

معرفی ویژگی کولب Collab اینستاگرام و آموزش کار با آن

ویژگی کولب Collab اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به تازگی از ویژگی‌ منحصر به فردی رونمایی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد در پست‌های فید و Reel با یکدیگر همکاری کنند و محتوای خود را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارند. ویژگی کولب بی‌شک نقش مهمی در افزایش محتوای آموزشی ایفا خواهد کرد. علاوه بر بحث آموزش و سرگرمی، برندهای مختلف می‌توانند از طریق ویژگی کولب با اینفلوئنسرها ارتباط گرفته و در جوامع آن‌ها نفوذ کنند. این ویژگی به سادگی می‌تواند فروش برندها را چندین برابر کند. ویژگی کولب می‌تواند با به حداکثر رساندن تعامل کاربران حوزه‌های نفوذ اینفولئنسرها را گسترده‌تر کند. این ویژگی نقش مهمی در افزایش بازدید از پروفایل، مشاهده هایلایت‌ها و در نتیجه افزایش تعداد فالوورها ایفا می‌کند. اینستاگرام با ارائه استراتژی جدید خود در نظر دارد میزان درآمد کسب و کارها و اینفلوئنسرها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به گفته اینستاگرام، ویژگی کولب به کاربران فعال اینستاگرامی اجازه می‌دهد محتوای خود را با دیگر افرادی که به تولید محتوای مشابه با آن‌ها می‌پردازند به اشتراک بگذارند و به پست‌ها، استوری‌های و Reels را به صورت اشتراکی منتشر کنند. با توجه به این که ویژگی کولب اینستاگرام در حال حاضر به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنها حساب‌های کاربری که به صورت عمومی و پابلیک فعال هستند می‌توانند از دیگر حساب‌های مشابه برای همکاری دعوت کنند.
تفاوت کولب با تگ چیست؟
ویژگی کولب اینستاگرام تفاوت قابل توجهی با تگ دارد. محتوایی که از طریق ویژگی کولب در اینستاگرام انتشار پیدا می‌کند در صفحه حساب کاربری هر چند شخصی که در یک پست همکاری داشته‌اند منتشر می‌شود. در این حالت هر دو کاربر مالک یک پست هستند و از تعامل پست یاد شده به صورت یکسان سود می‌برند. در حالی که قابلیت تگ تنها برای اشاره به شخص، برند و در کل یک حساب کاربری دیگر است. شما می‌توانید از طریق تگ افراد مختلف را به پست، استوری، کامنت و دیگر محتوای اینستاگرام اضافه کنید ولی افراد تگ شده به غیر از این که به فالوورهای شما معرفی می‌شوند، از محتوای شما هیچ منفعت دیگری نمی‌برند. ویژگی کولب اینستاگرام به محتوای شما کمک می‌کند توسط افراد بیشتری مشاهده شود احتمال دیده شدن آن در فید اینستاگرام به شدت افزایش می‌یابد. ویژگی کولب اینستاگرام به منظور افزایش همکاری کاربران برای کسب درآمد بیشتر ارائه شده است، اما تگ تنها می‌تواند به معرفی و اشاره افراد دیگر بپردازد. شما برای انتشار یک پست به صورت کولب لازم است وارد تنظیمات شوید و چندین مرحله را فعال کنید، اما برای تگ کردن افراد و اسامی برندها تنها کافی است از کارکتر @ استفاده کنید. برای انتشار محتوا در قالب کولب لازم است یکی از حساب‌های کاربری پابلیک آن را منتشر کرده و افراد دیگر را به پست اضافه کند. در این صورت محتوای مورد نظر توسط حساب‌های کاربری مختلف و چندین مرتبه آپلود نمی شود و لایک‌ها و کامنت‌ها در میان چندین پست با محتوای یکسان تقسیم نمی‌گردد.

معرفی ویژگی کولب Collab اینستاگرام و آموزش کار با آن

آیا کولب Collab تعداد لایک و کامنت دو حساب کاربری را با هم جمع می کند؟

تصور کنید پستی را به وسیله ویژگی کولب به اشتراک می‌گذارید. این پست در نمایه شما و همچنین در نمایه فردی که پست کولب اضافه کرده‌اید ظاهر می‌شود. فالوورهای شما پست مورد نظر را لایک می‌کنند. فالوورهای حساب کاربری دیگر نیز که به صورت همکار در اشتراک این پست نقش داشته است، همان پست را لایک می‌کنند. این رویه در کامنت نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال شما پستی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی تولید می‌کنید. برای انتشار پست مورد نظر از ویژگی کولب بهره‌مند می‌شوید و یکی از حساب‌های کاربری پابلیک که به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد را نیز به پست اضافه می‌کنید. در این حالت فالوورهای شما با پست شما مانند پست‌هایی که پیش از این در اینستاگرام منتشر می‌کردید تعامل برقرار کرده و پست را لایک می‌کنند و کامنت می‌گذارند. هم زمان پست مورد نظر در صفحه اینستاگرام کاربری که به پست افزوده شده است نیز ظاهر می‌شود و فالوورهای فرد مورد نظر همانند دیگر پست‌ها به تعامل با آن می‌پردازند. در نتیجه لایک‌ها و کامنت‌ها از مجموع فالوورهای هر دو کاربر پابلیک بدست می‌آید. همانطور که مشاهده می‌کنید پست‌ها، استوری‌های، Reels و به طور کلی هر شکل از محتوایی که در پلتفرم اینستاگرام منتشر می‌شود، در صورتی که بر اساس ویژگی کولب منتشر شود از تعامل بسیار بالایی برخوردار می‌گردد.
چطور به ویژگی کولب اینستاگرام دسترسی پیدا کنیم؟
ویژگی کولب همانطور که از اسمش پیداست برای ایجاد همکاری کاربران اینستاگرام تولید شده است. این ویژگی که به اعتباربخشی و افزایش آگاهی از برندها و اشخاص می‌پردازند می‌تواند در آینده نه چندان دور درآمد کسب و کارهای فعال در اینستاگرام را چندین برابر کند. افراد خلاق، کاربران عادی و اینفلوئنسرهایی که به تولید محتوای اشتراکی می‌پردازند می‌توانند بیشترین استفاده را از این ویژگی بکنند. افزایش دسترسی و افزایش امکان دیده شدن پست‌ها یکی از مهمترین مزایای ویژگی کولب است. برای دسترسی به ویژگی کولب لازم است از مراحل زیر پیروی کنید:

  • یک پست جدید در اینستاگرام ایجاد کنید: برای ایجاد پست جدید بر روی علامت + ضربه بزنید و یا آیکون گوشه بالای سمت را صفحه را انتخاب کرده و برای ایجاید پست جدید اقدام کنید.
  • محتوای مورد نظر را انتخاب کنید: ویدیو یا عکسی که در نظر دارید به صورت کولب انتشار دهید را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.
  • حساب کاربری مورد نظر را تگ کنید: در این مرحله همانند پست های قبلی خود، فردی را که قرار است با او همکاری کنید را تگ کنید. روی گزینه Invite Collaborator را انتخاب کنید.
  • همکار خود را دعوت کنید: در این قسمت همانطوری که افراد را برای تگ کردن سرچ می‌کردید، فرد مورد نظر را سرچ کنید. توجه داشته باشید اسامی افراد و حساب‌های کاربری هنگامی بر روی محتوای شما ظاهر می‌شوند که افراد ذکر شده دعوت شما را بپذیرند.
  • محتوا را منتشر کنید: پس از اتمام انتخاب تگ‌ها، ویرایش، افزودن اطلاعات و دعوت از همکار پست مورد نظر را منتشر کنید. این پست همانند پست‌های معمولی در فید شما ظاهر می‌شود. این پست پس از تأیید همکاری در فید فرد مورد نظر نیز قابل مشاهده است. هم‌اکنون می‌توانید با بررسی میزان تعامل دریابید که این ویژگی برای پست‌های شما چه کارکردی دارد و چگونه عمل می‌کند.

معرفی ویژگی کولب Collab اینستاگرام و آموزش کار با آن

چرا باید از کولب اسینستاگرام استفاده کنیم؟

حدود ۸۰ درصد از اینفلوئنسرهای سراسر دنیا اینستاگرام را برای ادامه فعالیت خود انتخاب می‌کنند. این بدان معناست که ویژگی‌های اینستاگرام توانسته است با رفع نیازهای افراد مختلف رضایت آن‌ها را جلب کند. ویژگی کولب اینستاگرام که به تازگی رونمایی شده است به افراد مختلف اجازه می‌دهد در کمترین زمان ممکن و تنها با چند کلیک با یکدیگر همکاری کنند و از سود یک پست به طور همزمان بهره‌مند شوند. ویژگی کولب مزایای قابل توجهی را برای کاربران فعال اینستاگرامی که قصد دارند از طریق این پلتفرم به درآمدزایی برسند ارائه می‌دهد.

  • همکاری با سایر حساب‌های کاربری بسیار ساده‌تر و در عین حال سریع‌تر می‌شود
  • نقش مهمی در ایجاد اعتبار و اعتماد کاربرانی که شما را دنبال نمی‌کنند ایفا می‌کند
    و پستی که به صورت مشترک انتشار پیدا می‌کند از لایک و کامنت بیشتری برخوردار می‌شود
  • مورد توجه افراد بیشتری قرار می‌گیرد و بازدید بیشتری کسب می‌کند
  • مشارکت افراد را با برندهای تجاری افزایش می‌دهد
  • میان اینفلوئنسرهای مختلف اتحاد ایجاد کرده و امکان تبادل فالوور را برای آنها فراهم می کند
  • از انتشار محتوای تکراری و آپلود چندین و چند باره یک محتوا جلوگیری می‌کند
  • اعتبار برندها و افراد، آگاهی از حضور برندها و همچنین میزان مشارکت را افزایش می‌دهد

مزایای واقعی استفاده از ویژگی کولب زمانی حاصل می‌شود که تأثیر آن را در افزایش درآمد و موفقیت در استراتژی‌های بازاریابی خود مشاهده کنید. اگر به دنبال ساختن برند شخصی خود هستید و قصد دارید افراد بیشتری را از محصولات و خدمات خود مطلع کنید، بی‌شک ویژگی کولب می‌تواند تأثیر قابل توجهی در دسترسی به اهدافتان داشته باشد.

 

نوشتن دیدگاه