چگونه فالوورهای اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنیم؟

تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری دائمی یکی از مهم ترین گام هایی است که در کسب و کارهای اینترنتی مورد توجه قرار می گیرد. در واقع، اگر یک شخص بتواند اکثر مراجعین به صفحه یا فروشگاه اینترنتی خود را به مشتری دائمی تبدیل کند، می تواند کسب و کار موفق و پر رونقی داشته باشد.
این روزها فروشگاه های کوچک و بزرگ اینترنتی زیادی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد گردیده اند.
هر فروشگاه یا صفحه اینستاگرام، به صورت روزانه میزبان فالوورهای زیادی است که هر یک می توانند در نهایت به مشتری تبدیل شوند. از آن جا که تعداد این فروشگاه ها همواره در حال افزایش است، بنابراین، رقابت شدیدی برای جذب مشتری در حوزه های مختلف وجود دارد.
تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری دائمی اصلی ترین رکن در تداوم و رونق یک کسب و کار اینستاگرامی است. برای این کار یک فروشنده باید بتواند تمامی محصولات خود را به صورت جذاب و کاربردی به فالوورهای خود معرفی کند. برای پیروزی در رقابت با فروشگاه های دیگر باید از استراتژی ها و ایده هایی نو برای تبلیغ و معرفی محصولات خود استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا فالوور شما دید بهتری نسبت به محصولات پیدا کند و برای خرید از فروشگاه شما تشویق شود.

اهمیت تبدیل فالوور به مشتری در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت تبدیل فالوور به مشتری در شبکه‌های اجتماعی

ایجاد یک صفحه اجتماعی برای فروش محصولات مختلف و جذب فالوور، اولین گام در ایجاد یک کسب و کار اینترنتی پر رونق است. در واقع، افزایش تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرامی تنها باعث می شود محتوای صفحه شما بیشتر دیده شود. اتفاقا امروزه روش های نوآورانه زیادی توسط شرکت های بزرگ و کمپانی های معروف برای جذب فالوورهای بیشتر به کار می رود. با این حال، برای کسب درآمد لازم است فالوورهای یک صفحه یا کانال اجتماعی از فروشگاه مورد نظر خرید داشته باشند. به طور کلی، یک فروشگاه اینترنتی برای کسب درآمد به مشتری نیاز دارد نه به افرادی که فقط به پست های او علاقمند هستند.
بنابراین، فروشنده باید بتواند در تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری بسیار فعال عمل کند. هر چند این کار در برخی موارد دشوار به نظر می رسد، اما همیشه راه هایی برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری وجود دارد. البته ناگفته نماند که ممکن است در هر حرفه و شغلی، روش های جذب فالوور و تبدیل آن ها به مشتری با دیگری متفاوت باشد.

با این روش ها فالوورهای اینستاگرامتان را به مشتری تبدیل کنید

با این روش ها فالوورهای اینستاگرامتان را به مشتری تبدیل کنید

روش های مختلفی برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری وجود دارد. هر شخص باید بتواند بنا بر حرفه و محصول خود، بهترین روش را برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری انتخاب نماید. در ادامه به برخی از روش های تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری اشاره می کنیم.
شروع یک مکالمه دوستانه و تشویق کننده
در کنار ایجاد پست های تصویری و ویدئوهای معرفی محصول، می توانید از فالوورهای خود نظرسنجی های مختلفی را انجام دهید. این کار باعث می شود تا تعامل و گفتگوهایی را با فالوورهای خود ایجاد کنید. داشتن تعامل باعث جذب فالوور و تبدیل آن ها به مشتری خواهد شد. برای مثال، از طرفدارانتان بخواهید در مورد لباس مورد علاقه خود با شما صحبت کنند.

اصیل باشید و خلاقانه رفتار کنید

اگر به طور مداوم از تبلیغ ها و پست های تکراری برای معرفی محصولات خود استفاده کنید، برای فالوورهای شما خسته کننده خواهد بود. اگر می خواهید در تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری موفق عمل کنید، باید هزینه و زمان خود را برای تبلیغات و پست های جدید و خلاقانه صرف نمایید. محتوای صفحه اینستاگرام شما باید منحصربفرد باشد تا بتواند در رقابت با دیگران پیروز میدان شود.

طرح های تخفیفی و تشویقی ارائه دهید

طرح های تخفیفی و تشویقی ارائه دهید

برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری دائمی می توانید کمی آن ها را تحریک کنید. برای مثال، یک محصول پرطرفدار را با یک کد تخفیف معرفی نمایید. سپس، اعلام کنید که تا مدت زمان محدودی (مثلا چند ساعت) می توان از این کد تخفیف استفاده نمود. این کار باعث می شود تا افراد سرعت عمل به خرج داده و مشتری محصول شما شوند. تکرار این فرایند کمک می کند تا بازدید صفحه شما در روزهای آتی نیز بالا رود. زیرا فالوورها و مشتریان شما نگران هستند تا مبادا تخفیف ها و فرصت های ویژه شما را از دست بدهند.

از مشتریان و خریداران محصولتان کمک بگیرید

اگر به تازگی محصولی را در فروشگاه اینترنتی خود معرفی کرده اید، می توانید به کمک خریداران آن، سطح فروش خود را بالاتر ببرید. به این معنا که از مشتریان خود بخواهید تصاویری را از محصول خریداری شده برای شما بفرستند. برای مثال، پس از پوشیدن لباسی که از شما خریده اند، عکس خود را برای شما ارسال کنند. این کار باعث می شود تا فالوورهای دیگر برای خرید محصول شما تشویق و ترغیب گردند.
به مشتریان خود خدمات ویژه ای ارائه دهید
قدردانی از افرادی که از شما خرید می کنند، می تواند آن ها را به خرید محصول بیشتر جذب نماید. برای مثال، می توانید از خدمات "ارسال رایگان" برای محصول خود استفاده کنید. همچنین، ارائه یک گارانتی مدت دار برای محصول مورد نظرتان می تواند افراد را برای خرید ترغیب کند. به این ترتیب، یک گام بزرگ در تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری برداشته اید.

در اینستاگرام فعال باشید

در اینستاگرام فعال باشید

لایک کردن و کامنت گذاشتن برای پست های صفحه های دیگر، باعث می شود تا توسط افراد به خوبی شناسایی شوید. چه بسا در بین این افراد تعداد زیادی مشتری بالقوه حضور دارند که می توانند به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند.

با فالوورهای خود گفتگوی جداگانه داشته باشید
ارسال پیام مستقیم به فالوورها باعث می شود تا تشویق آن ها برای خرید محصولات شما راحت تر صورت گیرد. طی این پیام ها شما می توانید افراد را به بررسی تبلیغات و محتواهای خود ترغیب نمایید. گاهی از آن ها بخواهید تا محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. حتی در صورت امکان به آن ها کدهای تخفیفی یا کالاهای رایگان بدهید. به طور کلی، هر چه به فالوورهایتان توجه بیشتری نشان دهید، فرایند تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری دائمی ساده تر خواهد شد.

محتوای صفحه اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید

رعایت برخی نکات در تولید محتوا و فرایند تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری نقش اساسی دارد. برای مثال، گاهی ممکن است با وجود ارسال پست های جدید و حرفه ای، بازخورد خوبی دریافت نکنید. در این حالت، باید بررسی کنید که کدام یک از پست های شما موفق عمل کرده است. همچنین، لازم است بدانید که پست های جدید بهتر است در چه ساعتی از شبانه روز ارسال گردند. در این بین باید حتما به سن و مکان مخاطبین خود نیز دقت کنید. بررسی همه نکات و یافتن پاسخ دقیق آن ها در پیشرفت کسب و کار و تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری دائمی، نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

رقبای خود را بررسی و دنبال کنید

رقبای خود را بررسی و دنبال کنید

گاهی ممکن است با وجود تلاش های زیاد، فالوورهای شما به خرید از رقبا تمایل بیشتری نشان دهند. در این حالت، لازم است سری به رقیب خود بزنید و محتوای او را نیز بررسی کنید. بهتر است بدانید کدام نقطه قوت باعث جذب بیشتر فالوور و مشتری به سوی او شده است. همین مساله می تواند به رفع نقاط ضعف صفحه یا محتوای شما کمک فراوانی کند.

به مشتریان خود وفادار بمانید

هر آنچه به مشتریان شما حس خاص بودن و مهم بودن بدهد، می تواند منجر به تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری دائمی گردد. بهتر است به مشتریان خود وفادار بمانید. برای مثال، اگر قرار است در تاریخ مشخصی محصول خود را به دست مشتری برسانید حتما این کار را انجام دهید. همچنین، اگر چند روزی نمی توانید پست های جدیدی را در اینستاگرام خود ارسال کنید، حتما با ذکر دلیل، به آن ها اطلاع دهید. این کار باعث می شود تا مشتری احساس مهم و با ارزش بودن داشته باشد.
پست های منظم و مرتبط را در یک زمانبندی دقیق ارسال کنید
ارسال پست های منظم و مرتبط اهمیت فراوانی دارد. در واقع، اگر پست های شما ضد و نقیض باشند یا بدون برنامه و در هر ساعت از شبانه روز ارسال شوند، به بهره وری کافی نخواهید رسید. بنابراین، پیش از هر چیز باید ساعت مشخصی از شبانه روز را برای ارسال پست های خود تعیین نمایید. از آن گذشته، پست های شما باید کاملا به هم مربوط و معنی دار باشند.

نوشتن دیدگاه