چگونه کامنت اینستاگرام را غیر فعال کنیم؟

کامنت ها گنجینه ای مهم برای اینستاگرام و کسب و کارهای اینترنتی هستند، ولی در بسیاری مواقع اثری منفی به جا خواهند گذاشت. در مواردی ممکن است هجمه کامنت هایی با بار منفی به سمت شما صورت گیرد که وجه چندان خوشایندی برای شما نخواهد داشت. اینستاگرام برای این مشکل نیز راه حلی در نظر گرفته. تنها کافی است که کامنت اینستاگرام را غیر فعال کنید که دیگر هیچ یک از فالوورهایتان و کاربرانتان نتوانند زیر پست شما کامنت بگذارند، ولی چگونه می توان کامنت ها را غیر فعال کرد یا به اصطلاح بست؟ ما را در این متن همراهی کنید که با نحوه بستن کامنت های اینستاگرام قبل و بعد از نشر پست آشنا شوید.

بستن کامنت پست اینستاگرام به چه صورت است؟

بستن کامنت پست اینستاگرام به چه صورت است؟

همان طور که خود مستحضر هستید کامنت گذاشتن در زیر پست به افزایش تعامل و دیده شدن بیشتر آن منجر می شود. از این رو ترفندهای مختلفی برای ترغیب فالوور به کامنت گذاری وجود دارد. با وجود تمامی این مزایا در مواردی ممکن است به دنبال راهکاری برای غیر فعال کردن کامنت باشید.
به عنوان مثال در مواردی ممکن است که گروه خاصی برای تخریب وجه یا کسب و کار شما به پیج اینستاگرامی تان هجوم ببرند. در این حالت بستن کامنت بهترین راه برای جلوگیری از چنین تخریبی است، اما چگونه می‌ توان کامنت اینستاگرام را غیر فعال کرد.
غیر فعال کردن کامنت های اینستاگرام به دو صورت امکان پذیر است. در حقیقت شما قبل و بعد از انتشار پست می توانید کامنت های آن پست را ببندید. در این قسمت قصد داریم نحوه غیر فعال کردن کامنت ها قبل از انتشار پست را توضیح دهیم.
در صورتی که قصد دارید قبل از انتشار پست کامنت ها را ببندید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1. ابتدا برای نشر پست روی آیکون + در نوار پایینی اپلیکیشن کلیک کنید.
2. سپس روی گزینه Next ضربه بزنید که بالا سمت راست صفحه قرار داد.
3. حال مجموعه ای از فیلترها برای شما نشان داده می شود. فیلتر مورد نظر خود را از بین تمامی فیلترها انتخاب کنید.
4. سپس روی گزینه Next ضربه بزنید که وارد مرحله بعدی شوید.
5. در این صفحه امکان نوشتن کپشن و اضافه کردن مکان وجود دارد.
6. برای این که کامنت اینستاگرام را غیر فعال کنید، روی گزینه Advanced Setting ضربه بزنید که در پایین صفحه قرار دارد.
7. با کلیک روی این گزینه صفحه جدید برای شما باز می شود. حال روی گزینه Turn Off Commenting کلیک کنید که کامنت های اینستاگرام شما غیر فعال شود.
8. در نهایت روی گزینه share ضربه بزنید که پستتان منتشر شود.

روش غیرفعال کردن کامنت برای پست منتشر شده

روش غیرفعال کردن کامنت برای پست منتشر شده

در بسیاری از مواقع پس از انتشار پستی به دنبال اتفاقاتی ممکن است درصدد غیر فعال کردن کامنت ها باشید. پیش از این چنین امکانی در اینستاگرام وجود نداشت، ولی در آپدیت های جدید آن امکان غیر فعال کردن کامنت اینستاگرام پس از نشر پست نیز دیده می شود.
البته این نکته را به خاطر داشته باشید که با بستن کامنت های اینستاگرام تمامی نظرات ثبت شده در زیر پست نیز پاک می شوند، اما چگونه کامنت اینستاگرام را غیر فعال کنید در حالی که پست شما منتشر شده است. برای بستن کامنت ها بعد از انتشار پست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
• ابتدا روی آیکون پروفایل در نوار پایین صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
• سپس پست مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
• پس از آن روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید که بالای صفحه سمت راست قرار دارد.
• از بین گزینه های نمایش داده شده روی گزینه Turn Off Commenting کلیک کنید.
با کلیک روی این گزینه تمامی کامنت های ثبت شده پاک می شود و دیگر امکان نوشتن نظر جدید زیر پست وجود ندارد. در این حالت تمامی کاربران اینستاگرام امکان ثبت کامنت در زیر پست مورد نظر شما نخواهند داشت.

غیر فعال کردن کامنت اینستاگرام برای یک نفر

غیر فعال کردن کامنت اینستاگرام برای یک نفر

در بسیاری از مواقع ممکن است که تنها یک کاربر برای شما مزاحمت ایجاد کند و کامنت های نامربوطی را زیر پست شما بنویسد. در صورتی که به هر دلیلی نمی توانید آن اکانت را بلاک کنید، کامنت اینستاگرام را غیر فعال نمایید. در واقع شما می توانید کامنت ها را تنها برای او و در همه پست ها ببندید. برای این کار کافی است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1. در نوار پایین اینستاگرام روی نمایه پروفایل کلیک کنید.
2. در این صفحه روی آیکون سه خط ضربه بزنید که بالای صفحه سمت راست قرار دارد.
3. در بین گزینه های نمایش داده شده روی عبارت privacy ضربه بزنید.
4. حال در صفحه باز شده روی گزینه Comment یا همان نظرات کلیک کنید.
5. در بخش نظرات گزینه هایی با عنوان Block Comments From وجود دارد. با کلیک روی این گزینه می توانید کامنت اینستاگرام را برای هر فردی که تمایل دارید، ببندید. فرقی نمی کند که شما آن اکانت اینستاگرامی را فالوو دارید یا خیر در هر صورت با جستجوی نام کاربریش می توانید امکان کامنت گذاری را برای او غیر فعال کنید.
افرادی که به این لیست اضافه می کنید هرگز اجازه کامنت گذاشتن زیر پست شما را ندارد. این در حالی است که سایر فالوورهایتان به راحتی می توانند زیر پست های شما کامنت بگذارند.

کلام آخر

کلام آخر

کامنت اینستاگرام از جمله مهمترین ابزارهای این برنامه برای کسب و کارهای اینترنتی است. با این حال در بسیاری از مواقع کامنت ها تاثیر منفی برای پیج دارند. اینستاگرام در این حالت امکان بستن و غیر فعال کردن کامنت ها را برای کاربرانش فراهم کرده است. شما می توانید کامنت اینستاگرام را برای همه کاربرها یا تنها برای یک اکانت غیر فعال کنید. در این متن با معرفی سه روش به سوال چگونه کامنت اینستاگرام را غیر فعال باید کرد پاسخ دادیم. امیدواریم که مطالب فوق مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

 

نوشتن دیدگاه