در برخی از موارد دسترسی به اطلاعات آماری اینستاگرام می‌تواند تا حدود زیادی کمک کننده باشد و باعث می‌شود بتوانید کارها را با تمرکز بیشتری انجام دهید.‌ در اینستاگرام اطلاعات آماری مختلف مانند تعداد بازدیدها از پست، مدت زمان آنلاین بودن و غیره قابل مشاهده است اما در برخی از موارد ممکن است این اطلاعات آماری اینستاگرام برای اکانت های خاصی فعال نباشد و یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چگونه اطلاعات آماری اینستاگرام را فعال کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم.

اطلاعات آماری اینستاگرام چیست؟

اطلاعات آماری اینستاگرام به مجموعه ای از اطلاعات و آمار گفته می شود که اینستاگرام در مورد اکانت هر فرد به او ارائه می دهد. اینستاگرام با توجه به اکانت شخصی و یا اکانت تجاری اطلاعات مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و افراد به راحتی می‌توانند در بخش‌های مختلف اینستاگرام خود به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

طریقه فعال سازی اطلاعات آماری اینستاگرام

بعد از پی بردن به این موضوع که اطلاعات آماری اینستاگرام چیست سوال بعدی این است که چگونه می‌توان این اطلاعات را فعال کرد؟

در مرحله اول باید دقت داشته باشید که برای فعال سازی اطلاعات آماری اینستاگرام باید حتماً یک اکانت تجاری داشته باشید و اکانت شخصی نمی تواند اطلاعات آماری را به درستی در اختیار شما قرار دهد. در واقع می‌توان گفت اطلاعات آماری مجموعه ای از اطلاعات هستند که به منظور بهینه سازی فضا برای اکانت های تجاری درست شده اند و اکانت های معمولی به بسیاری از این اطلاعات دسترسی ندارند.

بعد از فعال سازی اکانت تجاری در مرحله اول باید در منوی اینستاگرام گزینه insights را بزنید. این گزینه به صورت کلی به سه زیر شاخه تقسیم می شود.‌ در قسمت اول می توانید گزینه content را مشاهده کنید.

قسمت دوم قسمت activity است. در این قسمت می توانید از تعداد بازدیدکنندگان مطلع شوید. همچنین تعداد افرادی که از پروفایل شما بازدید کرده اند، به شما اعلام می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
آواتار اینستاگرام کجا ذخیره میشود

طریقه فعال سازی اطلاعات آماری اینستاگرام

قسمت سوم که قسمت audience است قسمت مهمی است که مخاطبان پیج را به شما نمایش می دهد و به شما می‌گوید که مخاطبان بیشتر از کدام شهرها بوده اند و در چه رده سنی قرار دارند. در این قسمت همچنین می توانید جنسیت افرادی که از پیج شما بازدید کرده‌اند را مشاهده کنید.

مواردی که در بالا به آن اشاره شد در مورد اکانت تجاری است اما اینستاگرام به اکانت های شخصی نیز اطلاعات آماری محدودی را نشان می دهد. برای مثال با ورود به قسمت اکتیویتی در منوی اکانت های شخصی می‌توانید مدت زمان فعالیت خود در اینستاگرام را مشاهده کنید و اینستاگرام متوسط مصرف اینترنت به صورت روزانه را به شما نشان می دهد. همچنین می توانید مشاهده کنید که در چه روزی بیشترین میزان استفاده از اینستاگرام را داشته‌اید.

اینستاگرام به شما پیوند هایی که از آنها بازدید کرده اید را نیز نشان می دهد و آمار کامل از پیوند های بازدید شده را در اختیار کاربران قرار می دهد. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند که کنترل خوبی بر میزان استفاده از اینستاگرام داشته باشید و زمان های اضافی استفاده از اینستاگرام را کوتاه کنید.

اطلاعات آماری اینستاگرام شامل چه مواردی می شود؟

  • مدت زمان استفاده از اینستاگرام: مدت زمان استفاده از اینستاگرام به صورت جداگانه در تمامی روزهای هفته نمایش داده می شود و سپس متوسط استفاده به صورت روزانه برای افراد نشان داده می شود.‌
  • تعداد بازدیدکنندگان: تعداد بازدیدکنندگان از پست در اطلاعات آماری اینستاگرام قابل مشاهده است. با دسترسی به تعداد بازدیدکنندگان می توانید متوجه شوید که آیا تعداد لایک های شما با تعداد بازدیدکنندگان مطابقت و همخوانی دارد یا خیر.
  • تعداد سیو ها: در برخی از موارد افرادی که از پست شما بازدید می کنند آنها را ذخیره می کنند اطلاعات آماری اینستاگرام به صورت کامل به شما می گوید که چه تعداد نفر پست های شما را ذخیره کرده اند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه در اینستا فالوور جمع کنیم رایگان

اطلاعات آماری اینستاگرام شامل چه مواردی می شود؟

  • تعداد اشتراک گذاری ها: پست هایی که برای شما نمایش داده می‌شوند می‌توانند اشتراک گذاری شوند. با استفاده از اطلاعات آماری اینستاگرام می توانید متوجه شوید که چه تعدادی از افراد پست شما را اشتراک گذاری کرده اند.
  • وضعیت مخاطبین: در اطلاعات آماری اینستاگرام وضعیت مخاطبین در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید متوجه شوید که جنسیت، سن و غیره مخاطبان پیج شما چگونه است.
  • تعداد بازدید‌های نمایه: با توجه به اطلاعات آماری اینستاگرام می توانید متوجه شوید که چه تعداد افراد از نمایه شما بازدید کرده‌اند. برای مثال زمانی که پستی خاص را اشتراک گذاری می کنید، ممکن است فردی به پروفایل شما جذب شود و روی نمایه کلیک کند که این موضوع در اطلاعات نمایه قابل بررسی است.

 

نوشتن دیدگاه