آواتار اینستاگرام کجا ذخیره میشود

آواتار اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ تنظیمات آواتار اینستاگرام کجا ذخیره میشود ؟ آیا آواتار اینستاگرام در افزایش فالوور یا افزایش تعامل با فالوورها مفید است؟ قصد داریم در این مقاله به تمام این پرسش‌ها پاسخ دهیم. اگر می‌خواهید آواتارهای جذاب در اینستاگرام بسازید و از آن‌ها در جای صحیح استفاده کنید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

آواتار اینستاگرام چیست؟ چگونه باید آن را ساخت؟

آواتار اینستاگرام به نوعی استیکر یا ایموجی اختصاصی شما است. اینستاگرام امکانی فراهم کرده تا کاربران این شبکه اجتماعی بتوانند استیکر شخصی خود را داشته باشند. احتمالا اپلیکیشن‌هایی مانند Toon me یا Avatar را دیده‌اید که تصویر واقعی شما را تبدیل به استیکر می‌کنند. سپس می‌توانید از این استیکرها در چت یا استوری استفاده کنید. آواتار اینستاگرام هم چنین کاربردی دارد با این تفاوت که فقط در اینستاگرام می‌توانید از آن استفاده کنید.
چگونه باید آواتار اینستاگرام ساخت؟ برای ساخت آواتار به بخش پروفایل خود در اینستاگرام بروید. روی منوی سه خطی (بالا سمت راست) کلیک کنید سپس وارد Setting شوید. گزینه Account را انتخاب کنید و پس از آن روی Avatar کلیک نمایید. در این مرحله شما می‌توانید آواتار خود را طراحی کنید. جنسیت، رنگ پوست، رنگ مو، مدل مو، مدل چشم‌ها و جزییات دیگری در طراحی Avatar وجود دارند. معمولا افراد سعی می‌کنند آواتار اینستاگرام را شبیه به خود طراحی کنند. با این حال در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. پس از انتخاب جزییات مورد نظر برای ساخت آواتار، دکمه Done را کلیک کنید. به این ترتیب، شما آواتار اینستاگرام خود را ساختید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چهره نما در اینستاگرام

آواتار اینستاگرام چیست؟ چگونه باید آن را ساخت؟

اگر بعد از مدتی از آواتار خود خسته شدید یا بنا بر دلایل دیگر خواستید آن را تغییر دهید برای تغییر آواتار اینستاگرام کافی است به بخش پروفایل بروید (در اینستاگرام، پایین صفحه روی عکس خود کلیک کنید). از همان مراحلی که قبلا گفتیم وارد بخش آواتار شوید، آواتار فعلی را Delete کنید و آواتار جدید بسازید. همچنین اگر مایل به حذف آواتار قبلی نیستید، کافی است آواتار جدید بسازید. در انتها، آواتار انتخابی شما به عنوان پیش فرض در نظر گرفته می‌شود.
شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که آواتار ایسنتاگرام کجا ذخیره میشود یا از کجا می‌توانیم آن را دانلود کنیم؟ آواتار اینستاگرام در اپلیکیشن ذخیره شده و برای تغییر آن باید به اینستاگرام مراجعه کنید. اگر قصد دارید از آواتار یا استیکر شبیه به خود استفاده کنید، باید از برنامه‌های دیگری مانند Avatar یا Cartoon me و... کمک بگیرید. چنانچه قصد تغییر جنسیت آواتار اینستاگرام را دارید، باید بخش آواتار اینستاگرام مراجعه کرده، آواتار یا آواتارهای موجود را حذف کنید. سپس آواتار جدید با جنسیت مورد نظر ایجاد نمایید. در اولین مراحل ایجاد آواتار، جنسیت آن با گزینه‌های female یا male مشخص می‌شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
بهترین افکت های اینستاگرام برای سلفی

آواتار اینستاگرام چیست؟ چگونه باید آن را ساخت؟

حال که با ایجاد آواتار اینستاگرام آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم درباره دلیل اضافه شدن این ویژگی به اینستاگرام نکاتی را بخوانید. شرکت متا قصد دارد با اضافه کردن آواتار به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و... شخصیت‌های مجازی را شکل دهد. بنابراین می‌توان گفت: آواتار معرف شخصیت مجازی شما است. پس اگر در آینده متاورس عمومی‌تر شد، برای حضور در آن نیاز به آواتار داریم. هر چند در حال حاضر، آواتارها محدود به شبکه‌های اجتماعی هستند.
با ما در ادامه مطالب همراه باشید، تا ببینیم روش استفاده از آواتار اینستاگرام چگونه است و چه مزایایی دارد.

چگونه از آواتار استفاده کنیم

گفتیم آواتار اینستاگرام همچون تصویر اختصاصی از شما است که به شکل استیکر به کار می‌رود. منحصر به فرد بودن و شباهت آواتار با شما، می‌تواند در افزایش تعامل با کاربران نقش داشته باشد. برای مثال وقتی پاسخ دایرکت مسج‌ فالوورها را با استفاده از استیکرهای اختصاصی از آواتار خود می‌دهید، رابطه صمیمی ایجاد می‌کنید، در ذهن مخاطب می‌مانید، مخاطب را تشویق به تعامل می‌کنید و... .
با توجه به نکاتی که گفته شد، چگونه از آواتار استفاده کنیم؟ به ۳ شکل می‌توانید از آواتار اینستاگرام استفاده کنید که عبارتند از:

پاسخ سریع به استوری‌ها (React to story): برای پاسخ سریع به استوری‌ها یا همان React از آواتارها استفاده کنید. کافی است آواتار خود را در اینستاگرام بسازید. در هنگام مشاهده استوری دیگران، صفحه را بالا بکشید و از گزینه‌های موجود، Avatar را بیابید و کلیک کنید. آواتار مورد نظر خود را انتخاب کرده و ارسال نمایید. به این ترتیب، به جای ری اکت‌های تکراری و معمول، آواتار اختصاصی خود را به کار برده‌اید.

چگونه از آواتار استفاده کنیم

استفاده از آواتار به عنوان استیکر در استوری‌ها: همان طور که می‌دانید، برای ایجاد استوری‌ها، گزینه‌های جانبی متنوعی مانند اضافه کردن متن، اضافه کردن ایموجی و استیکر و... وجود دارند. شما می‌توانید از آواتار اینستاگرام به عنوان استیکر بر روی استوری ‌های خود استفاده کنید. برای این کار، استوری را ایجاد کنید، سپس از بالای صفحه گزینه استیکر را کلیک نمایید. بعد از بین گزینه‌هایی که مشاهده می‌کنید، Avatar را لمس کنید. با توجه به موضوع استوری خود، آواتار مناسب را درج نمایید.

استفاده از آواتار به عنوان استیکر در دایرکت مسج: اگر فالوورها به شما دایرکت ارسال می‌کنند، می‌توانید به گفتگوی خود با آن‌ها، استیکر آواتار را اضافه کنید. در بخشی که دایرکت مسج ارسال می‌کنید پایین صفحه، گزینه Sticker را لمس کنید سپس از بین استیکر‌ها، Avatar را انتخاب نمایید و استیکر مورد نظر خود را درج کنید. تمام مواردی که برای استفاده از آواتار در اینستاگرام گفتیم، می‌توانند در افزایش تعامل شما با فالوورها مفید باشند.

چگونه از آواتار استفاده کنیم

پیشنهاد می‌کنیم برای نتیجه گیری بهتر، آواتار تا جایی که ممکن است شبیه به شما یا کراکتر شما در اینستاگرام باشد. البته این نکته زمانی صدق می‌کند که چهره شما، برند پیج اینستاگرامتان باشد. برای مثال، پیج ایسنتاگرام یک شرکت گردشگری، لزوما دارای چهره فرد مشخصی نیست پس می‌تواند برای آواتار، کراکتر متناسب با محتوا خلق کند. اما پیج اینستاگرام یک بلاگر، عموما با چهره اون شناخته می‌شود پس باید آواتار تا جایی که ممکن است به او شبیه باشد. به این ترتیب، ارتباط بین بلاگر و فالوورها بیشتر و موثرتر خواهد بود.

فراموش نکنید که استراتژی‌ها برای جذب فالوور و افزایش تعامل با آن‌ها، همواره یکسان نیست. اصطلاحا نمی‌توانیم یک نسخه را برای همه افراد تجویز کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم برای موفقیت پیج اینستاگرام خود، از متخصصان فالو با ما در زمینه جذب فالوور و پیشرفت پیج، راهنمایی بخواهید؛ به این ترتیب در زمان کمتری پیشرفت خواهید کرد.

 

نوشتن دیدگاه