امروزه بیش از 50 میلیون ایرانی عضو فعال اینستاگرام هستند. ابزارها و امکانات این پلتفرم زمینه بازاریابی و فعالیت های کاری را ایجاد کرده است. استوری یکی از ابزارهای مهم و کاربردی اینستاگرام به شمار می آید که پس از 24 ساعت ناپدید می شود. در صورتی که به تازگی به اینستاگرام پیوسته اید ما را تا پایان این متن همراهی کنید تا با نحوه فعال کردن استوری اینستاگرام آشنا شوید.

مراحل فعال کردن استوری اینستاگرام

استوری اولین بار در سال 2016 به این برنامه اضافه شده است. استوری ها در نوار بالایی فید ظاهر می شوند. زمانی که کاربری استوری می گذارد دور تصویر نمایه او حلقه ای رنگارنگ ایجاد می شود که سایر کاربران را مطلع می کند. برای مشاهده استوری تنها کافی است که روی عکس نمایه کاربر مورد نظرتان ضربه بزنید. همچنین زمان مشاهده استوری ها با ضربه زدن روی سمت چپ و راست صفحه نمایش، به عقب یا جلو پرش می کند. در استوری علاوه بر عکس می توانید ویدئو نیز آپلود کنید.

مراحل فعال کردن استوری اینستاگرام

برای ایجاد یک استوری جدید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • به قسمت فید اینستاگرام بروید.

در ابتدا با کلیک روی آیکون خانه در نوار پایینی اینستاگرام به قسمت فید بروید. سپس روی نماد دوربین کلیک کنید که گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد یا انگشت خود را از سمت چپ صفحه به سمت راست بکشید.

  • استوری خود را انتخاب کنید.

حال برای ایجاد استوری دو گزینه اصلی وجود دارد:

  1. عکس یا ویدئو را از رول دوربین گوشی هوشمند خود انتخاب کنید.
  2. از برنامه برای ضبط محتوایی جدید استفاده نمایید.

در گذشته تنها امکان آپلود محتواهایی وجود داشت که 24 ساعت گذشته ایجاد شده بودند اما امروزه تمامی محتواها را می توان استوری کرد.

  • نشر استوری

پس از انتخاب عکس یا ویدئو از گالری یا ضبط و ثبت فیلم و عکس به کمک دوربین استوری، روی گزینه your story کلیک کنید تا عکس و ویدئوی شما در قالب استوری منتشر شود.

انواع استوری اینستاگرام

ده گزینه مختلف برای ضبط محتوای جدید در استوری اینستاگرام وجود دارد. با پیمایش به چپ و راست در پایین صفحه می توانید هر یک از این گزینه ها را ببنیید. این گزینه ها به شرح زیر هستند:

  • تایپ

اولین نوع استوری در اینستاگرام امکان تایپ کردن محتوا را به شما می دهد. در این گزینه امکان تغییر رنگ پس زمینه و فونت انگلیسی وجود دارد.

  • موسیقی

دومین نوع استوری موسیقی است که این امکان را به شما می دهد که ویدئویی را با موسیقی خاص استوری کنید یا آن را به تصویری اضافه کنید.

  • لایو

سومین نوع استوری لایو است که امکان برقراری ارتباط مستقیم شما با فالوورهایتان را فراهم می کند.

  • عادی

این حالتی است که به هنگام باز کردن استوری اینستاگرام با آن مواجه می شوید که با عنوان Normal شناخته شده است.

  • بومرنگ

بومرنگ دیگر نوع استوری است که امکان ضبط فیلم کوتاه با سرعت بالا را برای شما ایجاد می کند. در این حالت فیلم به صورت مکرر تکرار می شود.

انواع استوری اینستاگرام

  • تمرکز

این حالت به شما امکان ثبت تصویر را در حالتی می دهد که سوژه شما وضوح بیشتر و مابقی تصویر به صورت تار نمایش داده می شود.

  • سوپرزوم

این حالت به شما امکان می دهد که روی یک ویژگی خاص همراه با جلوه صوتی بزرگنمایی کنید تا کلیپ ویدئویی طنز یا نمایشی ایجاد شود.

  • عقب

عقب به شما امکان ضبط ویدئو به صورت پخش معکوس را می دهد. این حالت برای زمانی مناسب است که قصد ضبط ویدئوهای ورزشی را دارید.

  • هندزفری

این حالت از استوری امکان ضبط ویدئو بدون نیاز به نگه داشتن دکمه رکورد را برای شما فراهم می کند.

  • Stop motion

این حالت امکان گرفتن ویدئوهایی با حالت استاپ موشن را برای شما ایجاد می کند.

استوری اینستاگرام ابزاری کاربردی است که امکان تولید محتوای خلاقانه را برای شما فراهم می کند. برای استفاده از این ابزار از راهنمای بالا استفاده کنید.

 

نوشتن دیدگاه