چگونه دایرکت یک نفر را مخفی کنیم

اگر چه رسالت اینستاگرام ایفای نقش در قالب یک پیام رسان نبوده است اما بسیاری از افرادی که از این پلتفرم برای انجام فعالیت های مرتبط با کسب و کار خود استفاده می کنند و یا خدماتی را به متقاضیان عرضه می کنند. برای برقراری ارتباط با مشتریان خود ناچار به گفتگو در این فضا هستند. در اینستاگرام با استفاده از دایرکت تبادل با طرف مقابل صورت می گیرد. لذا ممکن است در مواقعی، نیاز به مخفی کردن دایرکت یک فرد خاص وجود داشته باشد. حال این کار را چگونه باید انجام داد؟ اگر شما نیز به دنبال اطلاعات لازم در این مورد هستید، ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

چگونه در اینستا چت خاص را مخفی کنیم

گفتیم که در شرایط ویژه ممکن است کاربر اینستا نیاز به مخفی کردن تمام یا بخشی از چت های خود داشته باشد. در این حالت باید با ایجاد تنظیمات خاص، چت را پنهان کرد. راهکارهای مختلفی برای حل این مسئله وجود دارد که عبارتند از:

  • Vanish mode: اگر در کودکی به برنامه کارگاه گجت علاقه مند بوده باشید حتما دیده اید که پیام های رسیده به گجت پس از خواندن به صورت خودکار و بلافاصله پس از مطالعه از بین می رفتند. Vanish mode نیز همین کار را برای پیام های مورد نظر کاربران اینستاگرام انجام می دهد. یعنی به محض رویت و مطالعه پیغام توسط کاربر و بستن صفحه چت، پیام از دایرکت حذف می شود. برای استفاده از این قابلیت باید در صفحه اینستاگرام آیکون Messenger انتخاب شود و در صفحه چت، موردی را که قصد پنهان کردن آن را داریم برگزیده و از پایین صفحه به سمت بالا اسکرول کنیم تا Vanish mode فعال شود. برای غیر فعال کردن این حالت کافی است اسکرول را در جهت معکوس یعنی از بالا به پایی انجام دهیم. دقت کنید که با روشن و فعال کردن این قابلیت، پیام برای هر دو سمت گفتگو یعنی ارسال کننده پیغام و گیرنده آن پاک می شود.

چگونه در اینستا چت خاص را مخفی کنیم

  • سوئیچ کردن اکانت: کاربران اینستاگرام می توانند با استفاده از ایجاد تغییر حالت در نوع اکانت خود و تبدیل نمودن آن به حالت تجاری و انجام تنظیمات مربوطه، چت های مورد نظر خود را پنهان و مخفی کنند. به این شکل که بعد از ورود به محیط اینستاگرام و انتخاب سه خط نمایش داده شده در گوشه بالا، وارد تنظیمات شوند. در پنجره باز شده باید آیتم Account انتخاب شود و در گام بعد با گزینش Switch account type و انتخاب switch to business account کار دنبال می شود. پس از انجام مرحله به مرحله گام های فوق، نوبت رفتن به دایرکت و گزینش چت مورد نظر می رسد. با انتقال چت به بخش General و رفتن به بخش Settings و تبدیل اکانت به personal account، چت پنهان می شود. برای بازگرداندن مجدد پیغام، باید پروسه توضیح داده شده دوباره تکرار شود و پیام را به بخش Primary منتقل کرد. به عبارت دقیق تر باید بگوییم که پیغامی را که در مرحله مخفی کردن به  General منتقل کرده بودیم را دوباره به جای اول آن بر می گردانیم.

استفاده از برنامه مخصوص قفل دایرکت

کاربران اینستا می توانند با نصب برنامه Locker for insta social، پیغام ها و چت های انجام شده با یک فرد خاص را مخفی کنند. با استفاده از این نرم افزار پیغام ها پاک نمی شوند و قابل دسترسی هستند. فقط با کد گذاری و در نظر گرفتن یک رمز منحصر به فرد، در دسترسی به پیغام ها محدودیت ایجاد می شود. یعنی تنها افرادی قادر به ورود به صفحه چت هستند که رمز را در اختیار داشته باشند. با استفاده از این روش می توان در عین حفظ مکالمات، آنها را پنهان کرد. در حالیکه روش های قبلی این ویژگی را نداشتند.

استفاده از برنامه مخصوص قفل دایرکت

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
روش های افزایش فالوور از 1000 تا 10k

استفاده از Locker for insta social خیلی آسان و راحت است. کافی است متقاضیان مخفی کردن چت، این برنامه را دانلود و نصب کنند. پس از پایان نصب با ورود به محیط برنامه یک کد چهار رقمی از کاربر خواسته می شود که با تنظیم آن باید برای هر ورود به صفحه چت، ابتدا رمز وارد شود. البته می توان از اثر انگشت نیز برای ورود استفاده کرد. انتخاب این مورد بستگی به امکانات دستگاه در اختیار کاربر و تمایل وی دارد. نکته جالب این است که از این نرم افزار می توان برای رمز گذاری کل اینستا نیز استفاده کرد.

 

نوشتن دیدگاه