ایده های خلاقانه برای استوری

آمارها نشان می دهد افراد بسیاری که در پلتفرم اینستاگرام فعالیت دارند بخش زیادی از وقت خود را صرف دیدن استوری ها می کنند. همین موضوع می تواند اهمیت داشتن استوری های خلاقانه را برای پیج هایی که قصد تعامل بالایی دارند، مشخص کند. منظور از استوری خلاقانه در واقع نوعی از استوری است که از نظر محتوا و تصویر متفاوت با استوری های معمولی و حتی استوری سایر رقبای شما باشد. شما در هر صنفی که فعالیت داشته باشید می توانید به راحتی با ایده های خلاق استوری بسازید.

  • از رنگین کمان یا حروف ombre استفاده کنید

برای استفاده از این کار لازم است ابتدا متن مورد نظر را به طور کامل بنویسید سپس کل متن را به صورت یکجا انتخاب کنید. مکان نما را روی حروف قرار دهید و دستتان را روی پالت رنگی قرار دهید و به سمت راست حرکت دهید. در انتها انگشت خود را رها کنید. رنگ های رنگین کمانی باعث می شوند ذهن مخاطب شما تمرکز بیشتری روی متن نوشته شما داشته باشد.

  • تغییر رنگ پس زمینه استوری

گاهی قصد دارید که مخاطبان خود را از محصول یا خدمات جدیدی که در پست قرار داده اید آگاه کنید یا در موقعیتی قرار دارید که نمی توانید با استوری گذاشتن وقت زیادی را صرف یک ایده خلاقانه کنید. در این حالت بهترین روش این است که شما از یک رنگ پس زمینه قوی استفاده کنید. برای این کار کافی است یک عکس را انتخاب کنید و بر روی آیکون share بزنید تا عکس برای استوری آماده شود. از ابزار drawing استفاده کنید. پالت رنگ را انتخاب کنید و از یک رنگ تصویر زمینه جذاب بهره گیرید. رنگ های روشن و شاد تاثیر بیشتری روی مخاطبان شما دارند.

ایده برای ساخت استوری جذاب

  • استفاده از حروف جداگانه برای استوری

این روش یکی از روش های زمان گیر اما خلاقانه است. هر کلمه را در جایی از عکس که می خواهید قرار دهید. معمولا از این کار برای عنوان یا تیتر تصویر استفاده می شود. سایز حروف را درشت در نظر بگیرید و آنها را در مکان دلخواه روی عکس پس زمینه قرار دهید.

ایده برای ساخت استوری جذاب

برای اینکه بتوانید در محیط اینستاگرام فعالیت کنید و استوری های جذابی قرار دهید باید برخی نکات را رعایت کنید. با رعایت این نکات استوری های شما زیبا و خلاقانانه به نظر می رسند و افراد تمایل بیشتری برای دنبال کردن استوری های شما دارند.

  • در زمینه فعالیتتان تولید محتوا کنید

این موضوع که استوری های شما ارتباط موضوعی با فعالیت پیجتان داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. البته در برخی مواقع می توانید درباره موضوعات دیگر نیز با مخاطبینتان تعامل داشته باشید. دقت داشته باشید تا محتوای پیج شما کسل کننده نشود. استوری های بی ربط یا خیلی تخصصی می تواند برای مخاطب شما حوصله سربر باشد.

  • ظاهر استوری باید مناسب باشد

برای ساخت استوری باید به ظاهر آن ها توجه کنید. افرادی که در اینستا فعالیت دارند تصویر و گرافیک چیزی که می بینند برایشان اهمیت دارد. فونت، رنگ، عکس و ... از مواردی است که در ساخت استوری باید به آن توجه کنید. برخی سایت ها و نرم افزار ها هستند که به شما کمک می کنند استوری های زیبا طراحی کنید. سایت و نرم افزار canva  یکی از این موارد است.

ایده برای ساخت استوری جذاب

  • از ویدئو های جذاب برای استوری استفاده کنید

استوری های چند ثانیه ای که دارای زیبایی بصری باشد و مخاطب از دیدن آن احساس خوبی پیدا کند از ایده ای جالب برای استوری است. اگر در زمینه کسب و کار فعالیت دارید می توانید از خدمات و فعالیتی یا محصولاتی که عرضه می کنید ویدئو تهیه کنید.

  • از استیکر و گیف استفاده کنید

گیف و استیکر نیز از ویژگی های اینستاگرام هستند که با استفاده از آن ها می توانید محتوای استوری های خود را زیبا کنید. گیف های متحرک باعث جذاب تر شدن استوری شما می شوند و می توانند احساسات شما را به مخاطب نشان دهند.

ایده برای صبح بخیر

  • ترکیب فونت و خط دست نوشته

در این روش علاوه بر نوشتن با کیبورد می توانید از قلم دست نوشتن نیز استفاده کنید. برای این کار یک پس زمینه بسیار زیبا پیدا کنید. سپس از منوی drawing کلمه مورد نظر خود را با دست تایپ کنید. می توانید صبح بخیر دست نویس را فارسی و صبح بخیر انگلیسی را با کیبورد گوشی تایپ کنید.

  • به متن خود سایه اضافه کنید

ایجاد سایه در استوری باعث می شود متن صبح بخیر شما بیشتر به نظر آید. برای این کار باید با استفاده از ابزار نوشتن، تکست خود را ایجاد کنید و رنگ آن را به رنگ دلخواه درآورید، سپس یکبار دیگر همان کلمه را متن را تایپ کنید و سپس رنگ آن را سفید کنید. هر دو متن را با دراگ کردن در یک مختصات مشخص از هم قرار دهید تا بعنوان سایه در نظر گرفته شوند.

ایده برای صبح بخیر

  • با چند عکس کولاژ بسازید

چند عکس را با هم ترکیب کنید و یک کولاژ بسازید. از تصاویری مانند طبیعت، فنجان چای،قهوه و جملات انگیزشی برای ادامه روز استفاده کنید.

  • از بومرنگ استفاده کنید

با یک منظره زیبا از هوای بارانی یا صاف، طلوع خورشید، میز صبحانه و ... یک بومرنگ زیبا بسازید. این نوع استوری های دارای بازخورد بالایی هستند.

  • از موزیک های شاد و پر انرژی استفاده کنید

متن، تصویر یا ویدئوی شما برای تبدیل شدن به یک استوری بی نظیر باید موزیک داشته باشد. در حالی که موزیک را پلی کرده اید ویدئوی صبح بخیر خود را بسازید تا هم صدا و هم تصویر زیبایی را به مخاطبان خود هدیه دهید.

  • یک صبحانه ساده را نشان دهید

تصاویری مانند یک فنجان چای همراه با یک برش نان تست یا یک فنجان قهوه در کنار کروسان می تواند یک ایده بسیار زیبا برای تهیه استوری صبح بخیر باشد.

  • از خودتان عکس یا فیلم منتشر کنید

اگر بلاگر یا اینفلوئنسر هستید می توانید از ویو اتاق خواب یا تخت خوابتان استوری تهیه کنید و علاوه بر صبح بخیر لیستی از کار هایی که باید در روز انجام دهید را در استوری به اشتراک بگذارید.

ایده برای مناسبت ها

ایده برای مناسبت ها

فارغ از اینکه شما چه نوع پیجی دارید باید بتوانید به درستی با مخاطبان خودتان تعامل داشته باشید. این تعامل با پست و استوری شکل می گیرد. یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد این است که بتوانید استوری هایی که در مناسب ها در پیج خود قرار می دهید خاص و حرفه ای باشند.

به طور مثال اگر شما دارای یک پیج فروشگاهی و به دنبال فروش بیشتر محصولات هستید باید بتوانید با ترفند هایی فروش خود را در این مناسب ها بیشتر کنید.

  • تخفیف ویژه

از تخفیف های مناسبتی غافل نشوید. در این مناسب می توانید برای فروش بیشتر محصولات خود را با اندکی تخفیف به مشتریان بفروشید. این تخفیف را از چند روز قبل شروع کنید و به مشتریان خود تاکید کنید که دلیل این تخفیف مناسبت پیش روست. به طور مثال اگر شما فروشگاه لباس زنانه دارید می توانید در پیج خود برای مناسب هایی مانند اعیاد یا روز زن تخفیف هایی قائل شوید.

ایده برای مناسبت ها

  • برگزاری مسابقه

در استوری های خود مسابقه طرح کنید و از فالوور های خود بخواهید که در آن شرکت کنند. در نهایت از بین برندگان یک یا چند نفر را به قید قرعه انتخاب کنید و برای آن ها از محصولات و خدمات خودتان پاداش در نظر بگیرید. سعی کنید تخفیف ها و مسابقه ها را مختص مناسب ها در نظر نداشته باشید. اما داشتن یک برنامه و ایده خلاق برای استوری های در مناسب ها می تواند تاثیرات بسیار مثبتی روی پیج شما داشته باشد.

  • تگ و منشن

این نوع استوری نیز مانند طرح یک مسابقه است با این تفاوت که علاوه بر فالوور های خودتان می توانید افراد دیگری را نیز به پیج خودتان بکشانید. برای این کار کافی است که یکی از آخرین پست های خود را استوری کنید و از فالوور های خود بخواهید دوستان خود را زیر پست شما تگ کنند تا در انتها از بین کامنت ها یا کسانی که تعداد تگ بیشتری انجام داده اند قرعه کشی شود. با این کار هر فردی که برای شما کامنت قرار دهد چند نفر را دوستانش را نیز با پیج شما آشنا می کند.

فالو با ما به شما کمک می کند تا پیج خود را به زیباترین و حرفه ای ترین شکل ممکن درآورید و مخاطبان را به صفحه خود جذب کنید.

نوشتن دیدگاه