تا به حال شده به پیج های فروشگاهی مختلف سر بزنید و از دیدن محصولات مختلف در این پیج ها شگفت زده شوید؟ آیا به نظر شما تولید محتوا برای پیج فروشگاهی، می تواند تاثیری روی بازدیدهای آن فروشگاه داشته باشد؟ نمی دانیم پاسخ شما مثبت است یا منفی؛ اما می دانیم که تولید محتوا برای هر نوع پیجی می تواند مزایای خاص خودش را داشته باشد. پس اگر به دنبال این هستید تا برای پیج فروشگاهی خودتان تولید محتوا کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

اصول تولید محتوای پیج فروشگاهی اینستاگرام

پیج های فروشگاهی اینستاگرام از جمله پیج های فعال در زمینه فروش انواع محصولات مختلف هستند که می توانند از طریق اینستاگرام، کسب و کار موفقی را برای خودشان راه اندازی کنند. مانند سایت های اینترنتی، تولید محتوا برای پیج های فروشگاهی نیز باید بر طبق یک سری اصول خاص انجام شود. چرا که رقبای شما در پیج های فروشگاهی اینستاگرام کم نیستند و این شما هستید که باید با آشنایی با اصول تولید محتوای پیج فروشگاهی اینستاگرام، با خیالی راحت در این زمینه از رقبای خودتان پیشی بگیرید. به طور کلی، اصول تولید محتوای پیج فروشگاهی اینستاگرام باید مشتری محور باشد. یعنی اینکه شما برای مشتریان خودتان تولید محتوا می کنید.

پس باید سلایق و نظرات آن ها را در نظر بگیرید. داشتن استراتژی های تولید محتوایی نه تنها به شما برای تولید محتوای اصولی کمک می کند، بلکه می تواند باعث جذب مشتریان بیشتر برای شما شود.

اصول تولید محتوای پیج فروشگاهی اینستاگرام

پس سعی کنید که از استراتژی های مناسب برای تولید محتوا در پیج فروشگاهی اینستاگرام استفاده کنید و یک تقویم محتوایی داشته باشید. شما باید بدانید که چه نوع محتوایی را در چه زمانی در اینستاگرام منتشر کنید. قرار نیست که همه محتواها به صورت بی نظم و غیر اصولی منتشر شوند. در این صورت هم مشتریان شما نمی دانند که باید چه زمانی برای دیدن محصولات شما در فروشگاه به پیجتان مراجعه کنند؛ هم اینکه شما نمی توانید به صورت اصولی تولید محتوا داشته باشید.

زمانی که بحث تولید محتوای پیج فروشگاهی می شود، بسیاری از افراد تصور می کنند که منظور فقط تولید محتوا برای محصول است. اما واقعیت این است که تولید محتوای پیج فروشگاهی در اینستاگرام می تواند جنبه های مختلفی را پوشش دهد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • تولید محتوا برای محصول

تولید محتوا برای محصول یکی از رایج ترین جنبه ها برای تولید محتوای پیج فروشگاهی در اینستاگرام است. تولید محتوا در محصول می تواند به صورت تصویری و فیلمی باشد. اگرچه بسیاری از مردم به تولید محتوای فیلم علاقه بیشتری دارند؛ اما با توجه به ضعیف بودن اینترنت ها، بهتر است که در کنار داشتن محتوای فیلمی، یک محتوای تصویری نیز برای هر محصول در نظر بگیرید. تولید محتوایی که برای محصول انجام می شود، باید دارای یک کپشن جذاب نیز باشد. کپشن ها می توانند تاثیر زیادی در فروش محصول داشته باشند. پس باید تا حد ممکن کوتاه و خلاصه باشند. به کار بردن جملات خاص و مشخصات محصول در کپشن، می تواند باعث جذب بیشتر مشتریان برای خرید این محصول شوند.

اصول تولید محتوای پیج فروشگاهی اینستاگرام

البته توصیه می شود که تولید محتوا برای محصول با درج قیمت باشد. چون این روزها کاربران حوصله تحقیق و جستجو از پیج اینستاگرامی برای اطلاع از قیمت محصول را ندارند.

  • تولید محتوا در حوزه قیمت و تخفیفات محصول

یکی دیگر از انواع تولید محتوا برای پیج فروشگاهی، تولید محتوا در حوزه قیمت و تخفیفات ویژه است. بسیاری از مناسبت ها مانند روز مادر، روز پدر، عید نوروز و ... می توانند مناسبت های خوبی برای گذاشتن تخفیف باشند. در این صورت می توان با تولید محتوا در حوزه تخفیفات ارائه شده برای محصولات مختلف در پیج های فروشگاهی، به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کرد. مردم ایران به تخفیف و خرید با قیمت مناسب، علاقه زیادی دارند. پس بد نیست که با تولید محتوا در زمینه تخفیفات محصول، آن ها را برای خرید ترغیب کنید.

  • تولید محتوای آموزشی برای محصول

تولید محتوای آموزشی برای محصول نیز یکی دیگر از انواع روش های تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام است. در این روش دیگر نیازی نیست که در مورد جزئیات یک محصول صحبت کنید. می توانید در مورد نحوه استفاده از یک محصول حرف بزنید. تولید محتوای آموزشی برای محصولات مختلفی که جدید هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد. چون اکثر مردم نمی دانند که باید چگونه از محصولات جدید استفاده کنند.

اصول تولید محتوای پیج فروشگاهی اینستاگرام

  • تولید محتوای متفرقه در پیج فروشگاهی

قرار نیست که همه محتواهای تولید شده در پیج فروشگاهی در زمینه محصول باشند. شما می توانید در حوزه کسب و کار خودتان، محتواهای آموزشی تولید کنید. مثلا اگر اقدام به فروش لباس های برند می کنید، می توانید در مورد نحوه شستشوی لباس های برند صحبت کنید. حتی می توانید کمی از حوزه لباس دور شوید و اقدام به تولید محتوای متفرقه تر کنید. تولید محتوای متفرقه در پیج فروشگاهی در اینستاگرام، می تواند تاثیر زیادی در فروش و جذب مخاطبین بیشتر داشته باشد. چون در این صورت مخاطبین بیشتری برای مشاهده محتواهای متفرقه به پیج شما وارد می شوند و این موضوع می تواند باعث شود تا پیج شما ورودی بیشتری داشته باشد. پس با این کار احتمال دیده شدن پست هایتان در صفحه اکسپلور را افزایش می دهید.

ایده هایی برای تولید محتوای پیج فروشگاهی

حال که با اصول تولید محتوای پیج فروشگاهی آشنا شدید، احتمالا می خواهید اقدام به تولید محتوا برای پیج فروشگاهی کنید. ولی برای این کار صبر داشته باشید. چون اولا برای تولید محتوای پیج فروشگاهی باید خلاقیت داشته باشید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جلب کنید. دوما اینکه باز هم یک سری ایده ها برای تولید محتوای پیج فروشگاهی وجود دارند که می توانید از آن ها کمک بگیرید. سوما اگر تولید محتوای پیج فروشگاهی را با کمک این ایده ها انجام دهید، قطعا می توانید شاهد درآمد بیشتر باشید. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ایده هایی برای تولید محتوای پیج فروشگاهی

  • استفاده از عکس های باکیفیت محصول

یکی از ساده ترین و مهم ترین ایده هایی که باید برای تولید محتوای پیج فروشگاهی در اینستاگرام به شما یادآوری کنیم، استفاده از عکس های باکیفیت است. این روزها بسیاری از مردم به عکس های محصول اهمیت زیادی می دهند. پس احتمالا هیچ کدام از مخاطبین شما دوست ندارند که شاهد عکس های بی کیفیت برای محصولات شما باشند. پس سعی کنید که از عکس های باکیفیت برای محصولات خودتان استفاده کنید. می توانید از زوایای مختلف از محصول خود عکس بگیرید تا مشتریان متوجه شوند دقیقا چه محصولی روبروی آن هاست. اگر یک دوربین عکاسی خوب در دسترس دارید، از نزدیک از محصول عکس بگیرید. به طور مثال، گرفتن عکس از نزدیک یک لباس به افراد این امکان را می دهد تا متوجه شوند جنس لباس دقیقا از چیست.

  • انتخاب کپشن مناسب برای تولید محتوای محصول

همانطور که اشاره کردیم، تولید محتوا برای پیج فروشگاهی یک سری اصول و قوانین دارد. اگر می خواهید تولید محتوای اصولی برای محصول داشته باشید، توصیه می کنیم که کپشن های مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. کپشن های محصولات باید به صورت خلاصه و اجمالی باشند. یعنی اینکه شما در چند خط تمامی جزئیات محصولات را توضیح دهید و در پایان با درج قیمت محصول، از مشتری دعوت به خرید کنید.

ایده هایی برای تولید محتوای پیج فروشگاهی

می توانید در کپشن در مورد جنس، سایزبندی محصول، برند محصول و جزئیات دیگر آن صحبت کنید. اما نیازی نیست که در مورد محصول داستان بگویید و چندین خط درباره آن صحبت کنید. چون قطعا خواندن یک کپشن طولانی از حوصله مشتریان شما خارج است. سعی کنید که برای هر کپشن محصول خودتان، یک سری هشتگ های مناسب را در نظر بگیرید. هشتگ هایی که مربوط به کسب و کارتان هستند، می توانند برای تولید محتوای محصول شما گزینه بسیار ایده آلی محسوب شوند.

تولید محتوا در زمینه آموزش استفاده از یک محصول

کاربران شما همیشه نمی خواهند که در مورد محصولتان اطلاعات کسب کنند. گاهی اوقات نیاز دارند که بدانند چگونه از محصول شما استفاده کنند؟ تولید محتوا در زمینه آموزش استفاده از یک محصول، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. اگر یک محصول جدید دارید که مشتریان شما نمی دانند چگونه از آن ها استفاده کنند، می توانید اقدام به تولید محتوای آموزشی برای آن کنید. معمولا محتواهای آموزشی به صورت فیلم تهیه می شوند. اما می توانید با تولید عکس و تصویرهای متنوع، خیلی خوب به مشتریان خودتان توضیح دهید که چگونه می توانند از یک محصول استفاده کنند. مطمئن باشید که مشتریان شما دوست ندارند که یک محصولی را بخرند که با نحوه استفاده از آن، آشنایی نداشته باشند.

تولید محتوا در زمینه آموزش استفاده از یک محصول

تولید محتوا در زمینه ویژگی های متمایز یک محصول

کافیست که در اینستاگرام یک عبارت را جستجو کنید. آنقدر در مورد یک محصول و یک عبارت محتوا وجود دارد که احتمالا از خواندن آن ها خسته می شوید. پس اگر می خواهید احساس خوبی را به مخاطبین خودتان در هنگام خواندن یک متن و دیدن محتواها بدهید، می توانید در زمینه ویژگی های متمایز یک محصول صحبت کنید. محتواهای رقبای خودتان را بررسی کنید تا متوجه شوید ایراد کار در کجاست یا رقبای شما در مورد چه چیزهایی صحبت نکرده اند؟ با این کار متوجه می شوید که چگونه خلاءها را پر کنید. به طور مثال، اگر در مورد جنس، کیفیت و طول عمر یک محصول در اینستاگرام صحبت شده است، شما می توانید در مورد ابعاد و خصوصیات ظاهری آن محصول صحبت کنید. در این صورت مشتریان شما ترغیب به خرید از شما می شوند. چون اطلاعاتی که به آن ها می دهید، کامل تر هستند.

تولید محتوای مقایسه ای در پیج فروشگاهی

یکی از بهترین ایده های طلایی تولید محتوا برای پیج فروشگاهی، تولید محتوا به صورت مقایسه ای است. قطعا شما در فروشگاه خودتان محصولات مختلفی دارد که شاید مشتریان شما در میان انتخاب آن ها مردد هستند. هیچ فردی به غیر از شما نمی تواند به مشتریان کمک کند تا در نهایت محصول ایده آل خودشان را انتخاب کنند. پس با تولید محتوای مقایسه ای در پیج فروشگاهی، می توانید مشتریان خودتان را برای خرید بهتر راهنمایی کنید.

تولید محتوای محصول به صورت فیلم

در بسیاری از پیج های فروشگاهی شاهد این سبک تولید محتوا هستیم. به طور مثال، یک پیج کفش فروشی، دو کفش که دارای قیمت تقریبا مشابه هستند را با هم مقایسه می کند. بیان جزئیات، خصوصیات و وجه تمایزات برای هر یک از کفش هایی که در یک پست با هم مقایسه می شوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. البته در برخی از موارد ممکن است کسب و کار یک پیج فروشگاهی در یک زمینه دیگر باشد، ولی برای جذب فالوور و مخاطبین بیشتر اقدام به تولید محتوای مقایسه ای برای محصولات دیگر کند. در این صورت هم تولید محتوا برای پیج فروشگاهی، بسیار موفق خواهد بود.

تولید محتوای محصول به صورت فیلم

اگرچه روش های مختلفی برای تولید محتوای محصول وجود دارند؛ اما اگر به دنبال یک ایده طلایی برای تولید محتوا پیج فروشگاهی هستید، اقدام به تولید محتوای محصول به صورت فیلم کنید. مشتریان شما از فیلم هایی که منتشر می کنید، استقبال بیشتری می کنند. چون می توانند جزئیات محصول شما را با دقت بیشتری مشاهده کنند. تولید محتوای محصول برای پیج فروشگاهی، می تواند به صورت استوری یا پست باشد. سعی کنید که در تولید محتوای محصول خودتان به جزئیات محصول توجه بیشتری داشته باشید.

تولید محتوا برای آنباکسینگ کردن یک محصول

به طور مثال اگر به دنبال معرفی یک عدد کفش باکیفیت به صورت فیلم هستید، می توانید تمامی جزئیات آن را با دقت بیشتری نمایش دهید. پشت کفش، کفی کفش، نماهای جانبی و ... کفش را نشان مشتریان بدهید. اگر امکان صحبت کردن در محتوای محصول فیلمی دارید، می توانید این کار را برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان خودتان انجام دهید. در مورد محصول صحبت کنید، ولی اغراق نکنید.

تولید محتوا برای آنباکسینگ کردن یک محصول

اگر به پیج کسب و کارهای موفق سر زده باشید، احتمالا شاهد پست های مختلف آنباکسینگ محصول هستید. این روزها آنباکسینگ محصول یکی از پرطرفدارترین محتواهای تولید شده برای یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام محصول می شوند که می توانند تاثیر زیادی روی ذهنیت مخاطبین داشته باشند. با تولید محتوای آنباکسینگ به مخاطبین خودتان این موضوع را القا می کنید که شما با تمامی جزئیات این محصول آشنایی دارید و دقیقا همان چیزی را به مخاطبین تحویل می دهید که در حال باز کردن آن هستید. بنابراین، تولید محتوا برای پیج فروشگاهی، آن هم از نوع آنباکسینگ مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد.

تولید محتوا برای آنباکسینگ کردن یک محصول

سخن پایانی

رقابت در فضای مجازی، به خصوص اینستاگرام، آنقدر پر رنگ شده است که نمی توان به راحتی از آن گذشت. تولید محتوا برای پیج فروشگاهی، یکی از بهترین روش های رسیدن به موفقیت در پیج های فروشگاهی است که در این مقاله در مورد آن ها صحبت کردیم. امیدواریم که با خواندن ایده های طلایی تولید محتوا پیج فروشگاهی این مقاله، بتوانید به صورت اصولی تر پیج فروشگاهی خودتان را در اینستاگرام مدیریت کنید. فالو با ما اینجاست تا به شما کمک کند پیج فروشگاهی خود را حسابی رونق بخشید.

نوشتن دیدگاه