داغ‌ترین ترفند استوری اینستاگرام که پیج شما را زیرورو می‌کند!

امروزه فعالیت هدفمند در اینستاگرام، به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی، برای افراد و برندها به یک ضرورت تبدیل‌شده است. با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، این پلتفرم فرصتی بی‌نظیر برای ارتباط با مخاطبانِ گسترده ارائه می‌دهد. محبوبیت اینستاگرام، آن را به یکی از تأثیرگذارترین پلتفرم‌های جهان تبدیل کرده است که می‌تواند شما را در کوتاه‌ترین زمان به شهرتی باورنکردنی برساند!

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اینستاگرام، تعداد فالوورهای یک پیج است. فالوورها افرادی هستند که انتخاب می‌کنند در یک پیج خاص مشترک شوند و به‌طور مرتب به‌روزرسانی فعالیت‌های آن را دریافت کنند. تعداد فالوورهایی که یک پیج دارد می‌تواند تأثیر مستقیمی بر موفقیت آن داشته باشد. تعداد زیاد فالوور می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، دسترسی، تعامل، جذب مشتریان جدید و درآمدزایی کمک کند.

بااین‌حال، افزایش فالوور یک پیج در اینستاگرام همیشه آسان نیست. ازآنجایی‌که کاربران زیادی برای جلب‌توجه مخاطبان خود، که بعضاً مشترک هستند، رقابت می‌کنند، فضای اینستاگرام دست‌کمی از میدان نبرد ندارد. خوشبختانه، چندین استراتژی وجود دارد که می‌توان برای کمک به افزایش فالوور یک پیج از آن‌ها استفاده کرد؛ که یکی از مؤثرترین آن‌ها «استوری‌» اینستاگرام است.

استوری اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای کمک به افزایش فالوور یک پیج است. برخلاف پست‌های معمولی، استوری‌ها پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند و این ویژگی باعث ایجاد حس فوریت و به‌تبع آن تشویق دنبال کنندگان به بررسی و برقراری ارتباط با محتوا می‌شود. این امکانِ اینستاگرام، یک راه عالی برای نشان دادن شخصیت یک برند، ایجاد ارتباط شخصی با فالوورها و درنهایت افزایش تعامل و رشد به‌شمار می‌رود.

علاوه بر استفاده از ویژگی‌های اصلی استوری، چندین ترفند نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای به حداکثر رساندن تأثیر استوری‌های اینستاگرام استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، استیکرهای استوری به کاربران اجازه می‌دهند تا عناصر تعاملی، مانند نظرسنجی، سؤال و شمارش معکوس را به محتوای خود اضافه کنند. همچنین می‌توان از استیکرها برای برچسب‌گذاری محصولات، موقعیت مکانی و... استفاده کرد. استوری‌ ویدیویی هم ابزار مؤثر دیگری است که به کاربران امکان می‌دهد محتوایی جذاب و پویا ایجاد کنند؛ محتوایی که می‌تواند توجه هم فالوورها و هم فالوورهای بالقوه را جلب نماید.

نکته مهم این است که برای افراد و برندهایی که به دنبال سرعت بخشیدن به رشد پیج خود در اینستاگرام هستند، فالو باما فالوورها و لایک‌های واقعی اینستاگرام را ارائه می‌دهد. با خرید این خدمات، کاربران می‌توانند به‌سرعت و به‌صورت شبه ارگانیک فالوورهای واقعی خود را افزایش داده و زیرساخت لازم برای جذب فالوورهای جدید را ایجاد کنند. فالوو با ما، ضمن تحویل سریع و باکیفیت بسته‌های خریداری‌شده، تضمین می‌کند که کاربران نتایج این انتخاب هوشمندانه را به‌سادگی و در کوتاه‌ترین زمان مشاهده نمایند.

ترفندهای متداول استوری اینستاگرام

  1. استفاده از محتوای متنی و بصری جذاب: استوری‌هایی با کیفیت بالا و ازنظر بصری خیره‌کننده ایجاد کنید که برای مخاطبان شما جذاب و با آن‌ها مرتبط باشد. مطمئن شوید که از رنگ‌های روشن، زیرنویس‌های جذاب و استیکرها و GIF‌های خاص استفاده می‌کنید.
  2. تعامل با مخاطبان: تعامل با فالوورهای خود، از طریق پاسخ دادن به نظرات و پیام‌ها و لایک و نظر دادن در مورد پست‌های دیگر کاربران، می‌تواند به ایجاد حس صمیمیت در میان فالوورهای پیج شما کمک کند و به‌مرورزمان باعث جذب فالوورهای جدید شود.
  3. انتشار محتوا در زمان‌های مناسب: انتشار در زمان‌های مناسب کمک می‌کند تا افراد بیشتری محتوای شما را ببینند و استوری‌ها نیز تعامل بیشتری را به دست آورد. از قسمت «Insights» برای ردیابی زمانی که فالوورهای شما بیشترین فعالیت را دارند استفاده کنید و انتشار محتوای خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی نمایید.
  4. ایجاد پالت‌های رنگی اختصاصی: به‌جای استفاده از گزینه‌های رنگیِ از پیش تعیین‌شده در متن و ابزار طراحی اینستاگرام، می‌توانید پالت‌های رنگی سفارشی خود را ایجاد کنید. برای انجام این کار، ابزار طراحی یا متن را انتخاب کنید و هر یک از گزینه‌های رنگیِ از پیش تعیین‌شده را نگه‌دارید. با این کار یک گردونه رنگ ظاهر می‌شود و می‌توانید دایره را به اطراف بکشید تا رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید یک رنگ سفارشی را ذخیره کنید، دایره رنگ را فشار داده و نگه‌دارید تا پیام "Saved" ظاهر شود.

ترفندهای متداول استوری اینستاگرام

  1. استفاده از افکت ویدیویی «Rewind»: اینستاگرام یک افکت ویدیویی «Rewind» دارد که ویدیوی شما را به‌صورت معکوس پخش می‌کند. برای استفاده از این افکت، انگشت خود را روی صفحه دوربین به سمت چپ بکشید تا گزینه "Rewind" را مشاهده کنید و فیلم خود را طبق معمول ضبط کنید. دراین‌صورت وقتی استوری خود را به اشتراک می‌گذارید، ویدیو برعکس پخش می‌شود.
  2. مخفی کردن استوری از دید برخی فالوورها: اگر دنبال کنندگان خاصی هستند که نمی‌خواهید استوری شما را ببینند، می‌توانید استوری خود را از آن‌ها پنهان کنید. به پیج خود بروید و «Settings» را در گوشه بالا سمت راست پیدا کنید. ازآنجا، «Privacy» و سپس «Story» را انتخاب کنید. هم‌اکنون می‌توانید فالوورهای خاصی را برای مخفی کردن استوری خود انتخاب کنید.
  3. استفاده از ویژگی هشتگ مخفی داخلی اینستاگرام: می‌توانید با استفاده از ابزار متن و تایپ هشتگی که می‌خواهید استفاده کنید، یک هشتگ به استوری خود اضافه نمایید. هنگامی‌که هشتگ را تایپ کردید، آن را کوچک‌تر کنید و به خارج از صفحه‌نمایش منتقل کنید. این کار، هشتگ را پنهان می‌کند و استوری شما را تمیز نگه می‌دارد و درعین‌حال اجازه می‌دهد در جستجوهای هشتگ نشان داده شود.
  4. اضافه کردن موسیقی در استوری‌ها: افزودن موسیقی به استوری اینستاگرام می‌تواند آن را جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کند. برای این کار، استیکر موسیقی را از میان استیکرها انتخاب کنید و آهنگی را برای افزودن به استوری خود برگزینید.

ترفندهای متداول استوری اینستاگرام

ترفندهای بخش استیکر در استوری اینستاگرام

  1. استفاده از استیکرهای موقعیت مکانی: افزودن استیکرهای موقعیت مکانی به استوری‌های اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا با ایجاد استوری‌های خود برای افراد در آن مکانِ مشخص، به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر در یک رستوران یا مقصد گردشگری معروف هستید، برچسب موقعیت مکانی را به داستان خود اضافه کنید تا شانس خود را برای دیده شدن توسط افراد آن منطقه افزایش دهید.
  2. استفاده از استیکرهای هشتگ: مانند استیکرهای مکان، استیکرهای هشتگ نیز می‌توانند به استوری‌های شما کمک کنند تا مخاطبان بیشتری را با جلب توجهِ افرادی که آن هشتگ را جستجو می‌کنند، به دست بیاورید.
  3. ایجاد استیکرهای اختصاصی: ایجاد استیکرهای اختصاصیِ خود می‌تواند به شما کمک کند تا برجسته‌تر شوید و محتوایتان بیشتر به چشم بیاید. استیکرهایی طراحی کنید که نشان‌دهنده برند یا پیج شما هستند و فالوورهای خود را تشویق کنید که از آن‌ها در استوری های خود استفاده کنند.
  4. استفاده از استیکرهای تعاملی: اینستاگرام انواع مختلفی از استیکرهای تعاملی دارد که می‌تواند مخاطبان شما را درگیر کند و آن‌ها را تشویق نماید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از استیکر نظرسنجی برای پرسیدن سؤال از فالوورهای خود یا استیکر مسابقه برای آزمایش دانش آن‌ها در مورد موضوعی مرتبط با پیج، استفاده کنید.
  5. استفاده از استیکرهای موسیقی: افزودن موسیقی به استوری‌های اینستاگرام می‌تواند آن‌ها را سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر کند. از استیکر موسیقی برای اضافه کردن آهنگ‌های محبوب یا آهنگ‌های پرطرفدار به استوری خود استفاده کنید یا استیکرهای اشعار را برای نمایش متن یک آهنگ به‌کار ببرید.
  6. استفاده از استیکر اسلایدر: استیکر اسلایدر روشی سرگرم‌کننده است تا از طرفداران خود بپرسید که در مورد یک موضوع خاص چه احساسی دارند. از این امکان می‌توانید برای دریافت بازخورد از فالوورهای خود استفاده کنید و آن‌ها را با پیج‌تان درگیر نگه‌دارید.
  7. استفاده از استیکر گیف: استیکر گیف راهی سرگرم‌کننده و خلاقانه برای افزودن شخصیت به استوری‌هایتان است؛ و می‌توانید با انتخاب از بین طیف گسترده‌ای از گیف‌ها، استوری‌هایی منحصربه‌فرد و جذاب ایجاد کنید.

ترفندهای بخش استیکر در استوری اینستاگرام

ترفندهای استوری ویدئویی اینستاگرام

  1. ایجاد یک «استاپ‌موشن»: استاپ‌موشن شامل گرفتن یک سری عکس و پخش سریع آن‌ها برای ایجاد توهمِ حرکت است. برای ایجاد یک استاپ‌موشن در استوری اینستاگرام خود، یک سری عکس از سوژه‌های مورد نظر خود گرفته و هر بار آن‌ها را کمی جابجا کنید. وقتی تمام عکس‌ها گرفته شد، آن‌ها را در رول دوربین خود انتخاب نموده و گزینه «Create Stop-motion» را فشار دهید.
  2. استفاده از از افکت «صفحه سبز»: افکت صفحه سبز به شما این امکان را می‌دهد که پس‌زمینه ویدیوی خود را با تصویر یا ویدیوی دلخواه خود جایگزین کنید. برای استفاده از این افکت، با فیلم‌برداری از سوژه موردنظر خود در مقابل یک صفحه سبز شروع کنید (می‌توانید از یک برگه یا کاغذ سبز استفاده کنید). در ویرایشگر ویدیوی اینستاگرام، افکت «Green Screen» را بیابید و پس‌زمینه‌ای را که می‌خواهید استفاده کنید، انتخاب نمایید.
  3. ایجاد یک ویدیوی «ظهور متن»: یک ویدیوی «Text Reveal»، شامل آشکار شدن تدریجی متن روی صفحه، در طول زمان است. برای ایجاد این افکت، متن خود را با استفاده از ابزار متن به صفحه اضافه کنید. سپس، از ابزار پاک‌کن برای پاک کردن تدریجی بخش‌هایی از متن استفاده کنید و در طول زمان آن را آشکار کنید. همچنین می‌توانید موسیقی یا جلوه‌های صوتی را نیز به ویدیو اضافه کنید تا استوری جذاب‌تر شود.
  4. استفاده از افکت «دوربین سه‌بعدی»: افکت دوربین سه‌بعدی می‌تواند تجربه‌ای مسحورکننده برای بینندگان ایجاد کند. برای استفاده از این افکت، گزینه «3D Camera» را در منوی جلوه‌های ویدیویی انتخاب کرده و از سوژه خود از چندین زاویه فیلم‌برداری نمایید. این افکت، تجربه‌ای سه‌بعدی‌مانند را برای بینندگان ایجاد می‌کند.
  5. ساخت یک ویدیوی «تایم لپس»: ویدیوهای «Time-lapse» می‌توانند راهکاری فوق‌العاده برای نمایش یک فرآیند یا تصویربرداری از یک مکان دیدنی در یک دوره زمانی خاص باشند. برای ایجاد یک ویدیوی تایم لپس در استوری اینستاگرام خود، از قابلیت تایم لپس در دوربین گوشی استفاده کنید یا به‌مرورزمان از سوژه‌های موردنظر خود عکس‌برداری نموده و با استفاده از گزینه «Create Stop-motion» آن‌ها را کامپایل کنید.

ترفندهای استوری ویدئویی اینستاگرام

در انتها، لزوم حضور و فعالیت در اینستاگرام را یادآور می‌شویم. در دنیایی که به‌طور فزاینده‌ای به رسانه‌های اجتماعی متکی است، اینستاگرام به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای افراد و کسب‌وکارها، برای ایجاد و گسترش مخاطبان آنلاین خود، ظاهرشده است. بااین‌حال، با توجه به این‌که میلیون‌ها کاربر در این پلتفرم برای جلب ‌توجه رقابت می‌کنند، جذب فالوورهای جدید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. استوری اینستاگرام ابزاری بسیار مؤثر برای تعامل با فالوورها و همچنین جذب فالوورهای جدید است. این امکان، به کاربران اجازه می‌دهد تا قطعات کوتاه و جذاب بصری از زندگی یا نام تجاری خود را با طیف وسیعی از ویژگی‌های تعاملی به اشتراک بگذارند و بینندگان را تشویق می‌کند تا با محتوا درگیر شده و در ادامه با آن همراه شوند. با استفاده از استوری‌ها، صاحبان پیج‌ها می‌توانند حس صمیمیت بیشتر و ارتباط عمیق‌تری با فالوورهای خود ایجاد کنند؛ که در بلندمدت می‌تواند منجر به افزایش وفاداری آن‌ها شود.

با استفاده از فالوو با ما، افراد و کسب‌وکارها می‌توانند فرآیند زمان‌بر جذب فالوورهای جدید را از ابتدا دور بزنند و در عوض، از تعداد بالای فالوورهای فعلیِ خود برای جذب فالوورهای بیشتر و افزایش آگاهی نسبت به پیج استفاده کنند. مزایای استفاده از سرویسی مانند فالوو باما بسیار است؛ از تحویل سریع فالوورها و لایک‌های باکیفیت گرفته تا افزایش شبه ارگانیک فالوورهای خارجی واقعی. شاید مهم‌ترین ویژگی همین باشد: اجرای فرآیند افزایش فالوورها طبق الگوریتم‌های اینستاگرام. با استفاده از سرویسی مانند فالوو با ما، کاربران می‌توانند از خطرات ناشی از خرید فالوورهای فیک جلوگیری نموده و درعین‌حال از مزایای داشتن دنبال کنندگان بیشتر، بهره ببرند. پس چرا از فرصت استفاده نکنید؟ همین امروز در فالوو با ما ثبت‌نام کنید و به جمع پیج‌های برجسته اینستاگرام بپیوندید!

 

نوشتن دیدگاه