چگونه تأیید دو مرحله‌ای روبیکا را غیرفعال کنیم

از امکانات خوب جهت تأمین امنیت حساب کاربران در اپلیکیشن روبیکا، ویژگی تأیید دومرحله‌ای این اپلیکیشن است. کاربران با فعال‌سازی این قابلیت، امنیت حساب کاربری خود را در اپلیکیشن روبیکا  افزایش می‌دهند. اما گاهی کاربران قصد حذف این قابلیت را دارند. برای حذف آن از طریق تنظیمات این اپلیکیشن می‌توانند اقدام کنند. برای آشنایی با روش حذف قابلیت تأیید دومرحله‌ای در اپلیکیشن روبیکا، با ما همراه باشید.

راهنمای حذف ورود دو مرحله اکانت روبیکا به زبان ساده

ویژگی تأیید دومرحله‌ای در روبیکا، افزایش امنیت حساب کاربری کاربران را به نبال دارد. گاهی نیز به دلایل مختلف کاربر قصد حذف تأیید دومرحله‌ای روبیکا را دارد. این کار روند پیچیده‌ای ندارد. روش این کار بسیار ساده را در ادامه‌ی مطلب بیان کرده‌ایم.

کاربر در ابتدا باید وارد برنامه‌ی روبیکا و بعد از آن وارد قسمت تنظیمات اپلیکیشن روبیکا شود. در تنظیمات روی گزینه‌ی حریم خصوصی و امنیت کلیک کند. اکنون باید روی گزینه‌ی تأیید دومرحله‌ای کلیک کند. در نهایت پس از گذشتن از گزینه‌های متعدد، بر روی گزینه‌ی غیرفعال‌کردن گذرواژه کلیک کند.

این ‌گونه قابلیت تأیید دومرحله‌ای اپلیکیشن روبیکا برای حساب کاربری حذف می‌شود. این قابلیت با وجود مزایای بسیاری که دارد، سبب می‌شود که کاربران برای دسترسی به حساب کاربری خود معطل شوند. به همین دلیل است که برخی کاربران تصمیم به حذف این قابلیت اپلیکیشن می‌گیرند.

راهنمای حذف ورود دو مرحله اکانت روبیکا به زبان ساده

فراموشی تأیید دومرحله‌ای روبیکا

اگر کاربر روبیکا، رمز عبور تأیید دومرحله‌ای حساب خود را فراموش کرده باشد، امکان ورود به اپلیکیشن برای او وجود ندارد. در این صورت باید رمز را بازیابی کند و گذرواژه‌های جدید جایگزین آن کند.

برای بازیابی رمز عبور تأیید دومرحله‌ای، ابتدا باید در اپلیکیشن بر روی گزینه گذرواژه را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کند. پس از آن کدی به ایمیل کاربران ارسال می‌شود. باید برای دریافت کد، ایمیل را بازکرده و کد ارسالی را در بخش مشخص شده وارد کرد. این‌ گونه امکان ورود به حساب کاربری وجود دارد. ایمیلی که کد به آن ارسال می‌شود، همان ایمیلی است که در هنگام تعیین گذرواژه برای تأیید دومرحله‌ای وارد شده است. پس در صورت دسترسی‌نداشتن به آن ایمیل، نمی‌توان از این طریق وارد حساب کاربری شد.

گاهی اوقات برای پیداکردن ایمیل ارسالی از سمت اپلیکیشن روبیکا، باید به بخش هرزنامه یا همه ایمیل‌های موجود مراجعه شود. این‌ گونه امکان مشاهده‌ی پیام روبیکا وجود دارد.

یکی از روش‌ها برای یادآوری رمز عبور تأیید دومرحله‌ای بدون ایمیل، استفاده از گزینه‌ی راهنمای رمز عبور است. باید افراد راهنمای رمز عبور تأیید دومرحله‌ای را ترکیبی از رمز عبور و حروف خاص انتخاب کنند. به این صورت در چنین مواقعی می‌توان بدون مشکل رمز عبور را از این راهنما مشاهده کرد.

امکان دریافت و مشاهده‌ی رمز عبور تأیید دومرحله‌ای روبیکا از طریق شماره‌ی تلفن همراه وجود ندارد. شماره‌ی تلفن همراه صرفاً برای دریافت کد تأیید هنگام ایجاد حساب کاربری در روبیکا به کار می‌آید.

فراموشی تأیید دومرحله‌ای روبیکا

مزایای تأیید دومرحله‌ای اپلیکیشن روبیکا

اطلاعات مختلف شخصی، بانکی و هویتی افراد معمولاً در پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی همراه آنان وجود دارد و یا ذخیره شده است. به همین دلیل در صورت امکان دسترسی فرد دیگری به اپلیکیشن‌ها، تمام این اطلاعات در اختیار او قرار می‌گیرد و این تهدید برای کاربران محسوب می‌شود. به همین دلیل وجود قابلیتی مانند تأیید دومرحله‌ای بسیار مورد نیاز است. فعال‌سازی قابلیت تأیید دومرحله‌ای روبیکا، یک لایه‌ی امنیتی را به حساب کاربری کاربران اپلیکیشن روبیکا اضافه می‌کند.

برخی کاربران از یک رمز ساده برای حساب‌های کاربری خود استفاده می‌کنند. دلیل این امر می‌تواند ترس از فراموشی رمزهای پیچیده باشد. به این صورت است که هک و یا ورود شخصی ناآشنا به یکی از حساب‌های کاربری فرد، امکان دسترسی به دیگر حساب‌های کاربری را هم فراهم می‌کند.

با فعال‌سازی تأیید دومرحله‌ای در روبیکا، در صورت هک و یا لورفتن گذرواژه‌ی عادی این برنامه، هکرها امکان ورود به حساب کاربری را پیدا نمی‌کنند؛ زیرا لازم است حتماً به رمز عبور تأیید دومرحله‌ای هم دسترسی پیدا کنند. وجود این قابلیت هک حساب کاربری، کاربران در روبیکا را با مشکل مواجه می‌کند. به همین ترتیب امنیت حساب کاربری کاربران بسیار افزایش پیدا می‌کند.

برای حذف قابلیت تأیید دومرحله‌ای در اپلیکیشن روبیکا، کافی است پس از ورود به اپلیکیشن به قسمت تنظیمات> تأیید دومرحله‌ای> حذف تأیید دومرحله‌ای بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی قابلیت‌های اپلیکیشن روبیکا و دیگر پیام‌رسان‌ها می‌توانید به سایر مقالات فالوو با ما مراجعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه