چگونه وارد روبیکا شویم وقتی گذرواژه را فراموش کردیم

اپلیکیشن روبیکا برای تأمین امنیت حساب‌های کاربری کاربران خود، امکان ایجاد گذرواژه و تأیید دومرحله‌ای را قرار داده است. با وجود تأیید دومرحله‌ای، دیگر نیازی به نگرانی درباره‌ی ورود اشخاص ناشناس به حساب خود ندارید. البته مسئله‌ای دیگر در اینجا مطرح می‌شود و آن فراموش کردن رمزی است که تعیین کرده‌اید؛ اما چگونه می‌توان در صورت فراموشی گذرواژه وارد روبیکا شد؟ اگر شما هم به دلیل فراموشی رمز روبیکا، نمی‌توانید به حساب خود وارد شوید و یا قصد بازیابی رمز را دارید، با ما همراه باشید تا روش بازیابی رمز را بیاموزید.

آموزش بازگردانی پسورد روبیکا

گاهی اوقات به دلیل ذخیره‌نکردن رمز عبور و یا تعدد رمزهای حساب‌ها، امکان فراموشی رمز عبور حساب کاربری وجود دارد. در این هنگام بدون یادآوری رمز عبور خود، نمی‌توانید به حساب خود وارد شوید. البته اصلاً نگران نباشید در ادامه نحوه‌ی ورد به حساب و بازگردانی رمز را شرح داده‌ایم.

یکی از روش‌های بسیار عالی در اپلیکیشن روبیکا جهت یادآوری رمز، گذاشتن راهنما برای یادآوری آن است. به این صورت که در ابتدای تعیین گذرواژه، یک روش برای تعیین نوع راهنمایی جهت به یادآوردن آن نیز انتخاب می‌کنید. در این صورت زمانی که رمز عبور را فراموش کرده باشید، روبیکا راهنمایی را برایتان به نمایش درمی‌آورد. اما اگر این روش برای یادآوری نیز جواب نداد، باید از چه راهی استفاده کرد؟

برای یادآوری رمز روبیکا، وارد سایت روبیکا به آدرس rubika.ir شوید. در قسمت ورود به حساب کاربری روی گزینه‌ی "رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام" کلیک کنید.

برای مرحله‌ی دوم ایمیلی را که با آن در روبیکا ثبت‌نام کرده‌اید، وارد کنید. پس از آن باید روی گزینه‌ی "درخواست کد بازیابی" کلیک کنید. پس از این اقدام، یک کد بازیابی به ایمیل شما ارسال خواهد شد. باید کد را در کادر مشخص شده وارد کنید. اکنون می‌توانید گذرواژه‌ی جدیدی را برای حساب خود تعیین کنید. گذرواژه‌ی شما باید حداقل دارای هشت کاراکتر امن و قوی ولی آسان باشد. برای تأیید گذرواژه جدید، لازم است آن را دوباره وارد و تأیید کنید. در نهایت بر روی دکمه‌ی ثبت کلیک کنید.

این‌ گونه گذرواژه‌ی حساب روبیکای شما بازیابی می‌شود. اکنون می‌توانید با گذرواژه‌ی جدید وارد حساب کاربری خود شوید.

آموزش بازگردانی پسورد روبیکا

نحوه‌ی ایجاد تأیید دومرحله‌ای برای حساب روبیکا

امکان ایجاد گذرواژه و تأیید دومرحله‌ای از تدابیری است که اپلیکیشن روبیکا برای برقراری امنیت حساب کاربران خود قرار داده است. برای استفاده از این امکان باید به قسمت تنظیمات اپلیکیشن روبیکا بروید. گزینه‌ی حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید. در آنجا بر روی گزینه‌ی تأیید دو مرحله‌ای کلیک کنید و رمز موردنظر خود را وارد کنید. پس از آن و در مرحله‌ی آخر نوبت واردکردن ایمیل شما است. در صورت نداشتن ایمیل و یا وارد نکردن آن، امکان ایجاد تأیید دومرحله‌ای برای حساب شما وجود ندارد.

نکته‌ی مهم در این قسمت تعیین راهنمایی برای یادآوری رمز عبور شما است. با تعیین یک راهنمایی برای رمز خود، روبیکا در هنگام فراموشی رمز، راهنمایی را به شما نمایش می‌دهد. با استفاده از این راهنمایی، ‌یادآوری رمز سریعتر و بدون دردسرتر است. راهنمایی می‌تواند یک جمله، تصویر و موارد دیگری باشد.

نحوه‌ی ایجاد تأیید دومرحله‌ای برای حساب روبیکا

گذرواژه روبیکا را فراموش کردم ایمیل هم ندارم

در صورت فراموشی گذرواژه‌ی خود و ثبت‌نکردن ایمیل، با پیامی از روبیکا مواجه خواهید شد که به شما می‌گوید رمز را حتماً باید به یاد بیاورید. با این‌ وجود روشی برای بازیابی رمز عبور بدون ایمیل هم وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

با استفاده از شماره‌ی همراهی که با آن در روبیکا ثبت‌نام کرده‌اید، کد دستوری #999* را شماره‌گیری کنید. پس از آن گزینه‌ی 2 را ارسال کنید و مجدد گزینه‌ی دو را ارسال کنید. در صورت انجام‌دادن صحیح مراحل، پیامی با محتوای " حذف تأیید دومرحله‌ای با موفقیت انجام شد." برایتان به نمایش در می‌آید. اکنون می‌توانید بدون واردکردن گذرواژه، به حساب کاربری خود در روبیکا وارد شوید.

در ابتدا پیش از تعیین رمز عبور دومرحله‌ای، رمزی را انتخاب کنید تا یادآوری آن برایتان بسیار آسان باشد. پس از انتخاب گذرواژه نیز راهنمایی یادآوری رمز را بادقت انتخاب کنید. وجود این گزینه می‌تواند کمک بسیار خوبی برای یادآوری رمز شما باشد. این‌ گونه از بازیابی رمز نیز بی‌نیاز خواهید بود. اگر باز هم نیاز به بازیابی رمز خود داشتید، با ورد به سایت روبیکا به آدرس rubika.ir می‌توانید گذرواژه‌ای جدید برای خود تعیین کنید.

 

نوشتن دیدگاه