چگونه بفهمیم دوستمان در تلگرام با کی چت میکند

تلگرام به عنوان یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسانی شناخته شده است که علاوه بر ارسال و دریافت پیام توسط آن، می‌توان فایل‌هایی با حجم بالا را دانلود و آپلود کرد و گروه تشکیل داد. دسترسی به پیام‌های تلگرام دوستان کار درستی نیست، نفوذ به گوشی دیگران و خواندن بدون اجازه پیام تلگرام آن‌ها عملی ناپسند است. فقط والدین با هدف حفاظت و مراقبت از فرزندانشان می‌توانند از برنامه‌های نظارتی استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تلگرام تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چگونه بفهمیم دو نفر در تلگرام با هم چت میکنن

شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند که هک کردن تلگرام به راحتی امکان پذیر است، اما در واقع باید پذیرفت که هرگز این کار بدون دسترسی به گوشی فرد مقابل امکان پذیر نیست. تنها زمانی ممکن است یک حساب کاربری تلگرام هک شود که به آن فرد یا افراد، دسترسی نزدیک داشته باشند و با استفاده از موبایل، تبلت و یا لپتاپ آن فرد وارد تلگرام او شده و پیام‌هایش را دیده باشند. بنابراین می توان گفت که هک تلگرام از راه دور و بدون داشتن کد تاییدیه که تلگرام برای مخاطبانش ارسال می‌کند، امکان پذیر نیست.

تنها در صورتی که کل این پیام‌رسان توسط هکرهای حرفه‌ای هک شود و اطلاعات همه کاربران آن در دسترس باشد، می‌توان گفت که تلگرام هک شده است، در غیر این صورت اسم این کار هک نخواهد بود و بیشتر مانند دزدی اطلاعات است. باید بدانید که هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که بدون داشتن دسترسی مستقیم، بتواند اطلاعات تلگرام دیگران را هک کند و اگر تبلیغی در این مورد مشاهده کردید، باید بدانید که به طور کامل نادرست است.

چگونه بفهمیم دو نفر در تلگرام با هم چت میکنن

دسترسی به حریم خصوصی دیگران بدون اجازه صاحب آن کار بسیار ناپسندی است و هیچ فردی نباید بدون گرفتن اجازه از او به اطلاعات شخصی فرد نفوذ کند. تنها والدین این حق را دارند که تمام پیام‌های فرزندان خود را در تلگرام مشاهده کنند و اگر این پیام‌ها در ارتباط با افرادی باشد که آن‌ها را تایید نمی‌کنند یا در معرض خطر در فضای آنلاین قرار گرفته است، به موقع متوجه شوند و اقدامات لازم را آغاز کنند. مراقبت از فرزندان در فضای تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های مورد استفاده نوجوانان امری ضروری برای والدین است. ارتباطات نادرست و تایید نشده، دسترسی به محتوای نامناسب، صرف زمان زیاد و اعتیاد به استفاده، آزار و اذیت اینترنتی، حواس پرتی از آموزش و تحصیل، مسائل امنیتی و اشتراک گذاری اطلاعات شخصی از مهم‌ترین خطرات و ریسک‌های استفاده از تلگرام توسط کودکان و نوجوانان است.

نرم افزاری چون Xnspy به عنوان یک برنامه کنترل والدین، امکان دسترسی به تلگرام فرزند از راه دور را برای کاربران فراهم کرده است.کافی است کمتر از پنج دقیقه به گوشی فرزند خود دسترسی داشته باشید و نرم افزار را بر روی آن نصب کنید. نکته مهم درباره این نرم افزار مخفی بودن آن است. به این ترتیب وقتی فرد مورد نظر شما از موبایل خود استفاده می‌کند یا وارد تلگرامش می‌شود، هرگز متوجه نخواهد شد که شما او را تحت نظر گرفته‌اید.

چگونه بفهمیم دو نفر در تلگرام با هم چت میکنن

نکات ایمنی برای جلوگیری از هک شدن تلگرام

تلگرام به عنوان یکی از امن‌ترین پیام رسان‌ها با سرورهای قدرتمند شناخته شده است. همواره با رعایت نکات ایمنی می‌توان از هک شدن آن جلوگیری کرد. هیچ وقت نباید تلگرام خود را بر روی گوشی فرد دیگر نصب کنید. حتماً تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنید. رمز عبور برای تلگرام خود بگذارید و برای آن مدت زمان خاص مشخص کنید و هر چند وقت یک‌بار آن را تغییر دهید. از استفاده از دستگاه‌های روت نشده خودداری کنید. نسخه تلگرام اصلی را از گوگل پلی دانلود کنید و به نرم افزارهای مشابه آن اطمینان نکنید. از امنیت اینترنت خود مطمئن شوید و از اینترنت‌های رایگان فضای عمومی استفاده نکنید. هیچ وقت بر روی لینک‌هایی که در آخر آن‌ها پسوند bot دارد نباید کلیک کنید؛ زیرا ممکن است بدافزار و مخرب باشند.

همان طور که در این مقاله اشاره شد، هک تلگرام بدون دسترسی به گوشی فرد مقابل قابل انجام نیست و تنها از طریق برنامه‌های امنیتی کنترل از راه دور با داشتن کد تاییدیه ارسالی در گوشی مخاطب می‌توان به تلگرام گوشی فرد نفوذ کرد. برنامه‌های امنیتی بسیاری در اینترنت برای کنترل فرزندان از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام وجود دارند که باید آن‌ها را از سایت‌های معتبر خریداری کنید. برای آگاهی از دیگر شبکه‌های اجتماعی به سایر مقالات سایت سر بزنید.

 

نوشتن دیدگاه