اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. به خاطر همین محبوبیت، اغلب کسب‌ و کارها به ‌منظور جذب فالوور و تبلیغ در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند و به دنبال این هستند که بیشتر دیده شوند و مخاطبان خود را افزایش دهند. برای اینکه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید، روش‌ هایی وجود دارند که اگر به آن‌ها توجه کنید می‌توانید به‌راحتی جزو افرادی باشید که پست آن‌ها در اکسپلور اینستاگرام قرار می‌گیرد. به این صورت می‌توانید تعداد فالوور های خود را بالا ببرید. جذب فالوور خود عامل تبلیغ و رونق یافتن کسب و کار می‌شود. هرچه مخاطبان شما بیشتر شوند، پیج شمارا بیشتر به دیگران معرفی می‌کنند و به‌صورت رایگان برای کسب و کار شما تبلیغ می‌شود. با ما همراه باشید تا برخی از این ترفند ها و روش‌ها آشنا شوید.
 

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

یکی از بخش‌ های مهم اینستاگرام که بسیار دیده می‌شود و به‌عنوان یک مکان برای تبلیغ رایگان محسوب می‌شود، بخش اکسپلور اینستاگرام است. به‌طورکلی صفحه اکسپلور اینستاگرام هر شخص مملو از پست‌هایی است که توسط کاربران اینستاگرام دیده و لایک شده‌اند. صفحه اکسپلورر هر شخص با کاربران دیگر متفاوت است. در واقع اینستاگرام به‌گونه ‌ای طراحی‌شده که بیشتر، پست‌ هایی را برای شما نمایش می دهد که قبلاً لایم کرده اید و یا درباره آن‌ها سرچ کرده‌اید. با توجه به این که صفحه اکسپلورر در پیام رسان اینستاگرام در معرض دید کاربران زیادی قرار دارد و ممکن است به‌صورت تصادفی و ناخواسته پست های متنوعی را ببینید، یک مکان مناسب برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات است. در واقع هدف از طراحی این بخش از اینستاگرام، تبلیغ کسب و کارها و جذب مخاطبان بیشتر است. زندگی امروزه ما انسان‌ ها به‌صورت مستقیم با اینترنت ارتباط دارد، حتی پس از شروع پاندمی کرونا وابستگی ما به اینترنت دوچندان شده و اغلب کارها و خریدهای خودمان را به‌صورت اینترنتی انجام می دهیم؛ بنابراین استفاده از اکسپلور اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار یکی از روش‌های مدرن و کارآمد محسوب می‌شود. هرچه محتوا و پست های شما از نظر کاربران جذابیت بیشتر و گرافیک قوی تری داشته باشد بیشتر دیده می شوند و مورد توجه قرار می گیرند.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
 
 

محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟

اگر به دنبال دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام هستید، ابتدا باید بدانید محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چگونه انتخاب می‌شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم درواقع این داده ها هستند که موجب می‌شوند محتواها یا پست‌هایی که هر شخص در اکسپلور خود مشاهده می‌کند مختص آن فرد باشد. با توجه به پیج هایی که شخص دنبال می‌کند و پست های آن‌ها را لایم می کند پست های مشابه را در اکسپلورر به کاربر نشان داده می‌شود. در نتیجه محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام در حالت اول، بر اساس علایق شخصی کاربر، برای او انتخاب می‌شود. در حالت دوم در اکسپلور اینستاگرام کاربران، بیشتر پست های قرار می‌گیرد که مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است و با توجه به صفحات فالو شده کاربر، این محتوا ها گزینش می‌شوند. افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بازاریابی می‌کنند و با دریافت مبالغ هنگفت، اقدام به جذب فالوور غیر واقعی و تبلیغ برای کابران می کنند؛ اما انجام چنین کارهایی با استفاده از روش‌ها و ترفند های ساده و رایگان نیز امکان پذیر است. با ما همراه باشید تا چند ترفند ساده برای اینکه محتوای شما در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد را برای شما شرح دهیم.
محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟
 

نکاتی ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام

از جمله مهم ترین روش‌هایی که باعث دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام می شوند، می توان به راهکارهای زیر اشاره کردشناسایی مخاطب: برای موفق شدن باید ابتدا مخاطبین خود را در اینستاگرام بشناسید و بدانید آن‌ها به چه نوع محتوایی علاقمند هستند تا بتوانید پست یا محتوایی تولید کنید که مورد توجه قرار بگیرد. برنامه اینستاگرام اگر با استفاده از داده های پیج شما تشخیص دهد که با افراد خاصی در ارتباط هستید، محتوای شمارا برای آن‌ها در اکسپلور قرار می‌دهد.
  •  استفاده درست از هشتگ سازی: استفاده درست از هشتگ هایی که به محتوای شما مرتبط هستند، یکی از روش‌های قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام است. هشتگ باعث می‌شود که کاربران راحت تر باشد شمارا پیدا کنند؛ اما استفاده نادرست از آن نیز موجب پنالتی محتوای شما شده و نتیجه عکس خواهد داشت. میزان استفاده از هشتگ برای هر پست به‌صورت مطلوب 11 هشتگ است؛ اما گاهی تا 30 که مجاز است. توجه به این نکته که کاربرانی که از هشتگ استفاده می‌کنند بیشتر می‌توانند با مخاطبین تعامل داشته باشند و بیشتر دیده شوند نشان دهنده تفاوت میان آن‌ها با افرادی است که از هشتگ استفاده نمی‌کنند.
  •  تعامل و ارتباط با فالوور ها: یکی دیگر از ترفندهای جذب مخاطب برقراری ارتباط دوستانه با آن‌هاست. سعی کنید پاسخ کامنت های مخاطبان را بدهید. پست های آن‌ها را ببینید و لایک کنید. درباره آن‌ها نظر بدهید. در نهایت می‌توانید از طریق نظرخواهی از مخاطبان و دعوت آن‌ها به چالش، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

نکاتی ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام

  •  برای پست‌های خود کپشن های جذاب استفاده کنید: تلاش کنید هنگام قرار دادن محتوا از کپشن هایی استفاده کنید که مخاطبان را تشویق می کند تا درباره آن نظر بدهند، یا سوال هایی مطرح کنید تا مخاطبان به آن‌ها پاسخ دهند و به‌گونه‌ای با شما ارتباط برقرار کنند.
  •  مخاطبان خود را تشویق کنید تا پست های شمارا لایم کنند: الگوریتم‌های اینستاگرام به گونه ای طراحی‌شده‌اند که اگر یک پست اندازه مطلوب لایم و کامنت دریافت کند، شانس زیادی برای دیده شدن و قرار گرفتن در اکسپلورر خواهد داشت.
  •  زمان قرار دادن پست: یکی از نکات مهم در دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام زمانی است که شما محتوای خود را بارگذاری می‌کنید. دقت داشته باشید زمانی که اکثر فالوورهای شما آنلاین هستند و می‌توانند پست شمارا ببینند، آن را بارگذاری کنید.
  •  با اینفلوئنسرها و پیج های معتبر ارتباط برقرار کنید: داشتن همکاری و ارتباط با افرادی که در حیطه کاری شما شناخته شده هستند، موجب می‌شود تا پست شما بازخوردهای زیادی دریافت کند. اگر این افراد از مخاطبان خود بخواهند تا به پیج شما سر بزنند یا پست های شمارا مشاهده کنند، کمک می کند تا محتوای شما در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد.
نوشتن دیدگاه