هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟


این روزها اینستاگرام به بزرگ ترین پلتفرم در دنیای کسب و کار تبدیل شده و افراد در هر زمینه کاری که اشتغال داشته باشند می توانند با تمرکز و کار روی این اپلیکیشن، رونق بسیار خوبی به بازار کار خود بدهند. از آنجایی که فعالیت و رقابت در این فضا روز به روز درحال افزایش است و اینستاگرام نیز الگوریتم های خود را به صورت مرتب تغییر می دهد، برای موفقیت در این فضا می بایست با تمامی تکنیک ها و روش های کار با آن آشنا باشیم و مهارت های خود را هماهنگ با آن به روز نگه داریم. تکنیک ها و روش های مختلفی وجود دارند که با به کار گیری آن ها می توانیم در بین کاربران فضای مجازی به خوبی دیده شویم. یکی از این تکنیک ها استفاده از هشتگ در اینستاگرام است.
هشتگ را می توان یک روش فوق العاده اثربخش و سریع در جذب مخاطبین به شمار آورد. اگر شما هم تمایل دارید تا در این خصوص بیشتر بدانید با ما تا پایان این بخش همراه باشید. در ادامه مطلب به طور کامل به اینکه هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد می پردازیم.

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

برای اینکه بدانید هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است قبل از آن، یک اکانت در این اپلیکیشن داشته باشید و از طریق آن سری به دنیای بزرگ اینستاگرام بزنید. پیج های مختلف را زیر و رو کنید و هرکدام از پست های آن ها را مورد بررسی قرار دهید. حتما در بین آن ها به یک نقطه اشتراک خواهید رسید. آن دسته از پیج هایی که به دنبال جذب مخاطب یا فالوور هستند، به طور مشترک یکی از تکنیک های اینستاگرام را به کار می برند و آن هم استفاده از هشتگ است.
هشتگ باعث می شود تا محصولات یا خدمات شما زودتر در معرض دید مخاطبین هدفتان قرار بگیرند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که هشتگ گذاری تنها یکی از چند روش کاربردی در اینستاگرام است، و ما در این مطلب تصمیم داریم به صورت اختصاصی فقط به اهمیت مهارت هشتگ گذاری بپردازیم. اگر هرگونه عبارتی یا کلمه ای را در کنار علامت (#) در اینستاگرام بیاورید به این عمل، عملیات هشتگ گذاری می گویند. اگر تاثیر هشتگ گذاری را در میزان جذب مخاطبین بدانید از همین امروز شروع به کسب مهارت در آن می کنید. هشتگ گذاری می بایست کاملا مرتبط با پست شما باشد. در واقع شما به دنبال این هستید تا افرادی که به محصول یا خدماتتان نیاز دارند بتوانند در بین رقبا شما را به راحتی پیدا کنند، از این رو می توانید با استفاده از کلمات یا عباراتی مرتبط و مناسب در پایین هر پست، در بستر بزرگ و پر هیاهوی اینستاگرام بدرخشید و زودتر دیده شوید.
عباراتی که با عنوان هشتگ شناخته می شوند به رنگ آبی هستند و می توان به راحتی آن ها را تشخیص داد. زمانیکه شما از هشتگ استفاده می کنید، پست شما برای بازدید بیشتر وارد بخش اکسپلور اینستاگرام می شود و از این مسیر مخاطبان، شما را پیدا می کنند. شما می توانید علاوه بر متنی که زیر پست خود ثبت می کنید، در استوری ها و بیو پیج نیز از هشتگ استفاده کنید، اما همانطور که قبلا اشاره کردیم، با تغییرات الگوریتم اینستاگرام، بازدهی هرکدام از این روش ها می تواند متفاوت از دیگری باشد. ممکن است گاهی مسیری که برای هشتگ گذاری انتخاب می کنید کاربردی و مناسب بوده و گاهی با بازدهی پایین رو به رو شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
بهترین فیلتر های اینستا

هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا هشتگ در اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی فرق دارد؟

شروع هشتگ گذاری توسط یکی از کارمندان گوگل به نام کریس مسینا انجام شد که از عبارت #barcamp به عنوان اولین هشتگ در شبکه اجتماعی توییتر استفاده کرد. امروزه می توان گفت، کاربران در تمامی شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام، لینکدین، یوتیوب و... از این تکنیک در پست های خود استفاده می کنند. حال می خواهیم بدانیم آیا هشتگ در اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی فرق دارد یا نه؟ پاسخ این سوال منفی است. در واقع تمامی شبکه های اجتماعی یاد شده در بخش هشتگ گذاری با هم اشتراکاتی دارند، همگی به جهت دسته بندی کردن پست های مختلف از تکنیک هشتگ گذاری استفاده می کنند اما با توجه به اینکه هر شبکه اجتماعی، نحوه کار و استراتژی های مخصوص به خود را دارد، استفاده از هشتگ در هریک از آن ها می تواند با کمی تفاوت انجام شود.
به طور کل می توان گفت تمامی شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام از تکنیک هشتگ گذاری برای افزایش بازدید و جذب مخاطب استفاده می کنند. به عنوان مثال در هر دو شبکه اجتماعی توییتر و اینستاگرام تمامی پست هایی که هشتگ های مرتبط با هم دارند، در یک مکان مشخص قرار می گیرند و شما می توانید از طریق آن به پست های مورد نظر خود برسید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد هشتگ در اینستاگرام چیست؟

حالا که با عملیات هشتگ گذاری آشنا شدیم می خواهیم بدانیم کاربرد هشتگ در اینستاگرام چیست و با این کار ما چه تغییری در روند کاری پیج خود ایجاد می کنیم؟ کاربرد هشتگ در اینستاگرام را به نوعی می توان همانند نقش کلمات کلیدی در موتور جستجوی گوگل دانست. شما با هشتگ گذاری در اینستاگرام در واقع از مجموعه ای کلمات کلیدی و مهم استفاده می کنید تا مخاطبین شما در هر نقطه از دنیا که باشند، محصول یا خدمات شما را براساس هشتگ های استفاده شده پیدا کنند. به طور کل می توان کاربرد هشتگ در اینستاگرام را به موارد زیر طبقه بندی کرد.

  • دسته بندی اصولی محتوای شما براساس هشتگ استفاده شده
  • قرار گیری پست های شما در طبقه بندی های خاص
  • امکان تشخیص سریع تر پست های شما از سوی اینستاگرام به کمک هشتگ های استفاده شده
  • دسترسی راحت تر مخاطبین به محتوای پیج شما از طریق جستجو کردن

هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

اینستاگرام یک برنامه هوشمند و برنامه ریزی شده است و از این رو، در صورتیکه بتوانید از مهارت هشتگ گذاری به صورت اصولی و صحیح استفاده کنید، به شما در هرچه سریع تر دیده شدن کمک خواهد کرد. هشتگ گذاری به شما کمک می کند تا بسته های محتوایی خود را با نظم خاصی دسته بندی کنید و این نظم ایجاد شده در محتوای پیج، باعث می شود تا کاربران سریع تر شما را پیدا کرده و با سبک کار شما آشنا شوند. مجموعه های زیادی در حوزه ارائه تکنیک ها و خدمات اینستاگرام فعالیت می کنند که یکی از معتبرترین آن ها سایت فالو با ما است. این سایت، تمامی خدمات به روز در خصوص اینستاگرام را به صورت تخصصی در اختیار شما قرار می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با فالو با ما همراه باشید.

نوشتن دیدگاه