اینستاگرامر چیست؟

اینستاگرامر کیست؟ شاید این سوالی باشد که ذهن شما را هم به خود درگیر کرده است. در پاسخی کوتاه می توان گفت که ایسنتاگرامرها در واقع همان اینفلوئنسرهایی هستند که به تولید محتوا در بستر اپلیکیشن اینستاگرام می پردازند. افراد اینستاگرامر یا اینفلوئنسر برای اینکه بتوانند محتوایی در اینستاگرام انتشار داده و مخاطبان زیادی جذب کنند می بایست ایده هایی ناب و فوق العاده داشته باشند. امروزه تعداد افرادی که به عنوان اینستاگرامر شناخته می شوند زیاد است و هر یک در زمینه ای به خصوص مشغول به فعالیت است. چنانچه شما قصد دارید اینستاگرامر شوید، باید برخی اصول را رعایت کرده و بر اساس بعضی خط مشی ها محتوا تولید کنید.

اینستاگرامر چیست؟

instagrammer (اینستاگرامر) یعنی چه؟

تعریفی که اینستاگرام از اینستاگرامر دارد برای افرادی است که تصمیم گرفته اند اکانت اینستاگرامی خود را غیر فعال کنند. در واقع زمانی که شخصی تصمیم می گیرد اکانت خود را غیر فعال کنید، اینستاگرام به جای نمایش نام و آیدی او، از عبارت instagrammer استفاده می کند. کلمه درستی که امروزه به افرادی که اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام می کنند گفته می شود، اینفلوئنسر است نه اینستاگرامر!

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
برنامه فیلتر چهره اینستاگرام

افراد به اصطلاح اینستاگرامر یا همان اینفلوئنسر هر روزه با تولید محتوای جذاب و خاص سعی می کنند تا مخاطبان بیشتری جذب کنند، شهرت بیشتری به دست آورند، بیزینس و کسب و کار خود را گسترده تر کنند و از طریق اینستاگرام درآمدهای فوق العاده چشمگیری به دست آورند. این افراد با ارائه محتواهای مختلف نظر دیگران را به خود جلب می کنند و کم کم حتی می توانند روی دیدگاه، باورها و عقاید فالوورهایشان نیز تاثیر بگذارند.
امروزه اینستاگرامرها درست مانند بازیگران و هنرپیشه ها توانسته اند شهرت و محبوبیت زیادی بین مردم به دست آورند و حتی به درآمدهای بیشتری از هنرپیشه ها هم برسند. این افراد تاثیرگذاری فوق العاده روی عموم جامعه به خصوص نوجوان ها دارند و میزان نفوذ پذیری شان بر عقاید دبیگران روز به روز افزایش می یابد.
امروزه کافیست تا اپلیکیشین اینستاگرام را باز کنید و در مورد حوزه ای که دوست دارید با هشتگ ها جستجوی خود را آغاز کنید تا اینستاگرامرهای مختلفی که محتواهای جذابی در زمینه مورد نظرتان تولید می کنند را ببینید.
اینستاگرامرها چکار می کنند؟
اینستاگرامرها در واقع هر روزه با تولید محتوای مختلف سعی در سرگرم کردن مردم، آموزش دادن به آنها، تاثیر بر افکار و عقاید و ... دارند. در واقع این افراد محتوایی تولید می کنند که با آن بتوانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. امروزه به قدری تعداد اینفلوئنسرها یا اینستاگرامرها زیاد شده است که برای پیدا کردن ایده جهت خلق محتوای خلاقانه کاری سخت و دشوار می باشد.
برخی اینستاگرامرها کسب و کاری داشته و با تولید محتوای جذاب سعی می کنند مردم را تشویق به استفاده از خدمات شان کنند. برخی دیگر از این افراد با تولید محتوای فان و سرگرم کننده سعی در جذب تبلیغات دارند. هر کدام از این افراد مبنی بر هدفی خاص در بستر اینستاگرام فعالیت می کنند و با ارائه محتوای مستمر سعی دارند که هر روز مخاطبین بیشتری را جذب کنند.
کسانی که اینفلونسر هستند برای اجرایی کرده ایده هایشان نیاز به ابزار مختلف تولید محتوای اینستاگرامی دارند. مثلا برای ساخت یک پست یا استوری جذاب در وهله اول نیاز به یک دوربین باکیفیتی دارید. همچنین باید بتوانید با نرم افزارهای ادیت ویدیو نیز کار کنید. ابزارآلات تنظیمات نور مانند رینگ لایت یا خلق تصاویر حرفه ای مانند پرده سبز نیز جزو امکانات دیگری هستند که به اینستاگرامرها کمک می کنند محتوای جذاب تر و حرفه ای تری بسازند.
امروزه بیشتر درآمدی که اینستاگرامرهای معروف و پرمخاطب دارند از طریق تبلیغات است. از آن جا که سپردن تبلیغات به این دسته از افراد هزینه زیادی در پی ندارد و همچنین بر روی مردم تاثیرگذاری مطلوبی داشته و موجب می شوند افراد بیشتری جذب خدمات کسب و کارها شوند، تبلیغات به واسطه آن ها یکی از معقلاونه ترین و پر بازده ترین روش های تبلیغاتی به شمار می رود.

اینستاگرامر چیست؟

چطور اینستاگرامر شویم؟

برای اینکه اینستاگرامر شوید در وهله اول باید هدف خود را مشخص کنید. چه محتوایی می خواهید تولید کنید و زمینه کاری پیج شما چیست؟ این مهمترین سوالی است که باید از خود بپرسید. پس از این باید مخاطبان خود را بشناسید و متوجه شوید که از چه نوع محتوایی بیشتر لذت می برند. همچنین باید همیشه در صحنه حضور داشته باشید چرا که اینستاگرام فضایی پر رقابت است! این یعنی باید به طور مداوم به تولید محتوای مستمر بپردازید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

تعامل با مخاطبان یکی از مهمترین نکات در اینستاگرامر شدن است. چنانچه می خواهید در سریعترین زمان پیچ تان رشد کرده و پیشرفت کند، تعامل با مخاطبان را فراموش نکنید و سعی کنید همواره با روش های مختلف ارتباطتان را با آن ها حفظ کنید
چناچنه زمینه کاری شما در بستر اینستاگرام خلق محتوای سرگرم کننده و فان است، بگذارید تا کسب و کارها بدانند که شما تمایل دارید با آن ها همکاری کنید و می خواهید که تبلیغات شان را بر عهده بگیرید. فراموش نکنید که اینفوئنسرها پنبه هایی در گوش، کفشی آهنین و اعتماد به نفس بالایی دارند. همواره ممکن است بازخوردهای منفی بشنوید پس باید گوش خود را بر روی این بازخوردهای ببندید، رقبای زیادی دارید پس باید کفشی آهنی به پا کرده و از پیمودن مسیر پیش رو پشیمان نشوید و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید تا بتوانید با مخاطبانی که سلایق شان متفاوت است ارتباط برقرار کنید.
دسته بندی های مختلفی برای فعالیت در اینستاگرام وجود دارد که به مهمترین آن ها در زیر می پردازیم:

  • سبک زندگی
  • سفر کردن
  • فشن
  • غذا
  • زیبایی
  • ورزش
  • بازی
  • سرگرمی
  • فن آوری
  • سلامتی و تندرستی

اینستاگرامر چیست؟

شما می توانید بسته به سلیقه و علاقه، تخصص و زمینه کاری تان یکی از این دسته بندی ها را انتخاب کرده و در آن محتوای جذابی برای مخاطبان بسازید.
اینستاگرام موقعیتی را به وجود آورده که همه بتوانند از طریق آن رشد و پیشرفت کنند. منتهی امروزه آنقدر فضای رقابتی این اپلیکیشن گسترش یافته است که باید محتوای جذاب و خلاقانه ای داشته باشید تا بتوانید به عنوان یک اینستاگرامر یا اینفلوئنسر موفق عمل کنید. در این راه نباید کم بیاورید و نیاز به گذر زمان زیادی خواهید داشت اما در نتیجه چنانچه بر روی هدف خود استمرار داشته باشید، مطمئن باشید که به نتیجه خواهید رسید.
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به اینستاگرامر بودن و آشنایی با راهکار های آن می توانید با فالو با ما همراه باشید و از خدمات ما استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه