الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که طرفداران بسیاری دارد. با فیلتر شدن برخی برنامه ها مانند تلگرام، محبوبیت این برنامه چند برابر شد. از آن جایی که هر مکان کاربر زیادی داشته باشد برای تبلیغات، بازاریابی و ... مناسب تر است برنامه اینستاگرام نیز این روزها جای مناسبی برای رونق انواع کسب و کار است. ارزش کسب و کارهایی که در اینستاگرام هستند به تعداد فالوورهای پیج بستگی دارد، هرچه تعداد دنبال کنندگان پیج بیشتر باشد رونق کار شما بیشتر خواهد شد. در این مقاله از فالو با ما چند روش برای افزایش فالوور به شما معرفی می کنیم.

بایدهای الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور

با رعایت کردن نکاتی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم می توانید شاهد افزایش فالوور در پیج اینستاگرام خود باشید:

  • تولید محتوای خوب: برای تولید محتوای خوب باید بتوانید به صورت تخصصی، شخصی و هدفمند کار کنید یعنی باید بدانید که هدف شما از به اشتراک گذاشتن یک عکس یا ویدئو چیست؟ برخی از پیج ها هدف آموزشی دارند اما برخی برای کسب و کار و یا شهرت به دنبال افزایش فالوور هستند پس باید ابتدا با هدفی معین محتوایی مناسب را تولید کنند. پیج شما باید برای دیگر کاربران مفید باشد تا شما را دنبال کنند پس اگر یک صفحه کاری دارید باید به صورت تخصصی در آن فعالیت کنید با این کار کاربران بیشتری به شما اعتماد می کنند به عنوان مثال شما باید در زمینه ای که فعالیت می کنید اطلاعات بالایی داشته باشید تا در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد و ... بتوانید پاسخی مناسب و تخصصی به دیگر کاربران بدهید. برای جلب فالوور، محتوا باید به گونه ای تولید شود که نسبت به پست دیگران تفاوت و برتری داشته باشد یعنی دارای جذابیت ویژه ای باشد برای این کار بهتر است سبک شخصی برای خود پیدا کنید. این سبک می تواند رنگی خاص، کلمات اختصاصی، عکس خاص و .... باشد.
  • جذاب کردن پروفایل: پروفایل هر پیج به منزله ویترین آن است و اگر جذاب نباشد نمی تواند مشتری را به خود جذب کند به همین منظور برای داشتن پروفایلی جذاب باید به نکاتی مانند استفاده از عکس های با کیفیت، داشتن تم مشخص، اضافه کردن ویدئو، استفاده از ویرایش مناسب برای عکس و فیلم، ایجاد نظم در پیج و ... توجه کرد.
  • استفاده از هشتگ: هشتگ ها نقش بسیار زیادی در دیده شدن پست شما دارند از این رو استفاده از هشتگ ها به صورت صحیح می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند. برنامه اینستاگرام چند وقت یکبار به روز می شود و تغییراتی در آن ایجاد می شود یکی از قابلیت های جدید که در به روزرسانی های اخیر به اینستاگرام اضافه شده است، فالوو کردن هشتگ مورد علاقه است. این قابلیت سبب شده محبوبیت هشتگ ها بیشتر شود در نتیجه استفاده از هشتگ ها در زیر هر پست می تواند باعث افزایش دنبال کنندگان اینستاگرام شود. برخی از هشتگ ها محبوبیت و طرفداران بیشتری دارند بهتر است آن ها را شناسایی نمایید و متناسب با حرفه ای که دارید از آن ها استفاده کنید.
  • استفاده از کپشن جذاب: کپشنی که انتخاب می کنید باید بتواند مخاطب را جذب کند برای این کار کپشن باید مختصر و مفید باشد، کاربردی باشد، خلاقانه باشد، از فالوورها نظرخواهی کند، قصه گویی شود و اصول پلتفرم در نوشتن آن رعایت شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بایدهای الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور

  • استمرار در پست گذاری: باید در پیچ خود فعال باشید و حداقل روزی یک پست را آپلود کنید با این کار اینستاگرام تلاش شما را می بیند و ممکن است پست های شما را پروموت کند یعنی اگر پستی بازید خوبی داشته باشد به صورت خودکار در بخش اکسپلور به نمایش در می آید و اینگونه میزان فالوورهای شما افزایش پیدا می کنند پس تا می توانید در این برنامه فعال باشید و با تم های خاصی پست های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • با توجه به زمان بندی خاصی پست منتشر کنید: دقت کنید که مخاطبان شما از چه قشری هستند اینگونه می توانید زمان مناسبی برای پست کردن پیدا کنید در واقع دنبال ساعتی باشید که پست شما بازخورد بیشتری دارد بهتر است 2 الی 3 ساعت در روز برای انتشار پست در نظر بگیرید.
  • استفاده از استوری: استفاده از استوری می تواند محتوای شما را بیشتر در دید قرار دهد در واقع به دلیل اینکه استوری در بالای فید کاربر است شانس بیشتری برای دیده شدن توسط فالوورها دارد.
  • تبدیل اکانت خصوصی به اکانت بیزینسی: با تغییر اکانت خود به نوع بیزینسی می توانید امکانات بیشتری برای مدیریت پیج خود داشته باشید. با این کار فعالیت فالوورهای خود را مشاهده می کنید و با توجه به آن ها پیج خود را مدیریت می کنید.
  • تعامل و ارتباط: برای افزایش فالوور می توانید با پیج هایی که در حوزه شما فعالیت می کنند تعامل کنید بهتر است این پیج ها را دنبال کنید و با آن ها در ارتباط باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بایدهای الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور

تبلیغات از مهمترین بایدهای الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور 

یکی از مفیدترین کارها برای جذب فالوور تبلیغات است. تبلیغات در این برنامه هیچ محدودیتی ندارد و برای جذب فالوور بیشتر می توانید همه جا تبلیغات انجام دهید اما دقت کنید تبلیغات در خود برنامه بازدهی بهتری دارد. تبلیغات انواع گوناگونی دارد که با انتخاب بهترین نوع می توانید موفق تر عمل کنید. در زیر انواع تبلیغات را معرفی می کنیم:

  • تبلیغات اسپانسری: این مدل تبلیغ بسیار تاثیر گذار است و در زمان کوتاهی می تواند سبب افزایش فالوور شود. این تبلیغ به نسبت قیمت بالایی دارد و می تواند در اکسپلور، استوری یا هر دو آن را به نمایش گذاشت البته این تبلیغات به دلیل تحریمات ایران به صورت تنها امکان پذیر نیست.
  • تبلیغ در پیج های پر بازدید: با سپردن تبلیغ خود به پیج های پر فالوور می توانید تا حد زیادی تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. در این تبلیغات باید پیج جذابی داشته باشید تا در هنگام سر زدن به پیج جذابیت صفحه سبب شود شما را فالو کنند.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ: در واقع اینفلوئنسر به کسی گفته می شود که می تواند روی دیگران تاثیر داشته باشد، اغلب تعداد فالوور پیج های اینفلوئنسری زیاد است در نتیجه پست ها و استوری های آن ها بازدید خیلی بالایی دارند. دادن تبلیغات به اینفلوئنسرها می تواند تا ده برابر به افزایش فالوور پیج کمک کند.

تبلیغات در اینستاگرام از مهمترین بایدهای الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور 

نبایدهای الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور 

برخی افراد بر این باورند که فقط تعداد فالوورها مهم است و فعالیت نداشتن آن ها هیچ تاثیری در پیچ و جذب فالوور ندارد در صورتی که با خرید فالوور فیک نه تنها اعتباری برای پیج به دست نمی آید بلکه ممکن است فالوورهای واقعی را نیز از دست داد. برای مثال دقت کنید اگر پیجی 10 هزار دنبال کننده داشته باشد پستی که قرار می دهد باید حداقل 2 هزار لایک داشته باشد، در صورتی که فالوورهای شما فیک باشند تعداد لایک هر پست بسیار کم است از این رو اعتبار پیج برای فالوورهای واقعی کم می شود. با توجه به این نکات خرید فالوورهای فیک نه تنها به سود نیست بلکه می تواند به کسب و کار شما لطمه بزرگی وارد کند. برخی از پیج ها بدون اطلاع کافی اقدام به خرید فالوور فیک می کنند اما در آینده ای نزدیک شاهد نابودی کسب و کار خود خواهند بود.

نوشتن دیدگاه