حذف کامل سرچ و هیستوری اینستاگرام


در طول مدتی که از اینستاگرام استفاده می کنیم، هشتگ ها و پیج های مختلفی را جستجو و دنبال می کنیم. گاهی ممکن است که حذف کامل سرچ و هیستوری اینستاگرام به یکی از دغدغه های اصلی شما تبدیل شود. در واقع برخی اوقات شما تمایل دارید که تاریخچه جستجوی خود در این شبکه اجتماعی شامل سرچ اکانت ها، هشتگ ها، نام های کاربری و هر چیز دیگری را پاک کنید.
اما حذف هیستوری جستجوی ما در اینستاگرام چگونه است؟ چگونه می توان فعالیت های انجام شده در این شبکه اجتماعی را پاک کرد؟ در این مطلب از فالو با ما شما را با نحوه انجام این کار و دلایل اهمیت آن آشنا می سازیم، پس با ما همراه باشید.

چرا باید هیستوری اینستاگرام را پاک کنیم؟

پاک کردن تاریخچه جستجو در اینستاگرام به دلایل زیادی اهمیت دارد. توجه داشته باشید که نوع جست و جوی شما در این شبکه اجتماعی محتوای اکسپلور آن را می سازد. در حقیقت پست های نمایش داده شده در بخش اکسپلور بر اساس سلیقه ما و با کمک هوش مصنوعی مشخص می شوند. در نتیجه سابقه سرچ های صورت گرفته در اینستاگرام توسط ما از عوامل مهم و تاثیرگذار بر محتوای این قسمت هستند.
برای مثال اگر شما قبلا در زمینه ای خاص مطلبی را سرچ کنید، پست های جدید مرتبط با آن موضوع به شما نمایش داده می شوند. به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است که محتواهایی را در این فضای مجازی ببینیم که مورد علاقه ما نیست که با حذف سابقه سرچ این مشکل حل می گردد.
همه کاربران اینستاگرام به دنبال هشتگ های مختلف، دوستان قدیمی خود یا اکانت شخصی که تازه با او آشنا شده اند، می گردند. الگوریتم های این شبکه اجتماعی این موضوع را بر اساس سرچ و داده های شما می داند و به صورت پیشنهاداتی به شما نمایش می دهد. حتی در صورت خرید لایک اینستاگرام ایرانی نیز هیستوری تغییری نمی کند.
بنابراین مسائل شخصی نیز از دیگر دلایل اهمیت حذف کامل سرچ و هیستوری اینستاگرام به شمار می روند. احتمالا شما دوست ندارید که دیگران از موضوعات جستجو شده توسط شما آگاهی داشته باشند. به همین دلیل شما می توانید کل تاریخچه سرچ خود را از گذشته تا امروز پاک کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

حذف کامل سرچ و هیستوری اینستاگرام

نحوه پاک کردن تاریخچه (هیستوری) اینستاگرام به صورت تصویری

خوشبختانه حذف کامل سرچ و هیستوری اینستاگرام بسیار ساده است. برای این منظور در ابتدا باید وارد پروفایل خود شوید و سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • روی نوار سه خط افقی موجود در قسمت بالا و سمت راست پروفایل کلیک کنید.
  • با کلیک روی گزینه Settings به بخش تنظیمات اینستاگرام وارد شوید.
  • با فشردن گزینه Security به تنظیمات بخش امنیت دسترسی پیدا می کنید.
  • سپس روی گزینه Search History کلیک کنید.
  • در نهایت گزینه Clear All را بزنید.

پس از اتمام موفقیت آمیز عملیات، پیامی مبنی بر حذف تمام جستجوهایی که قبلا صورت گرفته به شما نشان داده می شود. اقدامات مطرح شده در بالا برای گوشی های همراه اندروید به کار می آیند. اگر شما تلفن همراه آیفون دارید، باید روی علامت سرچ کلیک کرده و گزینه Clear All نوشته شده در گوشه بالا سمت راست را بفشارید. این عمل باعث پاک شدن تمام هیستوری می شود.
چگونه نمایش کاربرانی که سرچ کردیم را از قسمت جست و جو پاک کنیم؟
در این بخش از آموزش حذف کامل سرچ و هیستوری اینستاگرام شما را با نحوه ممانعت از نمایش کاربران در قسمت جستجو آشنا می کنیم. هر کسی در طول روز اکانت های مختلفی را در این شبکه اجتماعی سرچ می کند که آن ها را فالو ندارد، اما متاسفانه این کاربران سرچ شده در قسمت جستجوی اینستاگرام دیده می شوند. احتمال دارد که بخواهید این اکانت ها را از این بخش پاک کنید، در ادامه ما به شما نحوه انجام این کار را یاد می دهیم:

  • در ابتدا اکانت اینستاگرام خود را باز کنید.• روی آیکون ذره بین یا علامت جستجو در پایین صفحه کلیک کنید.• نوار جستجو بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • در این بخش 4 گزینه به نام های Top، Accounts، Tags و Places قابل مشاهده است.
  • در این موقعیت شما باید روی گزینه اکانت (Accounts) کلیک کنید.
  • سپس روی حساب های کاربری مورد نظر خود کلیک کرده و چند ثانیه آن را نگه دارید. گزینه مخفی کردن را برای عدم نمایش اکانت در بخش جستجوی اینستاگرام بفشارید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
الگوریتم اینستاگرام برای استوری

حذف کامل سرچ و هیستوری اینستاگرام

از امروز دیگر می توانید با خیالی آسوده به جستجو در اینستاگرام بپردازید، چرا که دیگر نیازی نیست که نگران دیدن تاریخچه سرچ خود توسط دیگران باشید.
البته حتما سوال می کنید که اگر با استفاده از این روش ها باز هم هیستوری اینستاگرام پاک نشد، چه باید کرد؟ به طور کلی دلایل مختلفی برای عدم حذف بخش سرچ وجود دارد. یکی از دلایل مهم بروز این مسئله باگ اینستاگرام است. در این صورت می توانید با ریست کردن تلفن همراه و پاک کردن کش موبایل این موارد را پاک کنید. همچنین حذف و نصب دوباره اینستاگرام نیز ممکن است که مشکل را برطرف سازد.

نوشتن دیدگاه