رفتار ربات گونه در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام پلتفرمی محبوب در سراسر جهان است که کاربران زیادی دارد. تعداد زیاد کاربران در این فضا، مزایا و معایبی به همراه دارد. یکی از عیوب حاصل از حجم انبوه کاربران اینستاگرام، مشاهده نشدن پیج ها و پست های منتشر شده است. در نتیجه اغلب افراد به دنبال استفاده از روش ها و ترفندهایی برای مرتفع نمودن این مسئله و افزایش بازدید پیج خود هستند. ربات ها یکی از ابزارهایی هستند که در این حالت مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار در حقیقت مانند یک کاربر عمل کرده و تمامی فعالیت هایی که افراد در اینستاگرام انجام می دهند را، برای ارتقاء میزان فعالیت اکانت مورد نظر خود اجرا می کند.
ربات ها در اینستاگرام با استفاده از ارسال فالوو، کامنت، لایک و دایرکت سعی در بالا بردن تعداد بازدید از پیج مورد نظر خود را دارند. آنها فالوورهای تقلبی و فیک را حذف نموده و استوری ها را ریپلای می کنند. ربات ها در زمان های مشخص از پیش تعیین شده، اقدام به ارسال پست می نمایند و در صورت لزوم پست ها را تکرار می کنند. همچنین دایرکت اکانت و کامنت ها توسط این ابزار به خوبی مدیریت می شود. ربات ها به شکلی هدفمند منجر به جذب فالوور شده و قادر به تفکیک جنسیتی نیز هستند.
می توان گفت که کارکرد اصلی مورد انتظار از ربات اینستاگرام، افزایش فعالیت اکانت فرد در مقایسه با سایر دوستان و آشنایان وی و حتی دیگر اکانت های موجود در این فضا است. بکارگیری صحیح از این ابزار منجر به افزایش تعداد دنبال کنندگان در بازه زمانی کوتاهی خواهد شد. در نتیجه مشکلی که به دلیل تعداد بالای استفاده کنندگان اینستاگرام به وجود آمده بود، بر طرف می شود.
حال چنانچه فردی در اینستاگرام عملکردی مانند ربات ها از خود به نمایش بگذارد یعنی میزان فعالیت او بیشتر از حد متعارف باشد و یا موارد دیگری از این دست در مورد وی وجود داشته باشد، اینستاگرام با پیج مربوط به او مطابق با قانون برخورد خواهد کرد. لازم به ذکر است که استفاده از ربات ها در اپلیکیشن اینستاگرام تخلف تلقی می شود و برای افراد خاطی و مرتکبین این رفتار، تنبیه هایی لحاظ شده است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
حل مشکل نصفه باز شدن ربات اینستا من ربات نیستم

ربات ها چطور رفتار می کنند؟ نمونه هایی از رفتار ربات گونه در اینستاگرام

ربات ها چطور رفتار می کنند؟ نمونه هایی از رفتار ربات گونه در اینستاگرام

ربات ها چطور رفتار می کنند؟ پاسخ این سوال کاملا روشن است. ربات ها مانند دستورالعمل هایی که برای آنها در نظر گرفته شده است، کار می کنند. هر کاربر اینستاگرام که قصد استفاده از ربات برای انجام امور مربوط به اکانت خویش را داشته باشد، برنامه خاصی را که منطبق با نیاز وی باشد، تنظیم نموده و برای اجرا به ربات می دهد. اینکه هدف دارنده حساب کاربری اینستاگرام، صرفا افزایش فالوور باشد یا انجام کلیه امور مربوط به مدیریت اکانت؛ امری است متغیر که تنها صاحب حساب کاربری قادر به مشخص نمودن آن است.
یک ربات اینستاگرامی می تواند مانند یک کاربر واقعی که در این فضا فعالیت می کند، برای یک پست لایک ارسال کرده، پیج های مورد علاقه خود را فالوو کند و یا برای یک پست، کامنت ارسال نماید. بکارگیری از این ربات ها باعث تشویق دیگر اکانت ها به بازدید از پیج و فالوو کردن آن می شود. همچنین ربات ها قادر به ارسال خودکار پست، کامنت در مورد استوری های حاوی سوال و جواب و پاک کردن کامنت های با محتوای نامناسب هستند. انجام تمامی فعالیت های ذکر شده توسط ربات طبق برنامه ریزی و به شکل روتین و منظم صورت خواهد گرفت.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهیم

رفتار ربات های اینستاگرام

رفتار ربات های اینستاگرام

گاهی رفتار یک کاربر در اینستاگرام، تداعی کننده عملکرد ربات ها است. به عنوان مثال چنانچه در یک بازه زمانی یک ساعته کاربر فعالیت بسیار زیادی نسبت به حد معمول تعریف شده از جانب اینستاگرام داشته باشد، ممکن است پیج او محکوم به استفاده از ربات شود. همچنین در برخی از مواقع؛ کاربران اقدام به فالوو نمودن تعداد بالایی از پیج ها در مدت محدود می نمایند و پس از اینکه صاحبان آن اکانت ها اقدام به فالوو نمودن متقابل پیج فرد می نمایند، دارنده اکانت به سرعت پیجی را که فالوو نموده آنفالوو می کند.
این روش جذب فالوور اختصاص به ربات ها دارد و اگر فردی خواسته یا ناخواسته نسبت به انجام آن اقدام نموده باشد، ظن اینستاگرام را به بهره گیری از ربات در مورد خویش ایجاد می کند. در صورتی که این موضوع خلاف واقع باشد و در حقیقت کاربر از ربات برای انجام امور پیج خود استفاده ننموده باشد، باید این امر را در یک بازه زمانی یک ماهه و با روشی که اینستاگرام برای وی مشخص می کند، اثبات نماید.

اینستاگرام چگونه با رفتار ربات گونه برخورد می کند؟

اینستاگرام چگونه با رفتار ربات گونه برخورد می کند؟

چنانچه اینستاگرام مشکوک به استفاده از ربات شود و یا رفتار ربات گونه را در مورد یک پیج تشخیص دهد، در اسرع وقت اقدام به شادوبن کردن حساب کاربری فرد خاطی می نماید. در این حالت دارنده اکانت، پیغامی از جانب اینستاگرام دریافت می کند که طی آن از او خواسته می شود که عدم استفاده از ربات را در پیج خود به اثبات برساند. برای انجام این کار، فرد باید گام های مشخص شده برای وی را به طور دقیق پیگیری نماید و پس از به اتمام رساندن تمامی مراحل در خواستی در مدت مشخص، خود را تبرئه نماید.
زمانی که یک پیج در اینستاگرام شادوبن می شود، فعالیت های انجام شده آن در معرض دید قرار نگرفته و به اصطلاح در سایه می رود. در این حالت محدودیت هایی از طرف اینستاگرام برای اکانت فرد متخلف در نظر گرفته می شود و پست ها ارسالی حساب کاربری، اکسپلور نشده و در صفحه هشتگ ها نمایش داده نمی شود. به عبارت دقیق تر می توان گفت که فعالیت های حساب کاربری شادوبن شده؛ تنها توسط فالوورهای آن قابل بازدید است و سایر اکانت ها به پست ها و محتواهای انتشار یافته توسط این پیج دسترسی نخواهند داشت. این امر موجب تنزل جایگاه پیج در اینستاگرام شده و زحمات کاربر را بی فایده می نماید. از این رو توصیه می شود کاربران با آشنایی با قوانین حاکم بر اینستاگرام و رعایت آنها، از بروز این گونه مسائل جلوگیری نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فالو با ما از طریق شماره تلفن ها، تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه