چگونه یک اسلاید را از پست‌ های آلبومی اینستاگرام حذف کنیم؟

شاید تا به حال به کرات برای شما هم پیش آمده باشد که پس از پست کردن یک آلبوم عکس در اینستاگرام، قصد حذف کردن برخی از اسلایدهای آن را داشته باشید. همانطور که می دانید یکی از قابلیت های بسیار عالی اینستاگرام ساخت آلبوم عکس و یا ویدیو است. به این صورت که شما می توانید تا ۱۰ اسلاید عکس را در قالب یک پست در اینستاگرام خود منتشر کنید. تا چند ماه قبل امکان حذف برخی از این اسلایدها وجود نداشت و در صورتی که شما از پست کردن یک یا چند اسلاید پشیمان می شدید، مجور بودید تا کل پست را یکجا حذف کنید. اما از سال ۱۴۰۰ در ابتدا در سیستم عامل iOS و سپس در سیستم عامل آندروید قابلیت حذف یکی از چند اسلاید در آلبوم عکس اینستاگرام فراهم آمد. ما در ادامه این مقاله در مورد چگونگی حذف عکس از آلبوم پست های اینستاگرام صحبت کرده ایم. بنابراین اگر می ‌خواهید به یکی از اسلایدهای پست خود را حذف کنید و نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید حتما به ادامه این مقاله مراجعه کنید.

چگونه یک اسلاید را از پست‌ های آلبومی اینستاگرام حذف کنیم؟

امکان حذف عکس از اسلاید در اینستاگرام فراهم می شود

در آبان ماه سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۰ مدیرعامل اینستاگرام با انتشار ویدیویی اظهار داشت که قابلیت حذف اسلاید در اینستاگرام فراهم آمده است. این قابلیت در گذشته در اینستاگرام فراهم نبود و کسانی که پست ‌های چند اسلایدی منتشر می کردند نمی توانستند یک اسلاید، دو اسلاید، و یا اسلاید های بیشتر را حذف کنند. اما اکنون این قابلیت برای تمامی سیستم عامل ها فراهم شده است. البته همانطور که قبلا هم گفته ایم در ابتدا این قابلیت برای سیستم عامل های iOS فراهم شده بود. اما پس از گذشته مدت زمان محدودی، این قابلیت به سیستم عامل های اندروید نیز اضافه شد. اگرچه که قابلیت حذف اسلاید در اینستاگرام در تمام سیستم عامل ها فراهم آمده است، اما قابلیت تغییر ترتیب اسلاید ها هنوز فراهم نیست و شما تنها می توانید یک اسلاید را از پست خود حذف نمایید و قادر به تغییر ترتیب آن ها نیستید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
اسم افکت های معروف اینستاگرام

یکی دیگر از نکاتی که باید آن را مد نظر داشته باشید این است که امکان حذف اسلاید در پست های دو اسلایدی فراهم نشده است، و شما تنها می توانید اسلاید را در پست هایی که بیش از دو ورق و یا به عبارتی بیش از دو اسلاید دارند حذف کنید. این آپشن یکی از نیاز های لازم و ضروری برای اینستاگرام بوده است که بسیاری از کاربران همیشه به دلیل نبود آن با مشکل مواجه می شدند. در بسیاری از مواقع افراد هنگام پست کردن یک سری از عکس ها اگر قصد حذف یکی از آن ها را داشتند مجبور بودند کل پست را حذف کنند. این قابلیت واقعا در اینستاگرام و در بین کاربران نیاز بود و بالاخره پس از مدت های طولانی به اینستاگرام افزوده شد. به همین جهت نیز مدیرعامل اینستاگرام هنگامی که در یک ویدیو ضبط شده اعلام کرد که این قابلیت به اینستاگرام اضافه شده است، از یک کلمه سرانجام استفاده نمود. در واقع خود مدیرعامل اینستاگرام هم می ‌دانست که این آپشن و یا به عبارتی این گزینه برای کاربران بسیار لازم است و جای آن در اپلیکیشن اینستاگرام خالی است. اما اینکه چرا انقدر دیر به فکر افزودن این قابلیت به اینستاگرام افتاده اند جای بحث و گفت‌وگو دارد. در هر صورت امروزه دیگر قابلیت حذف و اصلاح در اینستاگرام فراهم آمده است و افراد هم در سیستم عامل های iOS و هم در سیستم عامل اندروید می توانند به راحتی و بدون هیچ گونه دردسر عکس های مورد نظر خود را در آلبوم پست شده در اینستاگرام حذف کنند.

امکان حذف عکس از اسلاید در اینستاگرام فراهم می شود

چگونه می توان یک عکس را از میان اسلایدهای آلبوم اینستاگرام پاک کرد؟

ساخت آلبوم عکس در اینستاگرام یکی از قابلیت های جذاب است که شما هم به منظور جذابیت پیج شخصی و هم به منظور جذابیت صفحه رسمی و یا تجاری خود می توانید از آن استفاده کنید. یکی از کاربردهای اصلی این صفحه این است که شما می توانید به صورت متوالی محصولات خود را معرفی نمایید و یا اینکه به صورت کاملا جذاب یک عکس را در تکه های مختلف در یک پست درج کنید تا توجه مخاطب به صفحه شما بیشتر جلب شود. هر چقدر که محتوا و تصاویر پست شده توسط شما جذاب تر و جالب توجه تر باشند، مخاطب را در صفحه شما بیشتر نگه خواهند داشت.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بنابراین پست های چند اسلایدی و یا به عبارتی چند صفحه ای گزینه ای بسیار مناسب و عالی برای جلب مخاطبین و فالوور ها به سمت صفحه اینستاگرامی شما هستند. البته شما نه تنها می ‌تواند چند عکس متوالی را به صورت یک آلبوم پست کنید، بلکه این قابلیت برای ویدیو هم فعال است. شما می توانید ده ویدیو یک دقیقه ای را به صورت متوالی و پشت سر هم در اینستاگرام خود آپلود کنید:

  • اگر شما هم قصد حذف اسلاید در پست اینستاگرام را دارید، باید در مرحله اول پست شما بیش از دو اسلاید داشته باشد وگرنه امکان حذف اسلاید برای شما وجود نخواهد داشت.
  • در قدم دوم به داخل اکانت خود وارد شده و صفحه پروفایل خود را باز کنید. سپس به پست مورد نظر مراجعه نموده و قسمت سه نقطه بالای آن را لمس کنید.
  • دقت داشته باشید که پس از انتخاب سه نقطه به هیچ عنوان گزینه حذف و یا گزینه Delete را انتخاب نکنید. زیرا این گزینه کل پست شما را حذف خواهد کرد.
  • برای اینکه یک اسلاید را حذف کنید باید گزینه ویرایش و یا Edit را انتخاب کنید.
  • پس از اینکه گزینه ویرایش را انتخاب کردید در داخل خود پست، بر روی عکس ها در قسمت چپ و گوشه بالای عکس یک آیکون سطل زباله را مشاهده خواهید نمود.
  • در نهایت برای پاک کردن آن اسلاید آیکون سطل زباله را لمس کنید.
  • پس از لمس آیکون سطل زباله، اینستاگرام از شما می ‌پرسد که آیا تمایل دارید عکس مورد نظر را حذف کنید یا خیر؟ و شما با تایید این گزینه عکس و یا اسلاید پست خود را حذف خواهید نمود. همانطور که قبلا هم گفته ایم امکان تغییر ترتیب در اسلایدها وجود ندارد، اما شما می توانید به راحتی یکی از آن ها را طبق دستور ارائه شده حذف نمایید.
نوشتن دیدگاه