اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی در برخی از موارد ممکن است با مشکلات مختلف روبرو شود که یکی از آنها ارسال نشدن عکس در دایرکت اینستاگرام است. زمانی که افراد با این مشکل مواجه می شوند یکی از مهمترین سوالات برای آنها این است که این مشکل به چه دلیلی پیش آمده است؟ در این مقاله قصد داریم به دلایل ارسال نشدن عکس در دایرکت اینستاگرام بپردازیم. اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید در این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل عدم ارسال عکس در اینستاگرام

عدم ارسال عکس در اینستاگرام دلایل مختلفی دارد که برخی از آنها موارد زیر هستند:

۱. مشکل اینترنت

یکی از شایع‌ترین مشکلات برای عدم ارسال عکس در اینستاگرام مشکل اینترنت است. در برخی از موارد اینترنت آنقدر ضعیف است که عکس برای فرد مورد نظر ارسال نمی شود و یا در برخی از موارد ممکن است به صورت کامل اینترنت قطع شده باشد. زمانی که شما با مشکل ارسال نشدن عکس در دایرکت اینستاگرام روبه‌رو می‌شوید در مرحله اول باید این مشکل را بررسی کنید و سپس به سراغ مشکلات دیگر بروید.

۲. عدم دسترسی اینستاگرام به گالری

در برخی از موارد شما می خواهید در اینستاگرام از گالری، عکس برای طرف مقابل ارسال کنید در حالی که اجازه دسترسی به گالری توسط شما برای اینستاگرام ارسال نشده است. در این گونه موارد باید تنظیمات لازم را در گوشی همراه خود انجام دهید و سپس مجددا اقدام به فرستادن عکس کنید. در اکثر موارد اینستاگرام برای دسترسی به گالری از شما اجازه می گیرد که با فشار دادن دکمه اجازه دادن می توانید به راحتی به اطلاعات گالری از اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.

دلایل عدم ارسال عکس در اینستاگرام

۳. بالا بودن حجم عکس

در برخی از موارد مهم ترین دلیل عدم ارسال عکس در دایرکت بالا بودن حجم عکس است. عکس هایی که حجم زیادی دارند به مدت زمان بسیار زیادی برای ارسال در دایرکت اینستاگرام نیاز دارند و یا در برخی از موارد ممکن است اصلاً در دایرکت ارسال نشوند. در این گونه موارد کاهش حجم عکس تا حدود زیادی می تواند کمک کننده باشد. برای کاهش حجم عکس می توان از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده کرد و یا با بهره گیری از برخی از سایت‌ها مانند سایت Compress JPEG حجم عکس را تا حدود زیادی کاهش دهید و مجدداً اقدام به ارسال عکس در دایرکت نمایید.

۴. آپدیت نبودن اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام به صورت مداوم با آخرین ورژن خود ارتقا پیدا نکند ممکن است برخی از قابلیت های آن از دست برود و یا ممکن است اینستاگرام اصلاً باز نشود. در این گونه موارد باید از گوگل پلی، اینستاگرام را به جدیدترین ورژن تغییر داد. با ارتقا دادن اینستاگرام مشکل عدم ارسال عکس در دایرکت ممکن است حل شود.

۵. درست نبودن تاریخ و ساعت گوشی

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن هایی است که به زمان و تاریخ دقیق حساس است و حساسیت زیادی به درست بودن تاریخ و ساعت نشان می دهد. در برخی از موارد ممکن است درست نبودن تاریخ و ساعت گوشی باعث شود نتوان عکسی را در دایرکت برای افراد دیگر ارسال نمود. اگر تاریخ و ساعت گوشی درست نباشد، اینستاگرام قابلیت فرستادن عکس در دایرکت توسط شما را محدود می کند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ربات تشخیص فالوور فیک اینستاگرام

دلایل عدم ارسال عکس در اینستاگرام

۶. پر بودن فضای گوشی

تلفن همراه شما فضای خاصی دارد و اگر فضای آن بیش از اندازه پر شود برخی از قابلیت های آن از بین می رود. برای مثال اگر یک تلفن همراه فضای داخلی ۱۶ گیگ داشته باشد، در صورت پر شدن بیش از نود درصد حجم حافظه داخلی، عملکرد تلفن همراه و برخی از اپلیکیشن های موجود روی آن تا حدود زیادی محدود می شود.

در این مورد باید دقت داشت که در اکثر تلفن های هوشمند زمانی که فضای داخلی محدود و پر می شود تلفن هوشمند به صورت خود به خود برای شما نوتیفیکیشنی ارسال می کند. برای ارسال عکس در دایرکت اینستاگرام بهتر است فضای داخلی تلفن همراه خود را در حدود ۲ گیگابایت خالی نگه دارید.

 ۷. محدود شدن اکانت

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی هوشمند در برخی از موارد ممکن است تشخیص دهد که شما برای افراد مزاحمت ایجاد کرده اید و به همین دلیل برخی از فعالیت های شما را محدود کند. این محدودیت ممکن است طی چند روز برای شما برداشته شود و یا ممکن است برای همیشه باقی بماند. برای مثال اگر شما با پیج اینستاگرامی خود به صورت مداوم ریپورت شده باشید، ممکن است توانایی ارسال عکس در دایرکت را برای همیشه از دست بدهید و یا ممکن است اینستاگرام تنها برای شما چند روز محدودیت در نظر بگیرد.

۸. به وجود آمدن مشکل منطقه ای در اینستاگرام

در برخی از موارد اینستاگرام در منطقه خاص دچار مشکل می شود. برای مثال اگر اینستاگرام در کشور ایران به مشکل بخورد افراد نمی توانند در ایران عکس های مختلف ارسال کنند. مشکل منطقه ای در اینستاگرام معمولاً طی چند ساعت رفع می‌شود اما اگر برای فرستادن عکس در دایرکت اینستاگرام عجله دارید، می توانید با تغییر آی پی و استفاده از فیلترشکن تا حدود زیادی مشکل خود را برطرف نمایید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
تنظیمات اینستاگرام برای افزایش فالوور

دلایل عدم ارسال عکس در اینستاگرام

۹. وجود مشکل در اینستاگرام شما

در برخی از موارد اپلیکیشن اینستاگرامی که روی گوشی همراه شما نصب شده است دچار مشکلات مختلفی می شود و به همین دلیل دیگر نمی تواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد. در این گونه موارد می توانید اپلیکیشن اینستاگرام را یک بار حذف کرده و دوباره نصب کنید. یکی دیگر از راه هایی که باعث از بین بردن مشکل در اینستاگرام می‌شود این است که از طریق کروم و یا سایر موتورهای جستجو به اینستاگرام وارد شوید و ارسال عکس در دایرکت را انجام دهید.

در انتها اگر هیچ یک از موارد بالا به شما کمکی نکرد، با تماس با پشتیبانی اینستاگرام می توانید مشکل خود را حل کنید و با استفاده از ایمیل و یا تماس تلفنی با پشتیبانی می توانید متوجه مشکل به وجود آمده در پیج اینستاگرامی خود شوید.

نوشتن دیدگاه