اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی است که امروزه در بین کسانی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند بسیار محبوب شده است. افراد از برنامه اینستاگرام با اهداف مختلفی از جمله ایجاد کسب و کار، تولید محتوای آموزشی، به اشتراک گذاشتن عکس های شخصی و… استفاده می کنند.

بسیاری از مواقع پیش می آید که پست یا استوری ای در اینستاگرام منتشر کنید که نخواهید یکی از فالوور هایتان آن را ببیند. برای این مواقع در آخرین ورژن های برنامه اینستاگرام، قابلیتی برای پنهان کردن عکسی که به اشتراک می گذارید از فالوورهای مورد نظر خودتان اضافه شده است.

درباره انجام دادن همین کار برای پست های اینستاگرام هنوز قابلیتی در این برنامه ارائه نشده است. برای اطلاع بیشتر از نحوه پنهان کردن عکس از افراد خاص در اینستاگرام در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

روش پنهان کردن پست اینستاگرام از یک نفر

همان طور که متوجه شدید برای مخفی کردن یک پست از افرادی خاص، فعلا هیچ قابلیتی وجود ندارد. با این حال راه های دیگری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگرچه راهی برای مخفی کردن پست از یک یا چند نفر هنوز امکان پذیر نیست اما شما می توانید پستتان را از تمامی فالوور های خود مخفی نگه دارید. این کار با قابلیت آرشیو پست اینستاگرام امکان پذیر است.

برای آرشیو کردن پست های خود در این برنامه ابتدا باید روی پست مورد نظر خود کلیک کنید سپس روی  سه نقطه در گوشه تصویر کلیک کرده و گزینه Archive را انتخاب کنید. بدین صورت پست شما آرشیو شده و از فالوورها مخفی می شود. شما می توانید هر زمان که خواستید دوباره آن پست را در صفحه خود به نمایش بگذارید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
درآمد اینستاگرام از کجاست؟

روش پنهان کردن پست اینستاگرام از یک نفر

روش معمول دیگری که برای نمایش داده نشدن پست یا استوری استفاده می شود قابلیت میوت کردن است. البته شما نمی توانید با استفاده از این قابلیت پست خود را از دیگران مخفی کنید؛ بلکه می توانید کاری کنید که پست های اکانتی که خود فالوو کرده اید برایتان دیگر نمایش داده نشود.

با کلیک کردن روی سه نقطه کنار پستی که برایتان نمایش داده می شود باید روی گزینه Mute کلیک کرده و انتخاب کنید که آیا می خواهید تنها پست های اکانت مورد نظر برایتان نمایش داده نشود یا پست و استوری آن اکانت همزمان برایتان مخفی شوند.

روش پنهان کردن استوری از یک نفر در اینستاگرام

برای مخفی کردن استوری های خود از کاربران دیگر راه ها و قابلیت های بیشتر و بهتری در اختیار دارید. یکی از راه های کاربردی پنهان کردن استوری خود از گروهی خاص، تشکیل دادن لیست close friends است.

با استفاده از این روش قادر خواهید بود تا اکانت های مورد نظر خود را انتخاب کنید تا استوری هایتان تنها برای آن گروه از اکانت ها نمایش داده شود. برای انجام این کار باید به تنظیمات برنامه مراجعه کنید، وارد قسمت تنظیمات استوری شوید و لیست مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در روش دوم می توانید افرادی را که نمی‌ خواهید استوری تان برای آنها نمایش داده شود را انتخاب کنید. بدین صورت که وارد اکانت آنها می شوید و با استفاده از گزینه سه نقطه در بالا سمت راست روی عبارت hide your story کلیک می کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام

روش پنهان کردن استوری از یک نفر در اینستاگرام

با استفاده از این قابلیت می توانید هر چند نفر را که خواستید انتخاب کرده تا استوری تان برای آنها نمایش داده نشود. در صورت نیاز برای اینکه دوباره استوری شما برای آن افراد نشان داده شود کافی است که از طریق همین روش و انتخاب گزینه unhide your story قابلیت مخفی کردن استوری را لغو کنید.

با رواج یافتن اشتراک گذاری محتواهای شخصی در فضای اینستاگرام، از بین رفتن حریم شخصی و افزایش تعداد فالوورها و بازدید کنندگان اکانت ها نیاز به قابلیتی که بتواند بازدیدکنندگان استوری یا پست را محدود کند بیشتر شده است.

هم اکنون با در اختیار داشتن دو قابلیت مربوط به مخفی کردن استوری می توانید به راحتی بازدید کنندگان استوری خود را کنترل کنید. اما برای محدود کردن بازدید کنندگان پست ها فعلا چاره ای جز کنترل فالوورها و آرشیو کردن پست نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه اینستاگرام می توانید با سایت فالوو با ما همراه باشید.

 

نوشتن دیدگاه