احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام

اینستاگرام که امروزه طرفدران زیادی دارد و نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می کند اپلیکیشن مفیدی است که در سال 2010 منتشر شده است. این برنامه، قابلیت های بسیاری دارد و توانسته خدمات ارزنده ای به کاربران خود ارائه بدهد. البته، نا گفته نماند که برنامه اینستاگرام تا به حال بار ها، به روز رسانی شده و تغییرات قابل ملاحظه ای در ساختار آن به وجود آمده است. به همین دلیل نیز کاربرانی که قصد استفاده از این برنامه را دارند حتماً باید الگوریتم ها و ساختار آن را به خوبی بشناسند و در مورد طرز استفاده از آن اطلاعات کافی داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانند از مزیت های این شبکه استفاده کنند و بدون شک در حین فعالیت در بستر آن، مشکلات زیادی برای آن ها پیش می آید.
از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ما قصد داریم در ادامه ضمن صحبت در مورد اینستا، به طور اختصاصی در مورد نحوه احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام نیز صحبت کنیم و تمام ابعاد این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیش تر با ساختار اینستا آشنا شوید و بتوانید از قابلیت های آن استفاده کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه در بیو اینستاگرام کمرنگ بنویسیم

احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام

احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام چیست؟

احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام، یک روش مطمئن است که برای حفاظت از اطلاعات کاربران طراحی شده است. این روش می تواند احتمال لو رفتن و هک شدن اطلاعات محرمانه اشخاص را کاهش بدهد و یک فضای امن برای آن ها خلق کند. البته بد نیست بدانید که برای فعال کردن این قابلیت، از روش های زیادی می توان استفاده کرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  1. پسورد های یک بار مصرف

    یکی از مهم ترین راه هایی که برای فعال کردن احراز هویت دو عاملی وجود دارد، استفاده از پسورد های موقتی و یک بار مصرف است. کاربران بعد از این که رمز اصلی خود را وارد می کنند و مرحله اول را پشت سر می گذارند باید با استفاده از اپلیکیشن های تأیید هویت، یک رمز یک بار مصرف برای خود بسازند و فرآیند احراز هویت خود را به اتمام برسانند.
  2. ایمیل و پیامک
    روش بعدی که اتفاقاً کاربرد زیادی هم دارد، استفاده از ایمیل و پیامک است. کاربرانی که این روش را فعال می کنند باید هنگامی که قصد ورود به حساب کاربری خود را دارند، شماره تلفن خود را نیز وارد کنند. آن گاه از طریق پیامک یا ایمیل، یک کد برای آن ها ارسال می شود که بعد از وارد کردن آن می توانند وارد حساب کاربری خود شوند و به اطلاعات مورد نیاز شان دسترسی پیدا کنند.
  3. پرسش های امنیتی
    طراحی پرسش های امنیتی یکی دیگر از روش هایی است که کاربران اینستا با استفاده از آن می توانند قابلیت احراز هویت دو عاملی را فعال کنند و از اطلاعات خود محافظت کنند. برای استفاده از این روش فقط کافی است که کاربران یک سری پرسش طراحی کنند و جواب آن ها را به طور دقیق مشخص کنند. با فعال کردن این گزینه، زمانی که فرد از مرحله اول عبور می کند، باید به پرسش ها پاسخ درست بدهد تا سیستم هویتش را تأیید کند و بتواند وارد پورتال خود بشود.
  4. مشخصه های زیستی
    روش دیگری که می تواند از اطلاعات خصوصی کاربران اینستا محافظت کند، استفاده از مشخصه های زیستی است. این روش خیلی مطمئن است چرا که کپی کردن اثر انگشت یا تقلید صدای انسان، به هیچ وجه کار آسانی نیست و طبیعتاً نمی توان سیستم هایی که چنین رمز هایی دارند را به سادگی هک کرد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام

احراز هویت دو عاملی در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

در حال حاضر خیلی از کاربران فضای مجازی و به خصوص اینستا، از روش احراز هویت دو عاملی استفاده می کنند. دلیل این امر نیز مزیت های بی شمار این روش است که مهم ترین آن ها به شرح ذیل است:

  • راه اندازی آسان

اولین مزیت روش احراز هویت دو عاملی، این است که با وجود این که در قیاس با سایر روش ها کارایی بهتری دارد و اجرای آن می تواند دسترسی افراد نا شناس به اطلاعات خصوصی کاربران را به طور قابل ملاحظه ای کاهش بدهد اما اصلاً ساختار پیچیده ای ندارد. به عبارت بهتر فعال کردن این روش امنیتی، به هیچ وجه کار سختی نیست و هر فردی که بخواهد به راحتی می تواند از آن استفاده کند.

  • امنیت بالا

مزیت دیگر روش احراز هویت دو عامله، این است که به گونه ای طراحی شده که با استفاده از آن می توان تمام راه های نفوذ افراد غریبه به حریم خصوصی کاربران فضای مجازی را مسدود کرد و امنیت آن ها را تأمین کرد.
تذکر: امروزه در دنیا، در کنار کسانی که در بستر اینستا فعالیت اقتصادی می کنند و به دنبال پیشرفت هستند متأسفانه کسانی هم وجود دارند که از این فضا سوء استفاده می کنند و مدام به دنبال راهی می گردند که به حریم خصوصی اشخاص نفوذ کنند و اطلاعات شان را بدزدند. به همین دلیل کاربران حتماً باید سعی کنند که با استفاده از به روز ترین روش های امنیتی از اطلاعات خود محافظت کنند و از دسترسی دیگران به اطلاعات شان جلوگیری کنند. این در حالی است که ساختار و الگوریتم های برنامه اینستا دائماً تغییر می کند و روش های جدید تر و بهتری، برای تأمین امنیت کاربران این برنامه طراحی می شود.
با این اوصاف مسلماً کسانی که در این مورد اطلاعات و مهارت کافی نداشته باشند، نمی توانند امنیت خود را تأمین کنند و در معرض حمله هکر ها قرار می گیرند. از این رو، توصیه ما به کسانی که از برنامه اینستاگرام استفاده می کنند این است که اگر روش های امنیتی را به خوبی نمی شناسند، به سایت فالو با ما مراجعه کنند و بسته های آموزشی که جهت معرفی بیش تر برنامه اینستا تهیه شده است را خریداری کنند. در این صورت می توانند با جدید ترین متد ها و تکنیک هایی که برای تأمین امنیت کاربران اینستا ارائه شده است، آشنا شوند و امنیت مورد نیاز خود را به بهترین وجه ممکن تأمین کنند.

 

نوشتن دیدگاه