سرور اصلی اینستاگرام کجاست

سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ یعنی درست دو سال پس از ملحق شدن اینستاگرام به فیس‌بوک، مهندسان اینستاگرام سرورهای این اپلیکیشن را از سرورهای خدمات وب آمازون به مرکز داده‌های فیس‌بوک انتقال دادند. با وجود این‌که فیس‌بوک چندین مرکز داده در سراسر اروپا و ایالات متحده دارد، اما در همین چند سال گذشته سرورهای اینستاگرام به مراکز داده ایالات متحده منتقل شدند. از دلایل اصلی جابه‌جایی سرورهای اینستاگرام به آن سوی اقیانوس را می‌توان در گسترش زیرساخت‌ها پیدا کرد. با رشد اینستاگرام در سال‌های اخیر، اینستاگرام به این نقطه رسید که باید به فکر استفاده از دیگر مراکز داده فیس‌بوک در اروپا باشد. استفاده از این مراکز داده به معنی سرعت بیشتر اینستاگرام و دسترسی ساده‌تر اروپایی‌ها و در پی آن افزایش تجربه کاربری بهتر در اینستاگرام است. حادثه‌ای که در سال ۲۰۱۲ برای اینستاگرام رخ داد، باعث شد اینستاگرام در سال ۲۰۱۵ سرورهای خود را از یک مرکز داده به سه مرکز داده افزایش دهد. این حادثه که در واقع طوفان بزرگ ویرجینیا بود، آسیب فراوانی را به سرورهای اینستاگرام وارد کرد. مایک کریگر، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیان‌گذاران اینستاگرام، اطلاعاتی را در زمینه طوفان عظیم ویرجینیا منتشر کرد. به گفته کریگر تیم کوچک اینستاگرام در آن سال نزدیک به ۳۶ سال تلاش بی‌وقفه توانست سرورهای اینستاگرام را بازسازی کنند. این تجربه باعث شد که تیم مهندسان اینستاگرام برای جلوگیری از خسارات وارده تصمیم به جابه‌جایی سرورهای این شرکت بزرگ کنند. در این مطلب از فالوو با ما به بررسی اینستاگرام و سرور های آن می پردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سرور اصلی اینستاگرام کجاست

همه چیز در مورد اینستاگرام

اینستاگرام یک اپلیکیشن یا برنامه رسانه اجتماعی است. اینستاگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌سازد تا عکس‌ها و فیلم‌های خود را با دوستان و دیگر کاربران اینستاگرام به اشتراک بگذارند، بر روی ویدئوها زیرنویس قرار دهند، به وسیله فیلترها تصاویر را ویرایش کنند، تنظیمات تصاویر را تغییر دهند، با کاربران دیگر تعامل داشته باشند و از محتوای سرگرم کننده و آموزنده این اپلیکیشن کاربردی نهایت استفاده را ببرند. اینستاگرام مانند برنامه‌های محبوب دیگر به شما اجازه می‌دهد کاربران مورد علاقه خود را دنبال کنید، افراد را به راحتی آنفالو و بلاک کنید و حتی آن‌ها را میوت کنید. فیدی که در صفحه اصلی شما قرار دارد پست‌های افرادی که فالوو می‌کنید را برای شما به نمایش می‌گذارد. در این قسمت شما می‌توانید پست‌ها را لایک کنید، برای آنها کامنت بگذارید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه عکس‌ها و ویدئوهایی که می‌توانید آن‌ها را به صورت پست برای همیشه در صفحه اینستاگرام خود داشته باشید، می‌توانید با انتشار استوری حس و حال لحظه‌ای خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. با وجود این‌که استوری‌های اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت در حساب کاربری شما بایگانی می‌شوند، شما می‌توانید استوری‌ها را برای کاربرهای دیگر ارسال کنید و حتی آن‌ها را به صورت پست برای همیشه در صفحه حساب کاربری‌تان داشته باشید. البته این‌ها تمامی امکانات اینستاگرام نیستند. ویژگی‌هایی نظیر IGTV و Reels اینستاگرام با فراهم سازی امکان انتشار ویدئوهای کوتاه خلاقانه رقیب اصلی TikTok شده‌ است. برای استفاده از این اپلیکیشن کاربردی و جذاب می‌توانید از دو روش استفاده کنید. در روش اول تنها کافی است اپلیکیشن را دانلود کنید و برای ورود و استفاده از آن یک حساب کاربری ایجاد کنید. در روش دوم می‌توانید از طریق کامپیوتر شخصی و یا تبلت وارد وب‌سایت اینستاگرام شوید و حساب کاربری خود را بسازید. شما می‌توانید حساب کاربری اینستاگرام خود را به دو صورت خصوصی و عمومی تنظیم کنید. اگر حساب شما خصوصی و پرایوت باشد، تنها افرادی که پس از ارسال درخواست فالو شما را فالو می‌کنند، می‌توانند محتوای صفحه اینستاگرام شما را مشاهده کنند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ورود به اینستاگرام فارسی از طریق گوگل

اگر حساب شما عمومی و پابلیک باشد، تمامی کاربران اینستاگرام می‌توانند شما را فالوو کنند و محتوای شما را ببینید. لازم به ذکر است وقتی پیج شما باز است، دسترسی محتوای شما برای افرادی که شما را فالو نمی‌کنند نیز امکان‌پذیر است. هنگامی که شما حساب‌های کاربری دیگر را در اینستاگرام فالو می‌کنید، در صورتی که وارد Home یا خانه شوید می‌توانید پست‌ها، IGTV و به تازگی Reels آنها را مشاهده کنید. بالای صفحه نیز می‌توانید بر روی دایره‌هایی که تصاویر پروفایل کاربران دیگر قرار دارد ضربه بزنید و استوری‌های آن‌ها را مشاهده کنید. شما تنها در صورتی می‌توانید پست‌ها و استوری‌های افراد دیگر را برای دیگران ارسال کنید که حساب کاربری آنها پابلیک باشد و یا دوست مشترک شما و فردی باشد که قصد ارسال محتوا را برای وی دارید. شما می توانید با ضربه زدن بر روی فلشی که در قسمت بالای سمت راست صفحه قرار دارد، وارد صفحه پیام‌ها شوید. برای ارسال پیام لازم است در این قسمت نام کاربر مورد نظر را جستجو کنید، همچنین می‌توانید وارد صفحه فرد مورد نظر شوید و بر روی message ضربه بزنید.

همه چیز در مورد اینستاگرام

جالب است بدانید که اینستاگرام این مکان را برای کاربرانش فراهم کرده است که با ایجاد چت‌روم بتوانند به صورت گروهی با یکدیگر صحبت کنند و محتوای این اپلیکیشن را برای یکدیگر ارسال کنند. از دیگر امکانات اینستاگرام می‌توان تگ کردن افراد در پست‌های و استوری‌های، همکاری با حساب‌های کاربری دیگر و برگزاری لایو، اشاره کرد. فیلترهای جذاب، افزودن موسیقی و متن بر روی تصاویر از دیگر امکانات شگفت انگیز اینستاگرام هستند. در حالی که بسیاری از کاربران به دنبال مشاهده محتوای آموزنده و سرگرم‌ کننده وارد اینستاگرام می‌شوند، عده دیگری با هدف افزایش فالوورهای خود به دنبال درآمدزایی و رونق کسب و کار خود هستند. 

سرور های اینستاگرام

سرور های اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. فرقی نمی‌کند که یک اینفلوئنسر موفق باشید یا یک عاشق عکاسی و یا یک کاربر که به دنبال اشتراک گذاری حس و حال روزمره خود در رسانه‌های اجتماعی است، اگر به هر دلیلی از این اپلیکشین کاربردی استفاده می‌کنید شاید برای شما ین سوال پیش آمده باشد که سرور اینستاگرام کجاست؟ در حال حاضر سرورهای اینستاگرام در مراکز متعدد داده در سراسر ایالات متحده و اروپا در حال فعالیت هستند و این امکان را برای زیرساخت‌ها فراهم کرده‌اند تا در صورت بروز هر گونه حادثه طبیعی و مشکلات فنی به هیچ عنوان اپلیکیشن دچار مشکل نشود و به راحتی در سراسر دنیا کار کند، علاوه بر این فیس بوک با خاموش کردن مراکز داده‌ خود در ساعات اوج مصرف به دنبال آزمایش کردن قدرت سرورهای دیگرش در سراسر جهان است.

نوشتن دیدگاه