چگونه وضعیت اینستا را حذف کنیم

استوری اینستاگرام یکی از پرطرف‌دارترین بخش‌های این پلتفرم محبوب است. وجود تعداد بی‌شمار فیلترهای جذاب تصحیح رنگ و نور و فیلترهای زیبایی حاکی از آن است که بسیاری از کاربران اینستاگرام برای ثبت لحظات خود در استوری اینستاگرام زمان بیشتری را نسبت به ایجاد یک پست می‌گذارند. علاوه بر این، اینستاگرام نیز با مشاهده محبوبیت استوری طی چند روز گذشته زمان استوری‌ها را از 15 ثانیه به 60 ثانیه افزایش داده است. یکی از اصلی‌ترین تفاوت استوری و پست را می‌توان در حذف شدن خودکار استوری را دانست. هر استوری 24 ساعت بعد به صورت خودکار حذف شده و در قسمت بایگانی ذخیره می‌شود. با اینکه استوری‌ها زمان محدودی به نمایش گذاشته می‌شوند، ممکن است شما بنا به دلایلی به دنبال حذف تعدادی از آنها باشید. با توجه به این موضوع که کاربران اینستاگرام با سرعت بیشتری می‌توانند به استوری‌های شما دسترسی پیدا کنند، به شما پیشنهاد می‌کنیم زمان را از دست ندهید و به کمک این پست استوری اینستا را حذف کنید.

چگونه استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟

اگر از کاربران قدیمی اینستاگرام باشید به خوبی میدانید که این برنامه بسیار کاربردی و ساده است، به طوری که استفاده از پیچیده‌ترین امکاناتش نیز نیاز به هیچ‌گونه تخصصی ندارد. در زمان ایجاد استوری به دلیل اینکه هیچ پیش نویسی در اختیارتان قرار نمی‌گیرد و شما با یک کلیک محتوای مورد نظر را با فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارید، احتمال اینکه اشتباهاتی نظیر اشتباهات املایی، استفاده از گیف نامناسب و موارد دیگر در استوری‌تان وجود داشته باشد بسیار زیاد است. پاک کردن استوری اینستاگرام نیز مانند دیگر قابلیت‌های این پلتفرم دوست داشتنی بسیار آسان است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چه کسانی بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارند

چگونه استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟

اگر برایتان این سؤال پیش آمده است که چگونه استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟ تنها کافی است اپلیکیشن را باز کنید و از مراحلی زیر پیروی کنید:

  • استوری را در اینستاگرام باز کنید.
  • بر روی سه نقطه‌ای که در سمت راست پایین صفحه قرار دارد ضربه بزنید.
  • گزینه Delete را انتخاب کرده و مجدد Delete را بفشارید.

در حال حاضر استوری شما حذف شده است اما بهتر است بدانید استوری حذف شده در قسمت بایگانی ذخیره شده است و شما می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر قصد دارید استوری را به طور کامل حذف کنید لازم است وارد آرشیو یا بایگانی شوید. برای ورود به بایگانی باید وارد صفحه پروفایلتان شوید. سپس بر روی سه خط افقی که بالای سمت راست قرار دارد ضربه بزنید. گزینه تایمر یا آرشیو را انتخاب کنید و وارد بایگانی شوید. استوری مورد نظر را انتخاب کنید و بعد از باز شدن استوری بر روی سه نقطه‌ای که در قسمت پایین سمت راست قرار دارند ضربه بزنید. گزینه delete را بفشارید و استوری مورد نظر را از آرشیو حذف کنید. توجه داشته باشید که در صورت پاک کردن استوری از بایگانی دیگر به هیچ عنوان به آن دسترسی نخواهید داشت.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
نحوه گذاشتن فیلم طولانی در استوری اینستاگرام

مخفی کردن استوری اینستاگرام و حذف استوری از اینستاگرام

مخفی کردن استوری اینستاگرام و حذف استوری از اینستاگرام

زمانی که یک استوری را منتشر می‌کنیم تمامی فالوورها می‌توانند محتوای استوری ما را مشاهده کنند. اما ممکن است برای حفظ حریم خصوصی دوست نداشته باشیم همه فالوورها بتوانند استوری ما را تماشا کنند. ممکن است این موضوع باعث بشود که از انتشار استوری پشیمان شویم و لحظات زیبای خود را ثبت نکنیم. اگر شما هم مانند ما فالوورهای غیر صمیمی دارید که قصد ندارید از لحظات خصوصی‌تر شما اطلاع داشته باشند، می‌توانید با مخفی کردن استوری اینستاگرام محتوای مورد نظر را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید. برای مخفی کردن استوری می‌توانید از چند روش مختلف استفاده کنید. با فالو با ما همراه باشید و بهترین روش مخفی کردن استوری اینستاگرام و حذف استوری از اینستاگرام را یاد بگیرید.
به طور کلی، افرادی که در گروه فالوورهای شما قرار دارند اما استوری‌های شما از آنها مخفی شده است، به هیچ عنوان از این ترفند شما مطلع نخواهند شد. پس جای نگرانی نیست و با خیال آسوده می‌توانید برای مخفی کردن استوری اقدام کنید.

  • برای مخفی کردن استوری اینستاگرام ابتدا وارد اپلیکیشن و سپس وارد تنظیمات شوید.
  • فالوور مورد نظر را پیدا کنید و وارد پروفایلش شوید
  • بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست که بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید. این گزینه در آی او اس به شكل خورشید یا چرخ دنده است.
  • از میان گزینه‌ها گزینه Hide Your Story را انتخاب کنید.

مخفی کردن استوری اینستاگرام و حذف استوری از اینستاگرام

اگر بعد از مدتی قصد داشتید وضعیت فالوور را به حالت قبل برگردانید، تنها کافی است تمامی مراحل را دوباره طی کنید و بر روی گزینه Unhide your Story کلیک کنید. در این حالت فرد مورد نظر می‌تواند استوری‌های شما را مشاهده کنید. روش دیگر مخفی کردن استوری اینستا نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • وارد پروفایل خود شوید و سه خط بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • وارد بخش تنظیمات و پس از آن Story Setting شوید.
  • سپس گزینه Hide story From را انتخاب کنید.
  • هم اکنون یک لیست از فالوورهای شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید با لمس دایره‌ای که در كنار هر یک از فالوورها قرار دارد و تیك زدن آنها استوری‌های خود را برای آن فرد انجام خواهد شد.
  • اگر نام کاربر مورد نظرتان را در لیست مشاهده نکردید می‌توانید در قسمت جستجو نام کاربر را وارد کنید.

توجه داشته باشید که با این ترفند تمامی استوری‌های شما از فالوور مورد نظر مخفی می‌شود، اما ممکن است شما به دنبال این باشید که برخی از استوری‌های شما را نتواند مشاهده کند. با توجه به ویژگی نه چندان جدیدی که اینستاگرام در دسترس کاربرانش قرار داده است، شما می‌توانید با تعریف یک گروه دوستی مورد اعتماد و صمیمی، استوری‌های خود را فقط برای آنها قابل مشاهده کنید.

مخفی کردن استوری اینستاگرام و حذف استوری از اینستاگرام

شما همچنین می‌توانید این گروه دوستی را بزرگ‌تر کنید و افراد دیگری را از فالوورهای خود به این گروه اضافه کنید. برای ایجاد Close friends list لازم است از مراحل زیر پیروی کنید:

  • وارد پروفایل اینستاگرامتان شوید.
  • بر روی سه خط افقی‌ای که سمت راست بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید.
  • گزینه Close Friends را انتخاب کنید.
  • با لمس گزینه add افراد مورد نظرتان را به لیست گروه دوستی اضافه کنید.
  • اگر اسم فرد مورد نظر را مشاهده نمی‌کنید می‌توانید از گزینه جستجو استفاده کنید. برای این کار کافی است نام فرد و یا username او را جستجو کنید.
  • در آخر نیز گزینه Close Friends را انتخاب کنید.

با بازدید از وب‌سایت فالو با ما از آخرین ترفندهای اینستاگرام اطلاعات کسب کنید و پیج شخصی یا تجاری خود مثل یک حرفه‌ای مدیریت کنید.

نوشتن دیدگاه