چگونه خود را در اینستاگرام مخفی کنیم

هر پلتفرم و اپلیکیشنی به طور پیش فرض دارای قابلیت های خاصی است. اینستاگرام نیز از این قائده مستثنی نیست. یکی از ویژگی هایی که برای تمام کاربران اینستا به طور خودکار فعال می شود، نشان دادن وضعیت آنلاین و یا آفلاین بودن است. به این صورت که در بخش دایرکت و در لیست پیغام ها افرادی که در کنار عکس آنها یک دایره سبز رنگ وجود دارد آنلاین هستند و دیگران آفلاین. همچنین در صورت خاموش بودن چراغ سبز یک عدد در کنار نام فرد نمایش داده می شود که مشخص کننده زمان آخرین حضور فرد در فضای اینستاگرام است. این خصوصیت اگر چه در بسیاری از مواقع مفید واقع می شود اما همیشه هم به درد بخور نیست. چرا که کاربران گاهی تمایل ندارند که دیگران بدانند که آنها در یک لحظه به خصوص آنلاین هستند و یا نه. لذا چنانچه کاربری تمایل به حفظ این ویژگی را نداشته باشد می تواند با استفاده از تنظیمات خاصی آن را غیر فعال نماید. البته در صورتیکه این کار را انجام دهید، اینستاگرام از دادن اطلاعات آنلاین و یا آفلاین بودن دیگر کاربران نیز به شما جلوگیری می کند. یعنی شما نیز نمی توانید وضعیت فعالیت دیگران را مشاهده کنید. در ادامه راهکار مخفی کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام را معرفی می کنیم.

مخفی کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام

اگر شما هم دوست ندارید که فالوورهای شما در اینستاگرام از زمان های فعالیت شما در این محیط مطلع شوند می توانید با اجرای گام به گام مراحل زیر این قابلیت را حذف نمایید.

  • برای بهتر انجام شدن کار حذف قابلیت لست سین لازم است، ابتدا اپلیکیشن خود را به آخرین ورژن موجود به روز رسانی کنید.
  • پس از اجرای تمام و کمال مرحله قبل باید برنامه را باز کرده و وارد پروفایل اختصاصی خود شوید.
  • حال باید منوی آپشن را با زدن آیتم سه نقطه باز کنید.
  • با استفاده از اسکرول کردن گزینه Show Activity Status را در این منو پیدا کنید.
  • حال باید این گزینه را با استفاده از دکمه ای که در مقابل آن وجود دارد غیر فعال کنید. کافی است آیکون را لمس کرده و آن را خاموش کنید.
  • همچنین در صورتیکه در گوشی شما به جای سه نقطه آیتم سه خط در دسترس باشد باید گام های زیر را پیگیری نمایید.
  • ابتدا با زدن سه خط گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • انتخاب گزینه Privacy در صفحه ای که نمایش داده می شود گام بعدی است که باید صورت گیرد.
  • در پنجره جدید گزینه Activity Status انتخاب می شود.
  • حال با انتخاب Show Activity Status و خاموش کردن آن از طریق دکمه مربوطه، وضعیت فعالیت شما نامشخص می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

مخفی کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام

 

مخفی کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام برای یک فرد خاص

در روش های ذکر شده، وضعیت فعالیت برای کلیه کاربران اینستاگرام مخفی می شود. اما گاهی لازم داریم که این تنظیمات را فقط برای یک نفر خاص پیاده کنیم. در این حالت باید از قابلیت دیگری که در اینستاگرام وجود دارد یعنی restrict account بهره بگیریم. این ویژگی علاوه بر مخفی کردن لست سین برای یک فرد، محدودیت های دیگری را نیز ایجاد می کند. به عنوان مثال کامنت های ارسالی از طرف فردی که restrict شده است، برای دیگر فالوورها قابل نمایش نخواهد بود. لذا این آیتم در مواقعی که کاربری از کامنت های نامناسب استفاده می کند نیز کاربری خواهد داشت. حسن این قابلیت در این است که فردی که رستریکت شده است خودش متوجه نمی شود که کامنت ارسالی او خوانده شده است یا خیر.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
درآمد اینستاگرام از کجاست؟

مخفی کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام برای یک فرد خاص

برای اجرای تنظیمات مربوط به restrict account باید گام های زیر را اجرا کنید.

  • ابتدا باید اینستاگرام را به روز رسانی کنید. این کار را با استفاده از آپ استور و یا اپل استور انجام دهید.
  • حال باید وارد پروفایل خود در اینستا و وارد صفحه Settings شوید. این کار را با استفاده از آیکن سه خط انجام دهید.
  • انتخاب بعدی گزینه Privacy در صفحه جدید است.
  • گزینش Restricted Accounts.
  • اینستاگرام در این لحظه پیغام خاصی برای شما ارسال می کند و توضیحات لازم را در مورد این ویژگی ارائه می دهد. در پایان توضیحات گزینه Continue نمایش داده می شود که باید توسط کاربر انتخاب شود تا فرآیند رستریکت ادامه پیدا کند.
  • در کادر لود شده باید نام کاربری اکانت مورد نظر نوشته شود. همچنین می توان با یافتن نام کاربر در لیست اکانت ها و زدن گزینه restrict، این قابلیت را برای وی فعال کرد.

برای دریافت آموزش های بیشتر درمورد تکنیک های اینستاگرام و راهکارهای گسترش کسب و کار در این پلتفرم، به بلاگ وبسایت فالو با ما مراجعه فرمایید.

 

نوشتن دیدگاه