کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

امروزه بسیاری از مردم ساعت های طولانی را در رسانه های اجتماعی می گذرانند. تعداد زیادی از کسب و کارها نیز به سمت اینترنتی شدن و جذب مشتریان بیشتر پیش می روند. اما آیا همه افراد با فعالیت در این عرصه سهم خود را دریافت می کنند؟ یکی از بخش های مهم برای فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف ازجمله اینستاگرام کال تو اکشن است. در واقع تکنیک های مختلفی برای داشتن یک پیج اینستاگرام موفق وجود دارد. برای مثال اگر از کال تو اکشن اینستاگرام به درستی استفاده کنید، مخاطبان خود را به مشتریان وفادار و همیشگی تبدیل می سازید.
شما برای موفق شدن در اینستاگرام باید استراتژی های مربوط به آن را دنبال کرده و از قوانین آن پیروی کنید. همچنین آشنایی با الگوریتم های مهم این شبکه اجتماعی به شما در برتری جستن از رقبا یاری می رساند. در این مطلب از فالو با ما قصد داریم که شما را با کال تو اکشن و نحوه استفاده از آن آشنا می کنیم.
لازم به ذکر است که با تبلیغات در اینستاگرام برند شما به دیگران معرفی می شود. اگر شما نیز به دنبال برندسازی و کسب درآمد بیشتر هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

کال تو اکشن یعنی چه؟

آیا می دانید که کال تو اکشن (Call To Action) یا به اختصار CTA به چه معنا است؟ در حقیقت به دعوتی که شما از مخاطب خود برای انجام کاری می کنید، کال تو اکشن گفته می شود.
البته کال تو اکشن الزاما به معنی وجود یک دکمه گرافیکی نیست که قابلیت کلیک و ارجاع به سایت داشته باشد. CTA می تواند یک جمله ساده، تصویری جذاب و هشتگ در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید که در اینستاگرام نباید برای جذب مخاطب فقط تصاویر جذاب و زیبا را به اشتراک بگذارید.
شما اگر می خواهید که مشتریان هدف خود را پیدا کرده و با آن ها تعامل کنید، مهمترین اقدام کال تو اکشن است. در واقع شما باید مخاطب خود را به انجام عملی ترغیب سازید که در ذهن خود در نظر دارید. حتما این سوال برایتان مطرح می شود که چرا به این اندازه روی این مسئله تاکید می گردد؟ باید گفت که تا شما از مخاطب خود درخواست انجام کاری را نداشته باشید، چرا باید عملی را انجام دهد؟

چگونه از کال تو اکشن اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینستاگرام بستری را برای شما فراهم می سازد که در آن بتوانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید. این شبکه اجتماعی در بخش های مختلف خود امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از تمام این قابلیت ها برای دعوت مخاطبان خود به انجام عملی خاص بهره ببرید. بهتر است که از موارد زیر برای دعوت به اقدام کاری از مشتریان خود استفاده کنید:

  • بیو اینستاگرام.
  • کپشن پست ها.
  • استوری اینستاگرام.
  • تبلیغات در این شبکه اجتماعی.
  • همکاری با اینفلوئنسرها.
  • پخش ویدیوهای طولانی یا IGTV.
  • لایو اینستاگرام.
  • ریلز (Reels) اینستاگرام.

اگر شما از تمام امکانات ارائه شده در این شبکه اجتماعی استفاده کنید، می توانید در افزایش فروش کسب و کار خود نیز موثر باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
رمز شکن اینستا

کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

مثال ها و نمونه هایی از کال تو اکشن اینستاگرام

یافتن یک کال تو اکشن اینستاگرام مناسب به اهداف کاری شما و شاخص های پیشرفت در نظر گرفته شده بستگی دارد. برای مثال ممکن است که یکی از معیارهای طراحی کال تو اکشن جذب فالوورهای بیشتر باشد. بنابراین در این شرایط شما می توانید از کاربران بخواهید در کپشن، دوستان خود را منشن کنند. در ادامه چند مثال و نمونه از دعوت به اقدام در این شبکه مجازی مطرح شده است.

کال تو اکشن در پروفایل حساب کاربری

اینستاگرام قابلیتی به نام Action button را در پروفایل حساب های کاربری فعال کرده است. با استفاده از این ویژگی می توانید راه های ارتباطی با مخاطب را در این قسمت وارد کرده و ثبت کنید. از این طریق مخاطبان را ترغیب می کنید که حداقل نگاهی به سایت یا کانال شما بیندازند. در نتیجه تعداد زیادی از این افراد حتما اقدام مورد نظر شما را انجام می دهند.
به یاد داشته باشید که برای فعال کردن دکمه تماس باید پروفایل شما بیزینسی باشد. سپس به قسمت ویرایش پروفایل رفته و گزینه Action button را بفشارید. در نهایت اقدامی که مد نظر شما است را انتخاب و گزینه Next را بزنید. برای فعالسازی هر یک از این گزینه ها باید آدرس اینترنتی وب سایت شریک تجاری خود را وارد کرده و روی گزینه Done کلیک کنید.

کال تو اکشن دکمه تماس

برخی اوقات یک تماس ساده کال تو اکشن اینستاگرام مورد نظر شما است. مخاطب از طریق این دکمه تماس می تواند با شما ارتباط برقرار کند و دیگر نیازی به جستجوی راه های تماس در وب سایت شما نیست.

کال تو اکشن موجود در کپشن پست ها

امروزه بسیاری از مردم برای پیدا کردن محصول و خدمات مورد نیاز خود از اینستاگرام استفاده می کنند. به همین دلیل اگر شما در پست های خود این قابلیت را فراهم سازید که آن ها بتوانند از سرویس های شما استفاده نمایند، بسیار مناسب است. برای این منظور می توانید شیوه و مسیر استفاده از خدمات خود را در کپشن پست های اینستاگرامی کسب و کارتان بنویسید.

کال تو اکشن استوری های اینستاگرامی

در حال حاضر این امکان فراهم شده است که بتوانید در استوری اینستاگرام خود لینک اضافه کنید. در استوری به مخاطبان خود توضیح دهید که چه خدمات، محصولات و تخفیف هایی را در آینده ارائه می دهید. سپس لینک وب سایت خود را در استوری درج کرده و مخاطب را به انجام عملی خاص ترغیب سازید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه از کلوز فرند دیگران خارج شویم؟

کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

کال تو اکشن ریلز، لایو و IGTV

ریلز، لایو و IGTV امکاناتی هستند که اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مخاطبان در دسترس شما قرار داده است. توصیه می شود که با این سه قابلیت به تولید محتوا اقدام کنید. از آنجایی که هر سه این موارد در قالب پست در اکانت اینستاگرام به نمایش در می آیند، می توانید کال تو اکشن مورد نظر خود را در قسمت کپشن بنویسید.

کال تو اکشن در قسمت بیو اینستاگرام

برای مثال قرار دادن لینک مورد نظر شما در قسمت بیو یکی از روش های کال تو اکشن اینستاگرام است. این لینک مخاطبان بسیاری را ترغیب می کند که به وب سایت شما مراجعه نمایند. همچنین نوشتن جمله های کوتاه و جذاب به همراه ایموجی های مرتبط و زیبا نیز در دعوت مخاطبان بسیار موثر هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به کال تو اکشن اینستاگرام می توانید با فالو با ما همراه باشید واز خدمات ما در این زمینه بهره ببرید.

نوشتن دیدگاه