ایمپرشن اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد و دیده شدن در این ازدحام هرگز کار آسانی نبوده و نخواهد بود. به همین دلیل است که ردیابی بازدیدها و تعاملات یک استراتژی کلیدی برای سنجش موفقیت بازاریابی اینستاگرام شما به شمار می‌رود. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد محتوای خود را دنبال کنید و بتوانید تنظیمات مورد نیاز را برای بهبود سطح تعامل خود اعمال کنید. اگر به دنبال درک بهتر میزان تعامل کاربران با پست‌های‌تان هستید و قصد دارید برای این کار از ایمپرشن اینستاگرام استفاده کنید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. با فالو با ما همراه باشید.
ایمپرشن اینستاگرام معیاری برای تعداد دفعاتی است که یک پست یا تبلیغ روی صفحه نمایش داده می‌شود. مهم نیست که همان شخص قبلی پست شما را چندین بار مشاهده کرده باشد، بلکه تعداد دفعات ارزشمند هستند. ایمپرشن اینستاگرام در حقیقت خط کشی برای اندازه‌گیری میزان دیده شدن پست شما است. شما می‌توانید با استفاده از ایمپرشن اینستاگرام به این نتیجه مهم دست پیدا کنید که آیا پست شما توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند، آیا پست شما توانسته است به دلیل محبوبیت در میان افراد مختلف به اشتراک گذاشته شود و ذخیره شود؟ چند مرتبه؟ اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از چنین قابلیتی برای اندازه گیری میزان تعامل کاربران با محتوای مختلف استفاده می‌کنند، اگرچه ممکن است از اسامی متفاوتی برخوردار باشند.

ایمپرشن اینستاگرام چیست؟

دلایل چک کردن ایمپرشن اینستاگرام

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، هر تعداد دفعه ای که پست یا استوری شما به مخاطبان نشان داده شود را ایمپرشن اینستاگرام می نامند. این اصطلاح اگر چه با دسترسی اشتباه گرفته می‌شود، اما تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که محتوای شما ممکن است دیده شود. اگر بازدیدهای اینستاگرام شما بیشتر از میزان دسترسی شما باشد، به این معنی است که مخاطبان شما چندین بار محتوای شما را مشاهده می‌کنند. هنگامی که بازایاب‌های دیجیتال مارکتینگ به سراغ اکانت اینستاگرام شما بیایند، علاوه بر اینکه برای افزایش فالوورهای شما تلاش می‌کنند، برای افزایش ایمپرشن پست‌های شما نیز استراتژی‌های منحصر به فردی را بکار می‌گیرند. در حقیقت، ایمپرشن اینستاگرام نشان دهنده میزان آگاهی از برند تجاری شما در میان کاربران اینستاگرام است و به همین دلیل چک کردن ایمپرشن اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی بخوردار است. از کجا می‌توان ایمپرشن اینستاگرام را چک کرد؟
برای مشاهده ایمپرشن اینستاگرام و همچنین سایر معیارهای مهم اکانت اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید و به پروفایل خود بروید
  • روی View Professional Dashboard در بالای نمایه اکانت خود کلیک کنید
  • روی See All Insights کلیک کنید

در این صفحه می‌توانید ایمپرشن اینستاگرام و همچنین حساب‌هایی که در 7 تا 30 روز گذشته محتوای شما را مشاهده کرده‌اند را چک کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
بهترین فیلتر های اینستا

دلایل چک کردن ایمپرشن اینستاگرام

افزایش ایمپرشن اینستاگرام

از زمانی که اینستاگرام به وسیله الگوریتم خاص خود شروع به مرتب‌سازی پست‌ها در فید کاربران کرد، بسیاری از بازاریابان دیجیتال مارکتینگ متوجه کاهش دسترسی و کاهش تعامل ارگانیک مشتری‌های خود با کاربران اینستاگرام شده‌اند. با این وجود شما می‌توانید با بهره‌مندی از استراتژی‌های مختص به ایمپرشن اینستاگرام و با افزایش این مشخصه کاربران بیشتری را مجذوب محتوای مورد نظر خود کنید.

  • زمان مناسب اشتراک گذاری پست‌ها را مشخص کنید: حتی اگر اینستاگرام از یک جدول زمانی الگوریتمی استفاده می‌کند، زمان‌های بهینه ارسال پست همچنان قابل شناسایی هستند؛ برای این کار لازم است ساعاتی که کاربران در حال مرور اینستاگرام هستند را مورد توجه قرار دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از HeatMap اینستاگرام استفاده کنید و بر اساس صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، ساعت‌های بهینه انتشار مطالب را تعیین کنید. اگر از پروفایل تجاری اینستاگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید Insights اینستاگرام خود را بررسی کنید تا ببینید چه ساعت‌ها و چه روزهای فالوورهای شما بیشتر فعال هستند. پس از شناسایی ساعت‌های مناسب می‌توانید پست‌هایی را که قرار است در روزهای پیش رو به اشتراک بگذارید را از قبل آماده کنید و محتوا و کیفیت آنها را دوباره مورد بررسی قرار دهید. لازم است این کار را به طور مداوم انجام دهید.
  • با ویدیوها میزان ایپمرشن اینستاگرام را آزمایش کنید: مطالعات اخیری که توسط شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ مطرح دنیا بر روی ایمپرشن اینستاگرام انجام شده است نشان می‌دهد که عکس‌ها نسبت به ویدیوها در اینستاگرام لایک بیشتری دارند. در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که عکس‌ها برای تعامل بهتر از ویدیوها هستند. اما بررسی دقیق‌تر نتیجه متفاوتی را به ما نشان می‌دهد. News Whip اکانت اینستاگرام 31 ناشر خبر را مطالعه کرد و به کشف جالبی دست یافته است. در حالی که عکس‌ها، به‌طور متوسط، لایک‌های بیشتری نسبت به ویدیوها دریافت می‌کنند (و در کل مشارکت بیشتری دارند)، ویدیوها نظرات بیشتری نسبت به عکس‌ها دارند. در واقع، ویدیوها، به طور متوسط، دو برابر بیشتر از عکس کامنت دریافت می‌کنند. مشخص نیست که الگوریتم اینستاگرام برای لایک‌ها و کامنت ها به یک اندازه ارزش گذاری می کند یا یکی را از دیگری مقدم می‌داند. اما از آنجایی که کامنت گذاشتن به تلاش بیشتر کاربر نسبت به لایک کردن نیاز دارد، این امکان وجود دارد که این الگوریتم برای نظرات بیشتر از لایک‌ها ارزش گذاری کند و پست‌هایی را که نظرات بیشتری دارند را بالاتر از پست‌هایی با لایک‌های بیشتر رتبه بندی کند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
بهترین کامنت برای جذب فالوور در اینستاگرام

از کجا می توان ایمپرشن اینستاگرام را چک کرد

  • با برگزاری مسابقات مشارکت را بالا ببرید: شما می‌توانید با راه‌های سرگرم کننده برای تشویق فالوورهای خود تعامل آنها را با پست‌های اینستاگرامتان بالا ببرید. برگزاری مسابقه‌ای که در آن هدیه‌‌های برای افراد در نظر گرفته شده باشد به سادی می‌تواند میزان ایمپرشن اینستاگرام شما را بالا ببرد. برای این کار کافی است در مورد موضوعاتی از فالوورهای خود نظرسنجی کنید و از آنها بخواهید نظراتشان را زیر پست با شما به اشتراک بگذارند.
  • برای تولید محتوای ارزنده و دست اول اقدام کنید: محتوای تصویری دست اول و آموزنده طرفدارهای بسیار زیادی دارند؛ کافی است در خصوص صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید به تولید چنین محتواهای ارزنده بپردازید. شما می‌توانید با محتوایی نظیر محتوای تصویری اسلایدی مخاطبان را مجبور به ایجاد تعامل بیشتر کنید و از این طریق می‌تواند ایمپرشن اینستاگرام خود را بالا ببرید. برای افزایش ایمپرشن به شما پیشنهاد می‌کنیم طرح سوالاتی که نیاز به نظردهی داشته باشند را فراموش نکنید. یکی از راه‌های دیگر ایجاد محتوای با کیفیت و محتوای مخصوص برای اینستاگرام است. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بسیار بصری، تمرکز بیشتری روی عکس یا ویدیو دارد تا متن. بنابراین، پستی که در اینستاگرام ایمپرشن بالایی دارد احتمالاً با پستی که در توییتر یا فیس بوک دیده می‌شود تفاوت‌های چشمگیری دارد. بهتر است برای هر پلتفرم کپشن خاص ایجاد کنید، زیرا دنبال‌کنندگان به دلایل مختلف شما را در پلتفرم‌های مختلف دنبال می‌کنند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ایمپرشن اینستاگرام می توانید با کارشناسان ما در فالو با ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید و قدم های بعدی را برای رشد و ارتقا اینستاگرام با قدرت و اطمینان بیشتری بردارید. 

نوشتن دیدگاه