چگونه در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار نگیریم؟

حتما شما نیز تاکنون با این مورد مواجه شده اید که اینستاگرام به شما پیشنهادهایی از یک سری اکانت ها می دهد که در صورت تمایل می توانید آن ها را فالو کنید. در واقع این قابلیت که با نام قابلیت suggest شناخته می‌شود، توسط الگوریتم های هوشمند اینستاگرام مواردی را به شما نشان داده و شما در صورت تمایل، آن ها را بررسی کرده و میتوانید دنبال کنید. لیست مورد نظر معمولاً در دو بخش به شما نمایش داده می شود. یک بخش به هنگام جستجو و بخش دیگر در فید اینستاگرام خواهد بود. علاوه بر این برخی اوقات به محض فالو کردن یک کاربر، شما از طرف اینستاگرام لیستی از اکانت های مشابه را مشاهده کرده که در صورت تمایل می توانید آنها را نیز دنبال کنید. اگر تمایل به انجام این کار ندارید، اینستاگرام قابلیتی برای شما فراهم کرده که بتوانید لیست پیشنهادی را حذف کرده و از نمایش مجدد آن نیز جلوگیری کنید. با ما در مجموعه فالو با ما همراه باشید تا به شما اطلاعات کافی در مورد لیست پیشنهادی اینستاگرام ارائه دهیم. شما پس از خواندن این مطلب می توانید پروفایل خود را در اینستاگرام پنهان کنید.

منظور از لیست پیشنهادی اینستاگرام چیست؟

در ابتدا بد نیست بدانید که هدف اینستاگرام از ارائه این لیست، کمک کردن به شما در پیدا کردن و دنبال کردن اکانت های نزدیک به اکانت هایی است که آن ها را دنبال کرده اید. بدون شک تاکنون با این مورد مواجه شده اید که به محض فالو کردن یک کاربر در اینستاگرام، این اپلیکیشن به شما پیشنهاداتی ارائه داده که با نام لیست پیشنهاد یا ساجست اینستاگرام شناخته می‌شوند. کاربرانی که قصد دارند فعالیت خود را در حوزه اینستاگرام افزایش دهند، با مشاهده این لیست وسوسه می شوند و با توجه به شباهت فراوان اکانت های ارائه شده به گزینه هایی که فالو کرده اند، تصمیم به دنبال کردن آنها نیز می گیرند. فراموش نکنید اگر علاقه مند به بررسی ساجت اینستاگرام هستید، می توانید گزینه see all را انتخاب کرده و تمام اکانت هایی که از طرف اینستاگرام به عنوان پیشنهاد دریافت می کنید، را مشاهده کنید. در عین حال بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که به دنبال فالو کردن افرادی باشند که آن ها را شناخته و علاقه مند به مطالب ارائه داده شده توسط آنها هستند. به همین منظور، شما می توانید راهکارهایی جهت حذف لیست پیشنهادی اینستاگرام، طی کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه یک اسلاید را از پست‌ های آلبومی اینستاگرام حذف کنیم؟

منظور از لیست پیشنهادی اینستاگرام چیست؟ 

نحوه حذف لیست پیشنهادی اینستاگرام

لیست پیشنهادی اینستاگرام به صورت خودکار و به محض فالو کردن یک اکانت جدید، برای شما ظاهر خواهد شد. با این حال اگر علاقه مند به مشاهده این لیست نیستید، می توانید دستورالعمل زیر را اجرا کنید، تا لیست پیشنهادی اینستاگرام را برای خود امکان حذف کنید.
در گام نخست شما باید به صفحه اکانتی که قصد دنبال کردن آن را دارید، مراجعه کرده و بر روی گزینه follow کلیک کنید.
به محض دنبال کردن اکانت مورد نظر، اینستاگرام لیست پیشنهادی خود را به شما نمایش خواهد داد. در این گام می توانید بر روی علامت پیکان، که در کنار گزینه contact قرار گرفته ضربه بزنید.
به محض اینکه آیکون مورد نظر را شما لمس کردید، لیست اینستاگرام برای شما مخفی خواهد شد. توجه داشته باشید که برای حذف یک و یا چند اکانت می توانید بالای نام اکانت، بر روی علامت ضربدر ضربه بزنید.
تا این مرحله شما توانسته اید که لیست پیشنهادی را حذف کنید. چنانچه مجدداً علاقه‌ مند به نمایش لیست ساجست اینستاگرام هستید، می توانید بر روی علامت پیکان ضربه بزنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه دایرکت یک نفر را مخفی کنیم

نحوه حذف لیست پیشنهادی اینستاگرام 

پنهان کردن پروفایل در Suggestion اینستاگرام

برخی از کاربران ترجیح می دهند که در اینستاگرام، پروفایل شان به دیگران نمایش داده نشود. به همین علت به دنبال راهکاری برای مخفی کردن پروفایل خود در این اپلیکیشن هستند. توجه داشته باشید اگر پروفایل خود را در این قسمت پنهان کنید، قادر نخواهید بود که از قابلیت Suggestion for you در اینستاگرام برخوردار شوید. این قابلیت به شما کمک می کند که با معرفی اکانت شما توسط اینستاگرام، بتوانید کاربران و فالوورهایی برای خود جذب کنید.
در هر حال، چنانچه تصمیم به پنهان کردن پروفایل خود در اینستاگرام گرفتید، میتوانید مراحل زیر را طی کنید:
در نخستین گام به نسخه وب اینستاگرام وارد شوید و پس از ورود به حساب کاربری خود می‌توانید به پروفایل کاربری وارد شده و آیکون آدمک، در گوشه سمت راست بالا را انتخاب کنید.
در این گام باید با کلیک کردن بر روی گزینه edit profile، به پایین صفحه اسکرول کنید.
در مرحله بعدی باید تیک گزینه similar account Suggestion، که در انتهای صفحه قرار دارد را بردارید. توجه داشته باشید که گزینه مورد نظر به اینستاگرام می گوید که شما را از لیست پیشنهادی، هنگام پیشنهاد اکانت های مشابه، حذف کند.
حال می توانید با انتخاب گزینه آبی رنگ (submit) تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید.
در پایان این مرحله شما توانسته اید پروفایل خود را در اینستاگرام مخفی کرده و شما از لیست پیشنهادی اینستاگرام حذف می شوید. توجه داشته باشید که با طی کردن این مراحل، شما می توانید قابلیت Suggestion for you را نیز برای خود حذف کنید.

پنهان کردن پروفایل در Suggestion اینستاگرام 

نحوه قرار گرفتن در لیست پیشنهادی اینستاگرام

در طرف مقابل، قرار گرفتن نام اکانت شما در لیست پیشنهادی اینستاگرام می‌تواند مزایایی برای شما داشته باشد. چنانچه قصد دارید خود را در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار دهید و الگوریتم های هوشمند این اپلیکیشن شما را به دیگران معرفی کنند، می توانید راهکارهای زیر را در پیش گیرید.
در نخستین گام، برای قرار گرفتن در این لیست، شما باید Similar Account Suggestion را در اپلیکیشن خود فعال کنید.
فعالیت بالای شما در اینستاگرام، به ویژه استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام می تواند به شما کمک کند، تا در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار بگیرید.
از دیگر راهکارهایی که می تواند اکانت شما را به دیگران معرفی کند، ارائه هنر هایی مانند طراحی، آشپزی، موسیقی و غیره، در اینستاگرام است.
فراموش نکنید هر اندازه که شما فالوورهای بیشتری داشته باشید، اینستاگرام این قابلیت را برای شما در نظر گرفته که در لیست پیشنهادی فالو، قرار بگیرید. در این بین تعداد کامنت و لایک های شما تاثیر مستقیم در قرار گرفتن شما در لیست خواهند داشت. پس سعی کنید با تعامل زیاد با کاربران، تعداد لایک و کامنت های خود را افزایش داده تا در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار گیرید.

جمع بندی:

بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار نگیریم؟ ما در مجموعه فالو با ما، در این مطلب راهکارهایی به شما ارائه داده‌ایم که بتوانید خود را از لیست پیشنهادی اینستاگرام حذف کنید. علاوه بر این برای مخفی کردن پروفایل خود در اینستاگرام نیز میتوانید راهکار ارائه شده توسط ما را دنبال کرده و به هدف خود برسید.

نوشتن دیدگاه