سازنده اینستاگرام


اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی رایگان برای به اشتراک گذاشتن تصاویر محسوب می شود. این برنامه در سال 2010 منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از 300 میلیون کاربر توسط این برنامه تصاویر و فیلم های خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. لازم به ذکر است که اینستاگرام در شروع فعالیت خود فقط روی تلفن های همراه آیفون قابل نصب بود، اما در سال 2012 نسخه اندروید آن نیز روانه بازار شد. شاید این سوال برای شما هم مطرح باشد که سازنده اینستاگرام کیست؟
هدف این شخص از ایجاد چنین شبکه اجتماعی چه بوده است؟ در ادامه با ما همراه باشید که پاسخ تمام این پرسش ها را دریابید.

سازنده اینستاگرام

سازنده اینستاگرام کیست؟

همانطور که بیان شد، اینستاگرام در سال 2010 میلادی توسط کوین سیستروم و مایک کریگر ایجاد و راه اندازی شد. آقای کوین سیستروم در 30 دسامبر 1983 میلادی در نیویورک متولد شده است. او به عنوان مهندس نرم افزار و کارآفرین یکی از اصلی ترین موسسان شبکه اجتماعی اینستاگرام شناخته می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
علت پست نشدن ویدیو در اینستاگرام

این دو فرد به عنوان سازنده اینستاگرام یکدیگر را در دانشگاه استنفورد دیدند، زیرا هر دو آن ها در سال 2006 در رشته مدیریت علوم و مهندسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند. کوین سیستروم با توسعه یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس مبتنی بر لوکیشن به این نتیجه رسید که به یک همکار نیاز دارد. بنابراین او برای راه اندازی شرکت خود از مایک کریگر کمک گرفت.
البته این دو شخص در سال 2012 شرکت خود را به مالک فیسبوک یعنی مارک زاکربرگ فروختند و از آن زمان به بعد به عنوان مدیرعامل و مدیر فنی ارشد اینستاگرام فعالیت می کنند.
بسیاری از افراد تصور دارند که موسس اینستاگرام یعنی کوین سیستروم تمام ساعات روز را در این شبکه اجتماعی می گذراند. اما در حقیقت مخترعین این شبکه اجتماعی خود در آن حضوری فعال ندارند. بر خلاف تصور اشتباه همگان آن ها علاوه بر داشتن زندگی سالم و پرتحرک برای رسیدن به اهداف خود با برنامه ریزی دقیق و درست سخت در تلاش است.
البته بر طبق گفته های این کارآفرینان ورزش صبحگاهی در ابتدای صبح برای آن ها اهمیت زیادی دارد. قانون 5 ثانیه نیز قانونی است که سیستروم به آن علاقه دارد و از آن پیروی می کند. بر اساس این قانون اگر به انجام کاری تمایل ندارید، به خود بگویید که فقط 5 دقیقه آن را انجام می دهم. این عمل سخت ترین قدم که همان شروع کار است را برای شما آسان می سازد.

سازنده اینستاگرام

همه چیز درباره خالق و مالک اینستاگرام

کوین سیستروم در ابتدا در شرکت گوگل به عنوان کارشناس بازاریابی مشغول به کار شد. او در آن مدت در اوقات فراغت خود روی طراحی ویژگی های Foursquare و Mafia Wars کار می کرد. از این رو سیستروم موفق شد که برای کار روی پروژه تکنولوژی تصویربرداری با شرکت Beeline Adventures و Andreessen همکاری نماید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
تیک آبی فیک | دریافت تیک آبی اینستاگرام غیر واقعی

نکته جالب توجه این است که این شخص در 60 روز موفق به ساخت اپلیکیشن اینستاگرام برای اشتراک گذاری تصاویر شد. در هنگام انتخاب نام مناسب برای این برنامه کاربردی نیز راحت به خاطر سپردن آن توسط کاربران مد نظر قرار گرفت. در حقیقت واژه Instagram به معنای تصاویر سریع است.
در سال 2010 بیش از یک میلیون کاربر آیفون از این برنامه استفاده کردند. در سال بعد تعداد کاربران اینستاگرام به طور فزاینده ای افزایش یافت و به 5 میلیون نفر رسید. سپس در سال 2012 کوین سیستروم تصمیم به توسعه این نرم افزار گرفت و برنامه های جدیدی به آن اضافه کرد. بدین ترتیب اینستاگرام برای تلفن های همراه اندروید نیز قابل استفاده شد. در نتیجه در این سال تعداد کاربران این اپلیکیشن در سراسر دنیا به 10 میلیون نفر تجاوز نمود.
پس از آن مدیران سازنده اینستاگرام آن را به مبلغ یک میلیارد دلار به موسس فیسبوک فروختند. البته مارک زاکربرگ و همکارانش به صورت مستقل اقداماتی را به منظور توسعه این شبکه اجتماعی انجام دادند. بنابراین امروزه این اپلیکیشن یکی از محبوب ترین برنامه های اشتراک گذاری تصاویر به شمار می رود.
در واقع کوین سیستروم موسس و بنیان گذار اینستاگرام با تلاش در برآورده ساختن آرزوهای خود به واقعیت برنامه ای کاربردی را به دنیا ارائه نمود. در ضمن او با طراحی این برنامه دستمزد تلاش های خود را نیز بدست آورد.

هدف اینستاگرام چیست؟

ایده ایجاد این برنامه کاربردی زمانی به ذهن این دو سازنده اینستاگرام رسید که آن ها روی پروژه Burbn کار می کردند. این پروژه در واقع مربوط به عکاسی با موبایل بود و آن ها متوجه قابلیت اضافه کردن ویژگی های بیشتر برای توسعه آن شدند.
کلمه Instagram از دو واژه Instant Camera و Telegram تشکیل شده است که به ترتیب به معنای دوربین چاپ فوری و پیام رسان هستند. این دو کلمه هدف از ساخت این اپلیکیشن را به خوبی نشان می دهند. در واقع با استفاده از این برنامه می توانید تصاویر شامل عکس و ویدیو را به سرعت با دیگران به اشتراک بگذارید و با افراد دیگر تعامل داشته باشید.

نوشتن دیدگاه