کپشن اینستاگرام چیست؟

کپشن اینستاگرام در واقع زیرنویس پست شما است. کپشن به کاربران این امکان را می دهد تا به صورت غیر بصری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. همانگونه که اینستاگرام برای کلیه فعالیت ها قانون مقرر کرده است، نوشتن کپشن برای پست ها در اینستاگرام، باید قوانینی خاص داشته باشد. در ادامه این پست، روش بهتر پیش نویس گذاشتن برای پست ها در اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم.
سعی کنید بهترین مطالب را بازنویسی کنید و در کپشن قرار دهید به گونه ای که اگر پس از مدتی به پست نگاه کردید، مطلب بهتری به ذهنتان نرسد. برای این کار باید تمامی سعی و تلاش خود را به کار گیرید تا بهترین مطالب را در زیر پست خود قرار دهید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

کپشن اینستاگرام چیست؟

کپشن چیست؟

شاید امروزه برای شما پاسخ به این سوال بسیار ساده باشد. کپشن (caption) در لغت به معنی پیش نویس می باشد. در فضای مجازی و پلتفرم های اینستاگرام و توییتر به مطالبی که زیر پست نوشته می‌شود، کپشن می گویند.
گاهی انتشار عکس به تنهایی نمی تواند منظور ما را به طور کامل به مخاطب انتقال دهد؛ بنابراین ناچار هستیم از کپشن به عنوان یک جلوه غیر بصری استفاده کنیم. یکی از مواردی که بیشترین تاثیر در افزایش بازدید پست را دارد، کپشن آن است. شما با تنظیم کردن متنی با ادبیات مناسب، می توانید نظر بسیاری از مخاطبان را به خود نیز جلب نمایید.

نکات نوشتن کپشن برای افزایش بازدهی پیج

اینستاگرام همچون توییتر و بقیه پلتفرم ها، قوانینی تنظیم می کند که کپشن باید مطابق آن ها تنظیم شود. بهتر است کپشن از پنج بخش اصلی تشکیل شود که عبارتند از: مقدمه، لید، بدنه متن، نتیجه گیری و فراخوانی. شاید وجود این بخش‌ها در یک کپشن، قابل تشخیص نباشد ولی اگر مقداری دقت خود را بالا ببریم متوجه می شویم که این بخش ها در هر کپشنی استفاده شده است.
برای یک عکس در اینستاگرام، حداکثر شما می توانید ۲۲۰۰ کاراکتر مطلب به عنوان پیش نویس قرار دهید ولی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که تنها کلمات اول در کپشن اینستاگرام قابل رویت است و بقیه محتوا در قسمت (بیشتر بخوانید) قرار می گیرد.
بهتر است اطلاعات مهم درباره خدمات خود را در ابتدای متن قرار دهید. سعی کنید تعاملات و هشتگ ها را در بخش نهایی کپشن قرار دهید. سعی کنید متن در نهایت ظرافت تنظیم شود. متن کپشن همچون مقاله قابلیت استفاده از مثال های متعدد را ندارد و باید بسیار خلاصه آن را تنظیم نمایید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

what-instagram-caption3.jpg

با سایر پیج های موجود در اینستاگرام تبادل بزنید و اسم آن ها را در زیر پست خود معرفی کنید. این کار سبب می شود تا مخاطبانی که پیج های دیگر را دنبال می کنند شما را از این طریق بشناسند.
شما می توانید برای افزایش بازدهی پیج، فالوورهای خود را به تبادل نیز دعوت کنید. انجام فعالیت های مشترک و تعامل با دیگران سبب افزایش بازدید از صفحه اینستاگرامی شما نیز می شود.
هشتگ زدن را فراموش نکنید. هشتگ زدن یکی از بهترین راهکارها برای جذب نظر مخاطبانی است که شناختی از آن ها ندارید ولی در علاقه‌مندی‌ های شما وجه اشتراک وجود دارد. هنگامی که هشتگ می زنید پست شما برای کسانی که فالوور شما نیستند نمایش داده می شود.
استفاده از شکلک ها و استیکرها در کپشن علاوه بر زیبایی متن، می‌تواند شما را در به تصویر کشیدن هر چه بهتر منظورتان به مخاطبان کمک نماید. معمولاً شکلک ها و ایموجی های مختلف که توسط مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرند، در اکثر گوشی های هوشمند قابل استفاده هستند.
کپشن پست اینستاگرام را مطابق با سلیقه مخاطبان خود انتخاب کنید. انتخاب کپشن نکته ای بسیار مهم است و باید آن را جدی بگیرید. چنانچه شناختی از مخاطبان خود ندارید، بهتر است کپشن را مفید و مختصر بنویسید.
کسانی که فعالیت مشترک با شما دارند، همکاران شما تلقی می شوند. لحن نوشتار خود را با همکاران خود تطبیق دهید. به عنوان مثال اگر همکاران شما کپشن ها را به صورت محاوره ای تهیه می کنند، شما نباید با زبان رسمی کپشن بنویسید.
ایده یابی یکی از مهم ترین نکات برای جذب مخاطب در کپشن نویسی است. باید ایده هایی پیدا کنیم تا بتوانیم به وسیله آن نظر و فکر مخاطب را جذب کنیم. ساختار کپشن، لحن نوشتار، استفاده از مقدمه مناسب با متن، نتیجه‌گیری و فراخوانی می تواند تاثیر به سزایی در جذب فالوور و نظر ایشان داشته باشد.
کپشن را باید به گونه ای تنظیم کنید که مخاطب را در عمل انجام شده قرار دهید و یا به عبارتی یک فراخوان، برای عموم مردم در متن تنظیم کنید. چنین ترفندی سبب می شود تا به جای این که مردم پست شما را فقط ورق بزنند و منفعلانه از آن عبور کنند، به کاری فراخوانده می شوند و چون متن کپشن، با رعایت نکات ادبی و سئو نگاشته شده است، سبب نفوذ در ذهن مخاطب می شود و مخاطب را وادار به انجام کاری می کند.

نوشتن دیدگاه