اینستاگرام یکی از ‌معروف ترین پلتفرم ها در دنیای مجازی است که بسیاری از کاربران برای مقاصد تجاری و بازاریابی از آن استفاده می کنند. در حال حاضر برخی از باور های غلط درباره اینستاگرام و الگو های آن شکل گرفته است؛ اما همه این شایعه‌ ها درباره الگوریتم های اینستاگرام واقعیت ندارد و بسیاری از آن ها توسط صاحبان پیج های تجاری ایجاد می شود تا اینگیجمنت مخاطبان را با اکانت مورد نظر بالا ببرند.
کاربران با مشاهده چنین شایعه هایی درباره الگوریتم اینستاگرام، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع زیر پست های پیج مربوطه کامنت می گذارند و با یکدیگر تبادل نظر می ‌کنند. همین امر باعث می شود تا صاحبان جنین پیج های به هدف خود برسند. در سال‌های اخیر اینستاگرام با بهینه ‌سازی الگوریتم های خود موجب بهبود شرایط این شبکه مجازی شده اما برخی از شایعات نیز باعث به وجود آمدن نگرانی ‌هایی شده است؛ بنابراین دقت داشته باشید که اینستاگرام بدون اطلاع کاربران و بی دلیل الگوریتم های خود را فعال نمی کند.
بهتر است جهت آشنایی با الگوریتم های اینستاگرام و شناختن باور ها و شایعه های غلط درباره عکس های اینستاگرام تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. جهت کسب اطلاعات دقیق تر نیز می توانید به وب سایت فالو با ما مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پیج اصلی تتلو و سایر پیج های پرحاشیه ایرانی با ما در فالو با ما همراه شوید. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
اسم پیج های معروف اینستاگرام

۸ باور غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم های آن

۸ باور غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم های آن

با گذشت چندین سال از روی کار آمدن شبکه اجتماعی اینستاگرام، همچنان برخی از کاربران الگوریتم ‌های آن را مانند یک راز می دانند و گمان می کنند که با انجام برخی از کار ها ممکن است فعالیت آن ها محدود شود یا اینستاگرام در پست ها و محتوا های موجود در پیج آن ها دست ببرد. در اینجا قصد داریم ۸ باور غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم های آن را برای شما عنوان کنیم. مخفی کردن پست ها توسط اینستاگرام یکی از شایعاتی است که اخیراً شنیده می شود.
این شایعات بیانگر این است که تنها ۷ درصد از فالوور ها می توانند پست های ما را ببینند. در صورتی که چنین مسئله‌ای امکان ندارد و تنها یک شایعه است. اینستاگرام در این رابطه بیانیه‌ای را منتشر کرد و اعلام نموده که تنها پست ها و صفحه هایی برای افراد قابل نمایش خواهد بود که با آن ها بیشتر ارتباط دارند و آن پیج ها را دنبال می ‌کنند؛ بنابراین چنین باور هایی در رابطه با مخفی کردن پست توسط اینستاگرام صحیح نیست.

کامنت های کمتر از سه کلمه در اینستاگرام به رسمیت شناخته نمی شود

یکی از مسائلی که صاحبان کسب و کار های اینترنتی را نگرانی کرده، این است که اگر نظرات و کامنت های مخاطبان به صورت ایموجی باشد و یا کمتر از سه کلمه باشد به حساب نمی آید. در واقع این خبر نیز جعلی است و الگوریتم ‌های اینستاگرام هیچ گونه محدودیتی برای تعداد کلمات و نوشتار یا ایموجی بودن آن ها در نظر نگرفته است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
علامت تعجب قرمز در استوری اینستاگرام

۸ باور غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم های آن

حذف پست یا استوری پیج در صورتی که تمام پست ها را لایک نکرده باشید

شاید شما هم شنیده باشید که صاحبان پیج های معروف اینستاگرام از شما می خواهند که تمامی پست ها را ببینید و لایک کنید. در غیر این صورت پست های بعدی برای شما نشان داده نخواهد شد. این خبر نه چندان درست است و نه کاملاً غلط، الگوریتم ‌های اینستاگرام به گونه ای طراحی شده که محتوا هایی که شما می پسندید و لایک می کنید را برای شما به نمایش در خواهد آورد؛ اما اینکه پست یک پیج را لایک نکنید باعث نخواهد شد که پست های بعدی کاملاً برای شما حذف شود.

شادوبن شدن کاربر و ممنوعیت فعالیت

گاهی اوقات لایک کردن بی اندازه و فالو کردن بسیاری از پیج ها در مدت زمان کوتاه باعث می شود تا اینستاگرام چنین اکانت هایی را غیرفعال کند. دلیل این هم تنها برای خلاصی از شر ربات هایی است که برای افزایش فالوور و لایک خریداری می ‌شوند؛ بنابراین این باور غلط است که اینستاگرام بدون اطلاع دادن به کاربر اکانت او را شادوبن یا غیر فعال کند.

محتوا های ویدیویی بهتر از عکس دیده می شوند

این یک باور غلط است که گفته می شود محتوا های ویدیویی، آی جی تی وی، استیکر های استوری و ... بهتر توسط مخاطبان دیده می شوند و مورد علاقه آن هاست. درصورتی که واقعاً این درست نیست و هر فردی ترجیح های مختلفی برای استفاده از محتوا ها و استوری های اینستاگرام دارد. برخی افراد تنها از عکس لذت می ‌برند و برخی دیگر حتی ممکن است برای کاهش مصرف اینترنت خود ویدیو های طولانی مدت را تماشا نکنند. این بستگی به کیفیت محتوا و سلیقه مخاطبان یک پیج دارد.

با خریدن لایک و فالوور عملکرد اینستاگرام بهتر خواهد شد

با خریدن لایک و فالوور عملکرد اینستاگرام بهتر خواهد شد

این یکی از باور های کاملاً غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم ‌های آن است. شبکه اینستاگرام می‌ داند که کاربران چگونه فعالیت می‌ کنند و آیا با استفاده از خرید لایک و مخاطبان جعلی در حالت تقلب هستند یا خیر. حتی ممکن است با توجه به سیاست ‌های جدید اینستاگرام برای خلاص شدن از چنین فعالیت هایی و حذف ربات ها چنین اکانت هایی جریمه نیز شوند.
مشارکت گروهی و استفاده از لایک و کامنت های پیج دوستان باعث موفقیت می شود
الگوریتم های اینستاگرام بسیار دقیق طراحی شده اند. هوش این برنامه بالاتر از این حرف ها است که صاحبان کسب و کار های اینترنتی و پیج های اینستاگرام بتوانند از طریق دوستان و همکاران خودشان لایک و کامنت جمع کنند و اینستاگرام نیز متوجه این قضیه نشود. بهتر است از روش های سالم برای رشد پیج اینستاگرام خود استفاده کنید تا اینستاگرام این مشارکت های موجود در پیج شما را جعلی تلقی نکند.

اهمیت دقایق اولیه ارسال پست در اینستاگرام

یک باور غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم های آن، این است که اگر در ۳۰ دقیقه اولی که پست ارسال می شود مشارکت بالا باشد و افراد بیشتر این پست را لایک کنند، پست های این پیج در اولویت اینستاگرام قرار داده می شود. درست است که اینستاگرام وقتی مشارکت کاربران را ببیند ممکن است پست های پیج مربوطه را در اکسپلورر و در معرض دید بسیاری از افراد قرار دهد؛ اما این دلیل بر این نمی شود که تنها چند دقیقه اول ارسال پست مهم باشد؛ بنابراین حتی پس از ۳۰ دقیقه اول نیز اگر نظر ها و لایک های پستی زیاد باشد قطعاً مورد توجه اینستاگرام قرار داده قرار می گیرد و پست منتشر می شود.

استفاده از هشتگ باعث محدود شدن فعالیت کاربران می شود

استفاده از هشتگ باعث محدود شدن فعالیت کاربران می شود

الگوریتم های اینستاگرام با استفاده از هشتگ ها به کاربران کمک می کنند تا به راحتی بتوانند به هدف خود برسند بنابراین در اینستاگرام هیچ گونه ممنوعیتی برای تعداد استفاده از هشتگ ها وجود ندارد؛ اما اینستاگرام در صورتی با هشتگ ها برخورد می کند که ارتباطی با محتوای پست مورد نظر نداشته باشند. در غیر اینصورت هیچ گونه ممنوعیتی برای استفاده از هشتگ وجود ندارد.
باور غلط دیگری که درباره هشتگ در اینستاگرام وجود دارد این است که هر فرد می ‌تواند یک هشتگ با برند رسمی خود داشته باشد و دیگران اجازه استفاده از آن را نخواهند داشت. در صورتی که تمام هشتگ ها در اینستاگرام برای تمام کاربران قابل استفاده هستند و هیچ گونه حق تألیفی برای یک فرد در نظر گرفته نشده است.

نوشتن دیدگاه