پلتفرم‌ های اجتماعی دارای محدودیت ها و چالش‌ هایی هستند که هر از گاهی گریبان‌ کاربرانشان را می گیرند. یکی از این چالش ها شادوبن شدن در اینستاگرام است. در این حالت صفحه شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام کمتر دیده می‌شود و بازدید از آن به طرز عجیبی کاهش پیدا می کند. به طور مثال، پیج‌ هایی با بازدید روزانه ده هزار نفر، به یکباره به هزار بازدید می رسند. همچنین صفحه شما در قسمت اکسپلور و هشتگ دیده نمی شود.

این میزان کاهش قطعا برای فردی که از طریق اینستاگرام کسب درآمد می‌ کند، نگران کننده خواهد بود. در واقع شادوبن شدن جریمه ای است که اینستاگرام توسط آن بدون اخطار قبلی و به صورت نامحسوس صفحه شما را از دید فالوورهایتان مخفی نگه می دارد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این مشکل، رفع آن و مدت زمان تقریبی اینکه شادوبن شدنمان طول می کشد، بپردازیم.

 رفع شادوبن اینستاگرام چقدر زمان می برد؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید دلایلی که باعث شادوبن شدن پیج‌تان می شود را بررسی کنیم. دلایلی که برخی از کارشناسان به آن ها اشاره کرده ‌اند، عبارت‌اند از:

  • استفاده بیش از اندازه از ربات‌ ها برای دریافت لایک و کامنت
  • به کارگیری ربات‌ ها برای بالا بردن تعداد فالوور
  • استفاده بیش از اندازه ازهشتگ‌ ها
  • ریپورت شدن پیج توسط تعداد زیادی از کاربران
  • استفاده از نرم ‌افزارهای تغییر آی پی هنگام کار با اینستاگرام
  • همچنین بیش از اندازه فالو و آنفالو کردن کاربران

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
لیست بهترین پیج های تبلیغاتی اینستاگرام

 رفع شادوبن اینستاگرام چقدر زمان می برد؟

برای اینکه شادوبن شدن در اینستاگرام را متوجه شوید، دو روش وجود دارد.

  • در روش اول بعد از ایجاد پست جدید در پیجتان برای آن یک هشتگ منحصر به فرد انتخاب کنید. سپس به قسمت اکسپلور رفته و هشتگ خود را جستجو کنید. اگر پست شما با هشتگ مدنظر نمایش داده نشد، پیجتان گرفتار شادوبن شده است.
  • در روش دیگری که برای تشخیص شادوبن در اینستاگرام وجود دارد، نام اکانت خود را حداقل با پنج اکانتی که پیج شما را فالو ندارند، جستجو کنید. چنانچه پیجتان برای این اکانت‌ ها نمایش داده نشد قطعا دچار شادوبن شده است.

قرار گرفتن پیج در وضعیت شادوبن چیزی حدود ۱۴ روز زمان می‌برد. تجربه نشان داده که بعد از گذشت دو هفته ممکن است پیج شما به حالت عادی برگردد یا در همین وضعیت برای همیشه باقی بماند.

از کجا بفهمیم که زمان شادوبن شدنمان در اینستاگرام تمام شده؟

راه حل هایی وجود دارد که به راحتی با انجام آن ها متوجه می شوید که زمان شادوبن شدن پیج‌تان در اینستاگرام تمام شده است. در ادامه به توضیح این راه حل ها می پردازیم:

  • اکانت خود را از حالت تجاری به حالت شخصی تبدیل کنید.
  • اگر حساب کاربریتان در دستگاه‌های دیگری نیز فعال است، از آن خارج شوید.
  • در بازه‌ی ۱۴ روزه گفته شده هیچ اقدامی انجام ندهید.
  • همچنین استفاده از ربات ‌ها را به طور کلی کنار بگذارید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
از کجا بفهمیم از کلوز فرند حذف شدیم؟

از کجا بفهمیم که زمان شادوبن شدنمان در اینستاگرام تمام شده؟

امیدواریم در این مقاله به خوبی با شادوبن اینستاگرام آشنا شده باشید. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، خارج شدن از این وضعیت در برخی از مواقع ممکن نیست. پیشنهاد ما رعایت نکات گفته شده برای پیشگیری از وقوع این اتفاق است.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول چه مواردی باعث شادوبن اینستاگرام می شود؟

چه مواردی باعث شادوبن اینستاگرام می شود؟

فعالیت بیش از اندازه در لایک، فالو، کامنت و آنفالو، استفاده از هشتک های ممنوعه، استفاده از نرم افزار خاص و ربات، کم شدن سطح محبوبیت پست در هشتک و موارد بسیاری دیگر باعث شادوین شدن اینستاگرام می شود.

خروج از شادوبن اینستاگرام چقدر طول می کشد؟

خروج از شادوین اینستاگرام پس از چهارده روز از انجام مراحل خروج از شادوین طول می کشد. اگر قوانین اینستاگرام جدی گرفته نشود، مدت زمان این محدودیت بیشتر می شود و حتی در مواردی ممکن است صفحه اینستاگرام به طور جدی مسدود شود.

چگونه از شادوبن شدن صفحه اینستاگرام جلوگیری شود؟

برای این که صفحه اینستاگرام شادوبن نشود، صفحه اینستاگرام را شخصی کنید، همچنین از انجام کارهای مشکوک چون استفاده از هشتک های ممنوعه، پست های ممنوعه و... پرهیز شود.