چگونه اکسپلور اینستاگرام را قفل کنیم؟

اکسپلور اینستاگرام یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین تب های اینستاگرام می باشد. پست های زیادی در این بخش به چشم می خورند. اما ممکن است گاهی اوقات این پست ها باب میل ما نباشند. به همین دلیل کاربران همواره به فکر راه حلی افتاده اند که اکسپلور اینستاگرام را قفل و یا حذف کنند. تا شاید این گونه بتوانند از شر پست های زرد و به درد نخور این بخش رها شوند. این کار می تواند باعث بستن این بخش به طور کلی از اکانت کاربر شود. اما آیا امکان این کار وجود دارد؟ در این مقاله می خواهیم در مورد امکان قفل کردن اکسپلور و نحوه پاکسازی آن بپردازیم.

آیا امکان قفل کردن اکسپلور اینستاگرام وجود دارد؟

بسیاری از کسانی که از اکسپلور اینستاگرام خسته شده اند، به دنبال راهی برای بستن و قفل کردن این بخش از اینستاگرام هستند. اکسپلور اینستاگرام همواره پست هایی را به شما نشان می دهد که شما قبل مشابه آن ها را لایک کرده اید. و یا اینکه فالوور های شما این پست ها را لایک می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است پست های زرد و نامناسبی در این بخش نمایان شوند. به همین دلیل کاربر میلی به مشاهده این پست ها ندارد.

بسیاری از کاربران اینستاگرام این سوال را دارند که آیا واقعا امکان قفل کردن اکسپلور اینستاگرام وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم متاسفانه خیر. امکان قفل کردن و بستن همیشگی اکسپلور اینستاگرام اصلا وجود ندارد. زیرا این تب جز جدایی ناپذیر اپلیکیشن اینستاگرام است. به همین دلیل کاربر نمی تواند سر خود به حذف کردن و قفل کردن آن بپردازد. بلکه تنها می تواند این بخش را از پست های نامربوط پاکسازی کند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
برنامه انتقال فالوور یک پیج به پیج دیگه

آیا امکان قفل کردن اکسپلور اینستاگرام وجود دارد؟

راهکار قفل کردن اکسپلور اینستاگرام

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم، راهی برای قفل کردن و بستن اکسپلور اینستاگرام وجود ندارد. پس اصلا به دنبال راهی برای قفل کردن آن نباشید. زیرا امکان این کار وجود نخواهد داشت. تاکنون اپلیکیشن اینستاگرام نیز قابلیتی مبنی بر قفل کردن این تب به کاربران نداده است. تنها کاری که کاربران می توانند انجام دهند، پاکسازی کردن آن است. پاکسازی اکسپلور باعث می شود که پست های نامناسب و مزاحم در آن حذف شوند. در عوض پست هایی که مورد تایید و علاقه ما هستند نشان داده شوند. برای پاکسازی کردن اکسپلور اینستاگرام خود مراحل زیر را طی کنید.

1) وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. سپس تب اکسپلور را انتخاب کرده و وارد آن شوید.

2) روی پست هایی که دوست ندارید در اکسپلور شما نمایش داده شوند کلیک کنید.

3) در بالای این پست ها سه نقطه وجود دارد. آن را انتخاب کنید.

4) گزینه ی Not interested in this post را انتخاب کنید. بر اساس نسخه نسخه اپلیکیشن شما ممکن است گزینه show fewer posts like this نیز برای شما نمایش داده شود. هر کدام از این گزینه نمایش داده شدند آن را انتخاب کنید.

5) بعد از انتخاب این گزینه پیامی در صفحه گوشی شما نمایش داده می شود. این پیام به شما اعلام می کند که دیگر پست هایی مشابه این پست برای شما نشان داده نخواهند شد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

آیا امکان قفل کردن اکسپلور اینستاگرام وجود دارد؟

با انجام دادن مراحل بالا در پست هایی که علاقه ای به دیدن آن ها ندارید، می توانید این تب را پاکسازی کنید. سعی کنید این کار را برای هر پستی که مورد تایید شما نبود انجام دهید. این گونه اینستاگرام سلیقه شما را بهتر درک کرده و تنها محتویاتی را به شما نمایش می دهد که مورد تایید شما باشد.

در چه مواردی اکسپلور اینستاگرام نیاز به پاکسازی خواهد داشت؟

اکسپلور اینستاگرام گاهی اوقات می تواند به جای پست های مفید، پست های الکی را به شما نشان دهد. شلوغ شدن اکسپلور حتی می تواند باعث هنگ کردن گوشی شما شود. پست های اضافی استفاده مفید از این بخش را کم می کند. همچنین این پست ها می توانند این بخش را به یک بخش مزاحم تبدیل کنند. در ادامه به مشکلاتی می پردازیم که شلوغ شدن این تب باعث وقوع آن ها می شوند:

  • کم شدن سرعت گوشی و عملکرد آن

  • مصرف زیاد اینترنت و تمام شدن زود هنگام بسته اینترنتی

  • نشان دادن پست های نامناسب و مبتذل

  • پر شدن حافظه ذخیره

  • کاهش تمایل کاربر به استفاده از اینستاگرام

  • عدم نمایش پست های مفید و مناسب در اکسپلور اینستاگرام و استفاده کاربر از آن ها

راهکار قفل کردن اکسپلور اینستاگرام

پاکسازی کردن اکسپلور اینستاگرام چقدر زمان می برد؟

شاید شما نیز این سوال را داشته باشید که چقدر طول می کشد تا اکسپلور اینستاگرام پاکسازی شود؟ در جواب این سوال باید بگوییم که این زمان اصلا زمان مشخصی نیست. هر چقدر شما پست هایی را دوست ندارید بیشتر پاک کنید، این پاکسازی زودتر اتفاق می افتد. پاکسازی اکسپلور یکی دو روزه اتفاق نمی افتد. بلکه ممکن است روز ها طول بکشد تا شلوغی آن برطرف شود. سعی کنید روزانه حداقل 20 پستی را که دوست ندارید، به روش بالا پاک کنید. این گونه پاکسازی زودتر اتفاق می افتد.

چگونه از شلوغ شدن اکسپلور اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟

از قدیم گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است. شما نیز سعی کنید از ورود پست های نامربوط به اکسپلور اینستاگرام جلوگیری کنید. تا بعدا مجبور نباشید به پاکسازی آن بپردازید. نکات زیر می توانند برای جلوگیری از شلوغ شدن اکسپلور کمک کننده باشند:
چگونه از شلوغ شدن اکسپلور اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟

  • سعی کنید تنها پست هایی را که دوست دارید در اکسپلور نمایش داده شوند لایک کنید. از لایک کردن پست های پیج های زرد خودداری کنید.

  • از فالو کردن پیج های نامعتبر و زرد که مورد تایید شما نیستند خودداری کنید. زیرا این پیج ها به شدت دنبال دیده شدن به هر قیمتی می باشند.

  • اگر فالوور هایی دارید که پست های خلاف میل شما را لایک می کنند آن ها را آنفالو کنید. زیرا مشابه پست هایی که لایک می کنند در اکسپلور شما نمایش داده می شوند.

  • پست هایی را که دوست دارید حتما لایک کنید. لایک کردن باعث می شود که مشابه آن پست ها همیشه برای شما نشان داده شوند.

  • هر پستی را که در اکسپلور اینستاگرام دوست نداشتید فورا به روش بالا آن را پاکسازی کنید. چون اگر این پست ها در اسرع وقت پاکسازی نشوند، پست های مشابه آن نیز وارد اکسپلور شما خواهند شد.

برای موفقیت بیشتر در اینستاگرام، معرفی گسترده‌تر کسب و کار، نمایش پست‌ها در اکسپلور و... می‌توانید از مشاوران مجرب فالو با ما مشاوره رایگان بگیرید. برای این کار کافی است با ما تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه