ساخت استوری متحرک + آموزش

همه می ‌دانیم که استفاده از استوری در اینستاگرام باعث می شود تا مخاطبان ما را بهتر بشناسند و با ما تبادل بیشتری برقرار کنند. راه های زیادی برای ساخت استوری های جالب جذاب وجود دارند که یکی از آن ها ساخت استوری متحرک است. استوری متحرک یا موشن یکی از آپشن های جدید بوده که باعث می شود مخاطبین بیشتر به محتوای شما توجه کنند. در واقع اگر بخواهیم اصطلاح استوری متحرک را برای شما توضیح دهیم باید این گونه بیان کنیم که یک عکس متحرکی که می تواند از اعداد نوشته ها تصاویر یا ترکیبی از آنها باشد با نام موشن می شناسند و هنگامی که شما این عکس ها را استوری کنید آن را با نام استوری متحرک خواهند شناخت.

در ادامه این مقاله در مورد ساخت استوری موشن با گوشی و همچنین نحوه ساخت استوری های متحرک با اینشات و فتوشاپ بیشتر توضیح داده ایم. بنابراین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه فالو با ما را تا انتها همراهی کنید.

ساخت استوری موشن با گوشی

شما با متحرک کردن استوری خود می توانید توجه بیشتر مخاطبان را به محتوای منتشر شده در استوری جلب کنید. راه های زیادی برای متحرک کردن عکس، اعداد و نوشته ها وجود دارد که با یک جستجوی سرانگشتی در گوگل می توانید تمام آن ها را مشاهده کرده و از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از برنامه هایی که شما می توانید با استفاده از آن استوری موشن خود را بسازید با نام ادوبی اسپارک پست یا adobe spark post است.

ساخت استوری موشن با گوشی

شما به راحتی می توانید از جلوه های متحرک زیادی در این برنامه استفاده کنید و تصاویر خود را با استفاده از آپشن های متنوع و متعدد ویرایش کنید. نحوه کار با این برنامه به این صورت است که شما می توانید به راحتی تصویر خود را انتخاب کنید و سپس متن دلخواه را به تصویر خود اضافه کنید و پس از آن از انواع مختلف فیلترهای طراحی و متحرک برای متحرک سازی عکس موردنظر و نوشته های آن استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از رنگ های متنوع و فیلترهای متفاوت یک استوری موشن بسیار عالی برای اینستاگرام خود با گوشی همراه طراحی کنید. اسامی ویژگی های اصلی این برنامه سرعت عمل آن و آسان بودن کار با آن است. همچنین شما می توانید به راحتی انواع متن را در قالب فیلتر به استوری موشن خود به اضافه کنید. 

برنامه دیگری که با استفاده از آن می توانید استوری موشن مورد نظر خود را با تلفن همراه بسازید موجو یا mojo است. برنامه موجو شامل انواع مختلف قالب های متنوع و جلوه های زیبا است. علاوه بر آن که شما می توانید استوری خود را با انواع عنوان ها و همچنین انیمیشن های زیبا متحرک سازی کنید، این برنامه قابلیت برش و قابلیت تغییر سرعت را نیز برای شما فراهم کرده است. این برنامه به راحتی بر روی تلفن همراه شما قابل نصب بوده و شما می توانید عکس متحرک خود را به راحتی با تلفن همراه خود بسازید.

ساخت استوری متحرک با اینشات

برنامه کاربردی دیگر که شما به راحتی با استفاده از آن می ‌توانید استوری متحرک خود را بسازید برنامه life lapse است. این برنامه این امکان را برای شما فراهم می کند تا به راحتی بتوانید در کمترین زمان ممکن موشن استوری خود را بسازید. تنها کافی است که یک دوربین عالی و یک سه پایه جهت عکاسی داشته باشید و عکس مورد نظر خود را با نور کافی عکاسی کنید. سپس با استفاده از انواع مختلف ابزارهای ویرایشی این برنامه استوری خود را آماده کنید. انواع مختلف این ابزارها شامل این طرح های مختلف و موسیقی های گوناگون هستند که بسیار کارآمد هستند و با استفاده از تایمر موجود در برنامه شما می توانید ویدیوی خود یا به عبارتی عکس متحرک خود را نیز زمان بندی کنید.

ساخت استوری متحرک با اینشات

یکی از برنامه های بسیار معروف و کارآمد برای ویرایش عکس و ساخت عکس متحرک اینشات است. اینشات این قابلیت را برای کاربر فراهم می کند که به راحتی بتواند انواع مختلف عکس را با موسیقی و متن ترکیب کرده و به صورت یک ویدیوی کوتاه با یک عکس متحرک در بیاورد. شما با استفاده از اینشات می توانید انواع مختلف استوری های خود را به صورت متحرک و جذاب تولید کنید و آن ها را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. این برنامه کاملا کاربردی خواهد بود و برای کسانی که به دنبال برنده شدن در میدان رقابت اینستاگرام هستند بسیار کمک کننده است.

ساخت استوری متحرک با اینشات

از جمله امکانات متنوعی که برنامه اینشات در اختیار کاربر قرار می دهد می توان به مواردی همچون ایجاد فیلترهای مختلف و جذاب اشاره کرد. چون می توانید انواع مختلف فیلترها را بر روی عکس و یا فیلم خود اعمال کرده و با استفاده از فیلترهای مورد نظر عکس خود را تغییر داده و آن را جذاب تر کنید. نکته دیگر و یا به عبارتی امکان دیگر این برنامه قابلیت افزودن متن است. شما می توانید یک متن متحرک را مطابق با محتوای صفحه اینستاگرامی خود به عکس های خود اضافه نموده و سپس آن را استوری کنید. همچنین شما می‌ توانید یک موزیک یا فایل صوتی را نیز به عکس خود اضافه کنید.

همچنین عکس ها در برنامه اینشات نیز قابل ویرایش هستند و شما می توانید همزمان با ویرایش کردن ابعاد آن ها چند تصویر را  با یکدیگر ادغام کنید. از جمله امکانات دیگر این برنامه می توان به قابلیت تنظیم رنگ و روشنایی در تصویر و فیلم اشاره کرد. شما می توانید متن مورد نظر خود را با فونت های مختلف و با به کارگیری استیکرهای متنوع برای متحرک سازی عکس خود به کار بگیرید. نتیجه کار شما با این برنامه در نهایت یک عکس بسیار با کیفیت و عالی با متن متحرک، استیکرهای جذاب، ابعاد و رنگ های قابل تغییر و همچنین با یک موسیقی و فیلتر جذاب خواهد بود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
دی اکتیو اینستاگرام

ساخت استوری متحرک با فتوشاپ

ساخت استوری متحرک با فتوشاپ

فتوشاپ کامل ترین و جامع ترین نرم افزار برای ساخت عکس های متحرک است. شما می توانید از قابلیت های بسیار عالی و بی نظیر این نرم افزار برخوردار شوید و انواع مختلف عکس های متحرک را مطابق با محتوای پیج خود تولید کنید. به عنوان مثال شما می توانید انواع عکس های متحرک را با طرح آبرنگی، با افکت نئون، با افکت سایه متحرک، به صورت پازلی و… ساخته و آن ها را در استوری اینستاگرام خود با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید عکس های خود را در فتوشاپ به صورت دو بعدی و سه بعدی طراحی کرده و آن ها را متحرک سازی کنید.

برای اینکه عکس خود را در فتوشاپ متحرک کنید باید در ابتدا لایه های مختلف عکس را از یکدیگر در داخل نرم افزار جدا کرده و سپس برای حل موضوع افکت مورد نظر خود را اعمال کنید. همچنین شما می توانید برای تمام عکس ها به صورت جداگانه سرعت و افکت تنظیم کنید.

برنامه ساخت استوری متحرک برای ایفون

این بستگی به سلیقه شما دارد که عکس را با چه سرعت و با چه افکتی تنظیم کنید. پس از اینکه افکت و لایه های مختلف را تنظیم کردید می توانید از موسیقی نیز استفاده کنید و عکس متحرک خود را با صدا پخش کنید. توصیه می ‌شود به دلیل اینکه سرعت مجاز شما در استوری اینستاگرام محدود است، حتما این محدودیت را در نظر بگیرید و عکس خود را در بازه زمانی استوری تنظیم کنید.

به عنوان مثال اغلب استوری های اینستاگرام بسته به ورژن جدیدتر و قدیمی تر آن حدود ۱۴ الی ۳۰ ثانیه هستند. شما باید عکس مورد نظر خود را مطابق با زمان‌ بندی مجاز اینستاگرام خود تنظیم کنید. توجه داشته باشید که باید برای متحرک سازی عکس با فتوشاپ حتما به این برنامه تسلط داشته باشید و آموزش های آن را دنبال کنید. به عنوان مثال جداسازی لایه ها، متحرک سازی آن ها، افزودن افکت به آن ها، تنظیم زمان بندی آن ها و... نیاز به دریافت آموزش های کامل دارند و شما برای انجام متحرک سازی باید به تمام این مراحل تسلط داشته باشید.

برنامه ساخت استوری متحرک برای ایفون

برنامه ساخت استوری متحرک برای ایفون

اغلب برنامه های کاربردی که برای اندروید طراحی شده‌ اند برای آیفون نیز کارآمد هستند. تنها باید به خاطر داشته باشید که منبع دانلود این برنامه ها ممکن است در بین این دو نرم افزار متفاوت باشد. بنابراین شما نرم افزار خود را در گوشی آیفون نصب کرده و سپس اقدام به متحرک سازی عکس با گوشی همراه خود نمایید. به عنوان مثال تمام نرم افزار هایی که ما در مطالب فوق به آن ها اشاره کرده ایم می توانند در گوشی آیفون نیز نصب شده و برای شما کاملا کارآمد باشند. علاوه بر برنامه های ذکر شده شما می توانید از برنامه های کاربردی دیگر از جمله giphy ، imgplay ، seem ، و pixaloop نیز استفاده کنید.

تنها نکته ای که برای انتخاب برنامه های کاربردی باید به خاطر داشته باشید این است که برنامه مخصوص سیستم عامل آیفون را دانلود کنید و آموزش کامل آن را نیز دنبال کنید تا یک عکس بدون عیب و نقص و بدون ایراد بسازید. به خاطر داشته باشید که عکس مورد نظر شما باید تاثیر مثبت و سازنده بر روی فالوورهای شما داشته باشد تا برای دنبال کردن شما ترغیب شوند. بنابراین کیفیت عکس و کیفیت ساخت افکت های متحرک آن را دست کم نگیرید.

نوشتن دیدگاه