کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

به نظر شما بیشترین استفاده از کدام شبکه های اجتماعی صورت می‌ گیرد؟ قطعاً پاسخ شما اینستاگرام است. این روزها کمتر کسی را می بینید که درگیر استفاده از اینستاگرام نباشد. به خاطر همین بخش زیادی از مصرف اینترنت ما صرفه گشت و گذار داخل اینستاگرام می شود. در این مقاله قصد داریم راه های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام را به شما توضیح دهیم که احتمالاً مشکل بسیاری از شما است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
صفحۀ اینستاگرام خودم

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

چطور مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهیم؟

خوشبختانه راهکارهای زیادی برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام وجود دارد. در این قسمت ما را همراهی کنید تا این راهکارها را برایتان توضیح دهیم.
زمانی که شما وارد اینستاگرام می شوید، متوجه تعداد زیادی ویدئو خواهید شد که بدون اجازه شما باز می شوند. شما می توانید مصرف اینترنت خود را به وسیله Cellular Data Use تنظیم کنید. در این قسمت گزینه Data Saver را انتخاب کنید که باعث می شود پخش ویدئوها متوقف شود.
برای این که این کار را انجام دهید، باید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید، پروفایل شخصی خود را انتخاب کنید. در قسمت بالای صفحه یک دکمه سه خطی وجود دارد که شما را وارد تنظیمات می‌ کند. بعد از آن می توانید وارد گزینه اکانت یا حساب شوید و سپس گزینه Cellular Data Use را انتخاب کنید. در این صفحه، تنظیمات مربوط به مصرف اینترنت اینستاگرام را انجام دهید.
گزینه Data Saver همانطور که بالاتر هم گفتیم، اگر فعال شود، می‌ تواند مانع از پخش خودکار ویدیو‌ها شود. در نتیجه مصرف اینترنت در اینستاگرام کاهش پیدا می کند.
گزینه دیگری هم وجود دارد که به آن ویژگی High Resolution Media گفته می شود. می توانید آن را انتخاب کنید و در هزینه اینترنت صرفه جویی کنید. این گزینه را می توانید از سه طریق فعال کنید:
اگر گزینه Never فعال باشد، یعنی ویدئوها هرگز با کیفیت بالا نمایش داده نمی شوند.
اگر گزینه WiFi Only فعال باشد، یعنی این که شما در صورتی می توانید ویدئوها را با کیفیت بالا تماشا کنید که به اینترنت وای فای متصل باشید. با روشن نمودن اینترنت سیم کارتتان این ویدیوها لود نمی شوند. یکی از موثرترین راهکارها در زمینه کنترل اینترنت خواهد بود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه فالوور اینستاگرام زیاد کنیم رایگان

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

اگر گزینه Cellular + WiFi را فعال کنید، یعنی تعیین کرده‌اید که هم از طریق اینترنت موبایل و هم از طریق وای فای همه ویدیوها، رزولوشن بالا داشته باشند که قطعاً هزینه اینترنتتان را افزایش می دهد.
توصیه ما این است که اگر می‌ خواهید کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام را تجربه کنید، حتما گزینه Never را انتخاب کنید. این گزینه به شما کمک می کند ویدئوها را با کیفیت پایین تماشا کنید تا حجم اینترنتتان از بین نرود.
راهکار دیگری هم که می توانید برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام انجام دهید، این است که نوتیفیکیشن‌ های اعلان اینستاگرام را غیر فعال کنید. همین باعث می شود که اینستاگرام در گوشی موبایلتان مدام فعالیت نداشته باشد و اینترنت شما از دست نرود.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام تا چه اندازه در هزینه شما صرفه جویی می کند؟

زمانی که شما اینستاگرام را باز می‌ کنید، با تعداد زیادی ویدئو مواجه می شوید. همه ویدیوها و عکس ها خود به خود برایتان لود می شود. قطعاً این موضوع باعث می‌ شود که حجم اینترنتتان به یک باره به اتمام برسد. اگر جلوی این اتفاق را بگیرید، یعنی صرفه جویی زیادی در مصرف اینترنت انجام داده اید و حتی شاید هزینه اینترنتتان به نصف برسد.
با همه راهکارهای بالا، احتمالاً متوجه شده اید که کاهش مصرف هزینه اینستاگرام ممکن است. همه چیز دست خودتان است و می توانید خیلی راحت و با اعمال تغییراتی در تنظیمات اینستاگرام، مصرف اینترنت آن را کاهش دهید. کافی است که در قسمت تنظیمات اینستاگرام وارد شوید و کارهای گفته شده را به انجام رسانید. سایت فالو با ما در خدمت شما خواهد بود.

 

نوشتن دیدگاه